painonnousu rv 19, miten teillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pläski?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Se on jännä ajatella miten muut jotka ei näe mua niin usein, ajattelee mun ulkonäön... sitä muistaa miten itsekin ajatellut joskus kun on nähnyt raskaana olevan tutun että onpa toi paisunut.. No, nyt mä olen sitten kai se josta niin ajatellaan... en tiedä, onko naama paisunut, vai olenko saastynyt pepun ja reisien kasvulla.. kun ei itse näe..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Mulla oli rv19 jo 11kiloa tullut. Ja koko raskausaikana 20kg. Joka raskaus sama kaava. Normaalipainoinen aluksi.

Lohduttavaa!! Kiitos :) Että edes joku muu...
Neuvolantäti kyllä sanoi että ei kannata ihmetellä jos äitipolilla ihmettelevät painoa, kun on kuulema kohtukin kasvanut niin mukavasti jo :heart:
(selittelyn makua...)

mä kanssa normaalipainoinen tavallisesti..

mulla tuli ekassa raskaudessa yhteensä 23kg (rv21 +5kg), normaalipainoinen olin aluksi. Kun synnäriltä pääsin kotiin oli 12kg pudonnut, ja loput lähti puolen vuoden sisään.
Nyt rv 28 ja kiloja tullut +7kg, tasaisesti +500g/viikko viimeiset pari kuukautta.

Mulla oli viikolle 20 mennessä tullut noin kymmenen kiloa. Nyt viikko 31, ja on tullut edelleen lisää viitisen kiloa. En osaa sanoa tarkkaa määrää, koska en omista vaakaa. Ei huoleta, ei ahdista. Nautin tästä ajasta nyt. Lähtötilanteessa olin hoikka, BMI 21 ja posket kuopalla. Posket ovat edelleen kuopalla, maha mahtava.

nyt rv 17+6 ja painoa tullut 3 kiloa..ja bmi oli alussa 21,hoikka olin mielestäni ja olen edelleen..masu kasvaa hurjaa vauhtia ja kiloja saa tulla jos on tullakseen...esikoisesta tuli reilu 20 kiloa ja toisesta tuli 15.5kg..kaikki lähteneet paris kuukaudessa pois=)

rv 22+3 ja painoa tullut tähän mennessä 3,4kg
Esikoisesta tuli aikoinaan kokonaisuudessaan 9kg ja toisesta 10kg
eiköhän jossain samoissa suurin piirtein mennä nytkin

Alkuperäinen kirjoittaja Ensimmäisen odottaja;22819716:
Mulla oli viikolle 20 mennessä tullut noin kymmenen kiloa. Nyt viikko 31, ja on tullut edelleen lisää viitisen kiloa. En osaa sanoa tarkkaa määrää, koska en omista vaakaa. Ei huoleta, ei ahdista. Nautin tästä ajasta nyt. Lähtötilanteessa olin hoikka, BMI 21 ja posket kuopalla. Posket ovat edelleen kuopalla, maha mahtava.

Wau, kiva kun täältä nousee joskus omia vanhoja kirjoituksia esiin.
Lapsi on nyt noin puolivuotias, ja olen päässyt takaisin lähtöpainooni ihan vain imettämällä. Joten terveiset kaikille esikoisen odottajille: kiloja ne vain ovat, ja lähtevät yllättävänkin helpolla.

Lihavilla ei paino yleensä juurikaan nouse, on kehossa sitä vararavintoa luonnostaan, hoikille taas luonto sitä järjestää, itse oon tosi hoikka luonnostaan, odotusaikoina tullut reilu 15kg, kaikki lähteneetkin yhtä helposti kun tulleet, enkä ole mitään mässäystä odotusaikana harrastanut ja normitilassa kilot ei kerry.

Tänne hurahtanut jo 7kg :O Ensi viikolla olisi rakenneultra sairaalassa ja jokauhistuttaa saankohan saarnat.. Oma hoitaja kyllä ei ollut edelliskäynnillä yhtään kauhuissaan painosta (lähtöpaino ihan normaali), kohtu on kuulemma todella iso (tai oli ainakin silloin) viikkoihin nähden.

Lisäksi painon nousua on kyllä edesauttanut valtavat ruokahalut ja se, etten kipujen takia ole pystynyt harrastamaan normaalia, aktiivista elämääni. Möngin kuin mikäkin muumimamma alavatsan ja liitoskipujen takia :/

Pakko olisi alkaa tarkkailla syömistään.. Tulee muuten loppuraskaudesta todella hankalaa läskien kanssa. Edellisraskauden painon nousua en muista (jonkin verran kuitenkin, ihan ykköskilolla en silloinkaan selvinnyt), tosi nopsaan kilot hävisivät, paino laski jopa alle alkutilanteen (liikuntaa, imetys, fyysinen työ). Toivotaan siis jotta niin kävisi nytkin ;)

Vanha ketju nostettu, mutta vastaillan silti... Mulla molemmissa raskauksissa tullu yli 10kg jo ennen rv15. Pahoinvointi pakotti syömään koko ajan. Ekassa raskaudessa jatku painonnousu loppuun asti samaan tahtiin ja lopputulos oli +30kg. :( Tokassa raskaudessa sain lopetettua ylettömän syömisen pahoinvoinnin loputtua (ekassa kun jäi päälle), mutta silti on rv 34 tullu jo +17kg. Kamalan työn saan taas tehdä, että noista kiloista eroon pääsen.

RV 36+4 ja nyt oon vielä yhden kilon miinuksella. Mulla ennestään ylipainoa ja alkuraskaudessa paino putosi pahoinvoinnin takia 5 kiloa ja keskiraskaudessa pysyi samassa fyysisen kesätyön takia ja nyt lopussa on raskausdiabetes joka rajoittaa syömistä. No eipähän tarvi miettiä laihdutuksia. Tosin jostain syystä pelkään että imetyksen aikana sitten lihon.

mulla ensimmäiseltä odotukselta paino ei noussut juuri ollenkaan ,en ala tarkist. mutta max. 5kg ja synnytyks.jälkeen laski -3kg, seuraavaat kaksi tyttöä ja painoa jäikin n. 5kg ja nyt tuorein tulokas ,laski paino alle lähdön ja koko aikana tuli n. +4kg kg ja paino putos reippaasti alle lähtö painon ja huom. en ole ollu millään kuntokuurilla enkä laihduttanu

Mitä väliä vaikka tulisi vähän reilummin painoa jos kuitenkin lähtöpaino ollut pieni!? Eri asia jos olisit 10kg jo valmiiksi enemmän.. :D Sitten isokokoiset ylpeilevät kun tuli vain 6kg koko raskaudessa :D:D Joo wau. :D

Yhteistyössä