Painonnousu raskausaikana

• Viestiketjun aloittaja "Piitu"
  • Ensimmäinen viesti
Vastaaja
ekassa lähtöpaino normaalin ylärajoilla, paino nousi 6 kiloa eli laihduin paljon. Elin koko raskausajan n. 1200 kcal/vrk.

2. 3. ja 4. raskaus lähtöpaino ihanne (BMI 21,8) ja painonnousut 19 kg, 26 kg ja tässäkin reilusti. Syönyt olen surutta ja imetys karistanut kilot parissa kuukaudessa.

Mulla reilusti ylipainoa, nyt viikkoja 21 ja tullut kiloja 1, en oikein ole päässyt kärryille mistä tuo kilo on tullut, kun olen syönyt koko ajan samaa ruokaa ja samoja määriä. Mutta aamupaino on nyt noussut kilon silti. En stressaa, mutta en halua kauheasti enemäpää kiloja kun niitä on omasta takaa jo tarpeeksi.
Esikoista odottaessa painoa tuli 19kg ja olin normipainossa alkuun. Muutama kilo jäi laitokselle ja alkuun kun imetys toimi jotenkin paino laski, mutta kun imetys loppui "kesken" niin kilot jäi. Ja tuli lisää.

"Piitu"
Mä olen 173/75 nyt alkuraskaudessa. Pelottaa sen vuoksi painonnousu, koska kahden aikaisemman raskauden aikana, kun olen menyt synnyttämään niin paino ollut tämän 75kg. Aion nyt todellatarkkailla painonnousua, kun en tahdo olla mikään norsu :(

asilah
10 kiloa jo tullut ja kolmisen kuukautta olisi vielä edessä :( Tosin lähtöpaino oli reilusti alipainoinen. Liikunta on ollut minimissä ja syönyt olen mitä milloinkin. En stressaa silti, niistä pääsee sitten eroon.

"TMV"
Mulla on menossa rv 36+5 ja painoa on tullut tähän asti 12 kg. Lähtö-BMI 17, joten sopivalta tuo tuntuu. Olen syönyt raskauden ajan normaalisti (mitä nyt vähän muuttanut ruokailutottumuksia terveellisimmiksi, esim. lisännyt kasvisten määrää aiempaan verrattuna) ja liikkunut yhtä vähän kuin ennenkin (eli en juuri lainkaan... hyi mua :ashamed: ).

-Ekassa vähän alle 5 kg
-Tokassa sellaset 5 kg
-Kolmannessa n 7 kg

Oon syönyt yhtä monipuolisesti ,kuin normaalistikkin ja sallinut herkuttelu hetket itselleni ,kuten normaalistikkin..
Olen myös liikkunut normaaliin tapaan.

"vierAS"
Ekasta tuli 28kg, söin ihan liikaa herkkuja enkä liikkunut juuri ollenkaan, bmi ennen raskautta 23,5. Toisessa kiloja tuli 10, söin normaalia kotiruokaa ja liikuin päivittäin, bmi ennen raskautta 24. Imetys ei ensimmäisessä raskaudessa vienyt kiloja juuri ollenkaan, vaikka imetin 9,5kk. Nyt paino on piirun verran alle lähtötilanteen, imetän enkä todellakaan laihduta. Syön normaalia kotiruokaa, säännöllisesti ja juoksen esikoisen perässä. Synnytyksestä alle 3kk.

Yhteistyössä