Painonnousu raskaudessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "riaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"riaa"

Vieras
Paljonko teillä on paino noussut raskauden puoliväliin mennessä?
Paljonko oli lähtöpainoa?

Mietin, että saanko neuvolassa satikutia kun paino ei ole noussut kuin kilon. (Tosin lähtöpainoa oli pikkasen yli 90)

Mä olin puolessavälissä -6kg pahoinvoinnin vuoksi ja tuskin saat satikutia koska ylipainoisillahan paino yritetään pitää samassa raskauden aikana. Riskit kasvavat paljon (sekä lapselle että äidille aiheutuvien juttujen riski) jos ylipainoisen paino kasvaa entisestään.

Paino alkaa varsinaisesti nousta vasta sen puolenvälin jälkeen. Sitä ennenhän vauva on tosi pieni ja mahakin aika pieni.

puolessavälissä +20kg ja kokonaispainnonousu +32kg.

Olen normaalisti aktiiviurheilija (entinen kilpaurheilija), treenattu ja hoikka, mutta joka ikisessä raskaudessa raskausdiabetes ja pitkäkestoinen pahoinvointi (kestää viikolle 30 asti) sotkee koko aineenvaihdunna. Raskauden aikana en syönyt herkkuja ollenkaan, vain terveellistä ruokaa, mutta pahoinvoinnin takia sitä on aina pakko syödä tunnin välein niin kauan kun laattaamista kestää.

Joka kerta on tuo liikalaardi lähtenyt helposti kun urheilun pariin on taas palattu.

itse olen normaalipainoinen, ja kolme raskautta takana. pituus 168cm ja paino 57-60kg. ekassa raskaudessa paino nousi 12kg, toisessa raskaudessa 10kg ja viimesessä 6kg ja en saanut satinkutia missään raskaudessa.

Vallankin jos on ylipainoa, niin eikös se ole hyvä vaan ettei paino nouse.. :)

Mulla nous ekassa kokonaisuudessaan 23kg, puolessavälissä oli jo 10kg tullut, nyt tässä toisessa raskaudessa on päästy rv14 asti 1kg painonnousulla ja toivonkin ettei tällä kertaa hirveesti tulis kun mäkin lievästi ylipainoinen jo olen.

Yhteistyössä