Painonnousu aivan alkuraskaudessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TonniKeijunen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

TonniKeijunen

Vieras
Moi,

paljon teille on tullut painoa ihan raskauden alussa vai onko tullut ollenkaan? Puhun nyt siis ihan ekoista viikoista, itselläni menossa vko 7. Ja painoa on siis tullut jo 1,7kg, enkä ole lisännyt syömistä ollenkaan, oikeastaan päinvastoin. Mystistä, koska eihän kai sinänsä sikiö, istukka tai kohtu paina näillä viikoilla vielä mitään. Turvotustakaan ei mun mielestä ole.

Stressaan asiasta siksi, kun edellisessä raskaudessa oli tosi paha raskausdiabetes, ja olin viimeiset kuukaudet kauhealla 1200 kcl/pv kidutusdieetillä, enkä nyt jaksais ryhtyä samaan. Ja muutenkin tietty mietityttää, onko kohtalona taas tuo r-diabetes.

Mulla on tullut pari kiloa. Koetappa jättää heti pois kaikki turha hiilari, eli peruna, vaalea vilja ja sokeri. Perunaa vähän sillon tällön, muut kokonaan pois. Kasviksia ja hedelmiä tilalle, ei porkkanaa on tosi paljon hiilareita.

mä sain ensimmäisen 10 viikon aikana 7kg...nyt menossa rv.31+ ja painoa tullut n.14kg...tuossa se jo käväsi lähes 17kg mutta sitten alkoi puota...mulle on käynyt aijemmissakin raskauksissa näin päin et alussa tulee ja lopussa tippuu...

mulle alussa ennen ekaa neuvolaa jo 5kg. eli rv9 oli tullut sen verran. johtuen tupakoinnin lopettamisesta ja siihen liittyvästä syömisestä! painoa koko raskauden aikan tullut jo 15kg ja nyt lopussa sopivalla 1kg/vko vauhdilla :O mitään en nousulle voi. liikun miten pystyn ja syön ihan normaalisti.

Kiitti vastauksista! Tooosi paljon näyttää vaihtelevan tämä painohomma. Mulla on neuvola vasta rv 10, hirvittää, missä painolukemissa silloin mennään. Ihan normaalisti olen siis syönyt, en ainakaan enempää, kun mullakin on hiukan pahoinvointia ollut. Täytyy yrittää nyt viilata tuota hiilaripuolta, kiitti vaan vinkistä.

Niin, tämä on kolmas lapsi, ja ekasta mulla kanssa alussa paino laski, mutta tuosta tokasta (jolloin siis raskausdiabetes) nousi heti useita kiloja, lopulta joku 17 kiloa dieetistä huolimatta, vaikka vauva sinänsä ei painanut "mitään", oli reilusti alle kolmikiloinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Kiitti vastauksista! Tooosi paljon näyttää vaihtelevan tämä painohomma. Mulla on neuvola vasta rv 10, hirvittää, missä painolukemissa silloin mennään. Ihan normaalisti olen siis syönyt, en ainakaan enempää, kun mullakin on hiukan pahoinvointia ollut. Täytyy yrittää nyt viilata tuota hiilaripuolta, kiitti vaan vinkistä.

Niin, tämä on kolmas lapsi, ja ekasta mulla kanssa alussa paino laski, mutta tuosta tokasta (jolloin siis raskausdiabetes) nousi heti useita kiloja, lopulta joku 17 kiloa dieetistä huolimatta, vaikka vauva sinänsä ei painanut "mitään", oli reilusti alle kolmikiloinen.

kuinkas paljon jäi synnäriltä lähtiessä painoa??? jännittää omasta puolesta kun nyt rv 21.. ekasta paino nousi 48--->59 ja synnäriltä lähtiessä oli 52

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on tullut pari kiloa. Koetappa jättää heti pois kaikki turha hiilari, eli peruna, vaalea vilja ja sokeri. Perunaa vähän sillon tällön, muut kokonaan pois. Kasviksia ja hedelmiä tilalle, ei porkkanaa on tosi paljon hiilareita.

Mä kun tein samoin, niin sivuvaikutuksena pahoinvointikin katosi:)

Yhteistyössä