painonavrtiat jelppiä

elikkäs minä tilasin painonvartioitten kurssin en uutena mutta joltain vuoden vanhana... että ties mitä lippua ja lappua löytyy.. mutta haluaisn teidän jotka myös painonvartioita käytätte niin kuulla teidän alotuksesta? miten päästä oikeaan rytmiin? piten päätätte mitä tänään suuhun laittaa? liikunta? ja miten vaikuttanut elämään ja kaikkeen muuhun?
huomenna alotan tän ja pitäs varmaan etukäteen kattoo että mitä syö ja paljo pisteitä.. i

tellä 22pistettä per päivä, salilla 3kertaa jos ei niin montaa niin jossain xaiklingissa tai mussa jakerran viikossa semmonen tunnin normaali kävely rattailla..

tukikamuja täällä kaivattais alkuun pääsemiseksi kun en minä niissä ryhmissäkään käy :)
 
murmeli81 harmaana
Ite alotin elokuun alussa, ja hyvin lähti käyntiin nyt 18.8kg pudotettuja kiloja takana. Alussa en harrastanut liikuntaa juurikaan ja kilot tippui silti sillä elämänmuutos oli niin suuri. En juurikaan mieti valmiiksi mitä syön vaan syön mitä kaapista löytyy ja niistä lasken sitten pisteet. Pyrin syömään kunnon aamupalan (puuroa, mehukeittoa ja kahvia) ja vähintään yhden lämpimän aterian, sitten vaan iltapala ja välipalat. Kaappiin varaan kuitenkin aina kevyitä vaihtoehtoja itselleni ettei tule turhia pisteitä esim. 5% juustoa, minilätta margariinia, o% jugurttia,sokeritonta mehukeitto (siitä ei mene pisteitä ollenkaan), hedelmiä yms. ostan ryhmästä pv:n patukoita ja muita herkkuja jos makean nälkä yllättää. Niitähän saa myös tilattua kun ei käy ryhmässä. Otin reilun kuukauden laihdutuksen jälkeen liikunnan mukaan, salilla 3 kertaa viikossa, lisäksi lenkkeilyä ja jumppatunteja. Alussa paino lähti useamman kilon erissä viikon aikana nyt pudotus on tasaista n. 1kg/vko. Päiväkirjan avulla pisteet pysyy kurissa ja niihin sopeutuminen on ollut yllättävän helppoa. Olo on tällä hetkellä mahtava!
 
kiitos vastauksesta.. mutta vielä halusin semmosta kysyä että mitä teet jos jää käyttämättä ruokapisteitä tai liikunta pisteitä kun kertyy niin syötkö ne myöhemmin vai annatko niitten jäädä että painon pudotus nopeutuu?
 
murmeli81 harmaana
Liikuntapisteitä käytän harvemmin muuten pyrin syömään päivän normaalipisteet kaikki. Oon sellanen tyyppi et mulle tulee välillä joitain himoja joten silloin tällöin voi hyvällä omalla tunnolla hieman herkutella kun on pisteitä "pankissa". Suositushan on et liikuntapisteet syötäisiin silloin liikuntasuorituksen jälkeen ja niitä saa maksismissaan muistaakseni säästää sen 12 myöhempää käyttöä varten viikon aikana. Yllättävän hyvin olen pysyny ruodussa tässä laihduttamisessa sillä on ollu vaan yksi plussa viikko ja sekin oli jo tiedossa kun oli paljon juhlia.
 
Vielä suosittelisin hankkimaan sykemittarin liikuntaa varten sillä mulle siitä on ollut iso apu. Tällöin tietää tarkkaan kuluttamansa kalorit ja mikä osa niistä on ollut rasvaa. Tsemppiä hommaan, ja kysy ihmeessä jos tulee mieleen jotain tai jos tarvitset tsemppaajaa!!
 

Yhteistyössä