Painon vaihtelu aamu/ilta

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Kävin tänä aamuna pitkästä aikaa vaa'alla. Yllätyin iloisesti, olen laihtunut lähemmäs 6kg tänä keväänä! Painoa oli siis 64,9kg. Koska en voinut uskoa tätä todeksi, kävin vielä hetken päästä uudelleen vaatteet päällä vaa'alla jolloin tulos oli 65,1kg.

Nyt illalla tuli asia puheeksi miehen kanssa ja tuo sanoi, että käyppäs uudestaan niin katsotaan. Ihmetys oli aamuakin suurempi, sillä lukema näytti 71,2kg!!

Siis täh. Onko tämmönen 5kg vaihtelu aamu ja iltapainossa enää ihan normaalia? Olen syönyt normaalisti tänään ruokaa ja onhan nyt lämmin, joten voi olla, että turvottaakin...

Mutta mikä on normaalia painonvaihtelua päivän mittaan?
 
ap
Jaa, en usko. Tuota reipasta 70kg se on näyttänyt mun kohdalla tähän asti aina iltaisin. Miehellä näyttää myös samaa aina kuin muut vaa'at.

Olo on kyllä laihtunut ja tosi moni onkin sanonut, että olen laihtunut. Kuulemma huomaa selvästi. Siksi nyt halusinkin katsoa aamupainon. Koiraa olen punninnut joka viikko (en kolmeen viikkoon nyt) iltaisella ja näyttänyt 70- 72 kg.
 
vieras
Punitse itsesi taas huomenna aamulla uudestaan ja illalla taas, jos vaihtelu tosiaan on 5kg päivän akana niin sitten kai se tosiaan on mahdollista, mutta nestettähän tuo silloinkin on pääasiassa ja huolestuisin itse jo asiasta.

Tai sitten vaa'assa jotain vikaa.

Itsellä paino heittelee vuorokaudne aikana 0.5-1,5kg mikä sekin on mielestäni paljon.
 
kävitkö illalla useamman kerran vaa'alla ja aina tuli tuo 71,2? siis astuit pois ja uudestaan muutaman kerran?
Itellä vaaka saattaa joskus näyttää jotain ihan ihme lukemia (tyyliin 10 kiloa vähemmän) ja sitten kun astuu uudestaan niin, tulee oikea, järkeenkäypä tulos =)
 
ap
Joo. kaksi kertaa kävin. Ja en kait mä nyt muutenkaan olisi kolmessa viikossa laihtunut kuutta kiloa? Olen saanut näitä laihtumiskommentteja pitkin kevättä. Ja iltaisin silti näyttänyt aina tuota yli 70kg... Nyt vasta ekan kerran kuukausiin otin aamupainon. Ja senkin siis kahdesti. Eikä toi vaaka oo mitenkään prakannut, miehellä näyttää aamu/iltapaino samaa ja koirakin on kasvanut ihan normaalisti.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei voi vaihdella noin paljon. Vaaka rikki tai katsoit väärin tai vaaka näytti jotain muistissa olevaa painoa.
Ei ole meidän vaa'assa muistia. Ja vaaka on kyllä kaikkien käyttöjen mukaan ihan ehjä.

Ja jos kaikki sanoo jatkuvasti että olen laihtunut, on kai sitä painoa pudonnutkin? Silti iltapaino näyttää samaa mitä keskitalvella oli aamupaino... Eli järjen mukaan OLEN laihtunut. Iltaa myöten vain painoa kertyy lisää.

Mistä se voi oikein johtua?
 
ap
Ok... Ei siis ole tietoa olenko raskaana, mahdollista sekin kyllä on. Olisi kyllä toooodella alussa.

Pitänee kysellä lääkäriltä asiasta jos huomenna sama juttu. Pitää kyllä tarkkailla.
 
Jos oot juonu todella paljon vettä, niin voit saada useiden kilojen eroja aamu- ja iltapainoihin. Itsellä ainakin tällä hetkellä aamupaino on jopa 3-4 kg pienempi kuin iltapaino. Asiaan toki vaikuttaa kohdallani runsas veden juonti ja turvotukset, kun olen raskaana (36+1).
 
ap
No on mulla maha selvästi turvonneempi. Noudatan kuitenkin vähähiilarista ruokavaliota enkä ole tänään syönyt mitään turvottavia ruokia. Vettäkään en ole juonut tavallista enempää, ehkäpä 1,5l pitkin päivää liikunnan aikana ym. En ole syönyt suolaista ruokaa tai mitään sellaista... Ihan normipäivä, ruoat olleet hyvinkin terveellisiä ja vähähiilarisia. En myöskään syö hiivaa.

Mutta joko olen raskaana tai sitten ovuloin näinä päivinä. Voisko noi hormonit sitten tehdä...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja mymmeli:
tässä ollu (aika vähän tosin) juttua iltaturvotuksesta http://kaksplus.fi/keskustelu//t1060283
Oliskin niin hieno juttu, että raskauden vuoksi turvottaisi...
Pallohan tää maha on, mutta pitää nyt seurailla vähän aikaa ja tehdä tarvittaessa testiä.

Melko iso erohan toi on, ei vissiin kuitenkaan pidemmällä aika välillä normaalia.
 

Yhteistyössä