painon nousu odotuksen aikana

• Viestiketjun aloittaja jekku
  • Ensimmäinen viesti
Kaksi raskautta takana, lähtöpaino kumpaankin sama.

Esikoisesta aluksi paino tippui noin 2-3 kiloa ja viikon 20 nurkilla olin taas lähtöpainossani. Siitä eteenpäin paino nousi 13 kiloa, josta ainakin pari kiloa oli ihan vaan turvotusta. Synnytyksen jälkeen, kun turvotus yms lähti, painoa oli +3 kiloa lähtöpainoon nähden. Nämä lähtivät pois siten, että ekan 3 kk kuluessa 2 kiloa ja viimeinenkin kilo seuraavien 3 kk kuluessa. Syy painon putoamiseen lienee pitkät kävelylenkin vaunuja lykkien.

Kuopuksesta paino tippui aluksi noin 1-2 kiloa ja taas viikon 20 nurkilla olin lähtöpainossani. Tällä kertaa ei tullut turvotusta, joten paino nousi noin 11 kiloa. Ja synnytyksen jälkeen taas +3 kiloa lähtöpainoon. Nämä piti laihduttamalla laihduttaa pois sitten kun imetys loppui vauvan ollessa 8 kk ikäinen, koska nyt en enää päässyt tekemään niitä pitkiä kävelylenkkejä, joita tein esikoisen kanssa.

Ekassa raskaudessa paino nousi 20 kg, viimeisen raskausviikon päivä nousu oli lähes 1 kg. Mitään ei ollu pielessä, elimistö keräsi nestettä hirveästi. Olo oli kamala!! Lähti ne kilot onneks nopeesti poiskin.

Toisessa raskaudessa paino nousi 17 kg. Kilot lähti suhteellisen kivuttomasti.

Nyt rv 30+1 ja paino noussut 5 kg. Oppinut viimein syömään oikein ja vaa´asta tullut (liiankin) hyvä kaveri..

Kolme raskautta.Ekan kanssa tuli 13kg,toka 10kg ja kolmas 17kg.
Ennen kuopusta olin tosi hoikassa kunnossa.Hyvin on kilot lähteneet,nyt on jäljellä 4kg vielä.13kg on lähtenyt ihan itsekseen (en imettänyt).Kuopus on nyt 7,5kk.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.01.2006 klo 18:39 Wimma ja pamaus kirjoitti:
Ekasta tuli semmoiset 31 kg
Nyt toista odottaessani on tullut rv30+2 semmoiset 15 kg...
no löytyihän mullekkin sieluntoveri :kieh: joskus jo aiemmin kirjottelin että painoa tuli tästä jälkimmäisestä tytöstä 32kg :eek: siitä on nyt poissa 22kg.
ekan tytön raskausaikana laihduin 2kg.
että vielä olisi siis jäljellä sellanen 10kg:n rypistys :p :p

Äitee-73
Ekasta lihoin 28kg vuonna -97(laihduin 30kg), toisesta 26kg vuonna-99(laihduin 24kg), kolmannesta 16kgvuosi oli -04(laihduin 21kg) ja neljännestä ei vielä tiedä mut nyt rv 11+4 ja 1,6 kg eli jos sama tahti jatkuu niiin..... hohoijaa...

Yhteistyössä