Meillä tyttöä veikattiin 1,5 viikkoa ennen synnytystä jo 4,5 kiloseks, mutta todellisuudessa oli syntyessää vain 3580 g....eli kilolla meni pieleen(yläkanttiin) , ei ne aina pidä läheskään paikkaansa! Tyttö syntyi rv 41+6 :heart:
meillä veikattiin 32viikoilla, että hyvä jos painaa 3100g vaikka menis siihen laskettuunaikaan (tästä kuopuksesta)..mutta 39+6viikoilla synty ja painoa oli 4050g..
Rv 35+6 oli kun lääkäri arvio lapsen olevan 3,5-4kg jos vaan menee laskettuun aikaan asti. Tämä arvioitiin siis vatsan päältä ei ultralla. No rv 37+3 kävin kuitenkin polilla kun vauva oli liikkunut niin vähän niin ultralla arvioitiin silloin vauva 3350-3450 kokoiseksi.
No vauva sitten syntyi parin päivän päästä ultrasta ja oli 3590g ja 48cm. Eli minulla arvioitiin alakanttiin. Itse pelästyin silloin ultrassa, että onpas iso vauva tulossa; sais tulla jo. No tuli sitten ja oli vähän isompikin, mutta synnytys sujui todella mallikkaasti kuitenkin. Olin hiukan pelännyt, että onko lantioni tarpeeksi kookas yhtään isommalle vauvalle B)
Mulla arvioitiin neuvolassa käsikopelolla rv 37+0 3600-3800g, ultralla 38+4 4,6-5,2kg, juuri ennen synnytystä rv 39+0 käsin 4300g. Syntyi sitten ja painoi 5080g. Että ultra on mulla ollut tarkempi.
Tämä minuakin kiinnostaa. Meidän Pömppis arvioitiin ultralla viikolla 37+2 noin 3,3-kiloiseksi. Sain puhuttua itselleni vielä ajan ultraan tälle päivälle. Saapa nähdä, onko 4, 5 vai 6 kiloa nyt...
mulla esikoinen meny yli laskettuajan 10 päivää ja oli syntyessään 3320g ja 51cm pitkä. Arviointi oli raskausviikolla 37, n. 2800g (siis arvioivat lapsen painavan syntyessään sen verran, eli raskaus viikolla 40, ois pitäny painaa sen verran.)