painoarvio viikolla 31+2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jättiläinen(kö)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jättiläinen(kö)

Vieras
Moikka Ellit, kävin tänään pelkopolilla... Ja tuntuu että pelko senkun lisääntyi kun lääkäri antoi painoarvioksi vähän yli 1900g. Eikö kuulosta kauheen isolta? Tuosta yhdestä kirjasestä luin, että ko. viikolla painoarvio on n. 1600g. Mietinkin jo heti, että mikä voi olla pielessä jos lapsi on poikkeuksellisen iso? Viikot pitäisi kuitenkin olla ihan oikein, eikä raskaus voi olla pidemmällä kuin mitä on. Ja sanonpa nyt senkin, vaikka tiedän että täällä takuulla löytyy arvostelijoita, että yleensä sanotaan että jos äiti tupakoi raskauden aikana niin lapsi on pinempi ja itse olen kyllä jonkun verran polttanut. Ihmettelen suurta kokoo tuonkin asian takia. Onko muilla painoarviota ko. viikolta?

Ei kuulosta mun mielestä mitenkään liian isolta.Tekikö lääkäri painoarvioin ultran perusteella?Ja vaikka olisi tehnytkin,ne saattavat heittää tooosi paljonkin.Kaverillani synnytys käynnistettiin rv 39+ koska vauva on kuulemma 4 kiloa ja pituutta vain n 45 cm ja synnyttäjä niin pieni kokoinen...noh,vauva sitten syntyi ja painoi 3,5 kg ja pituutta 51 cm..että se taas niistä painoarvioista ;)
Mutta toivotan sulle rohkeutta ja tsemppiä synnytykseen,älä pelkää!! =)

Joo, mullakin heitti painoarvio 300 g ja ihan oon kuullut, että helposti voi heittää 500 g. Ei mustakaan toi paino vielä pahalta kuulosta, sillä vauvan kasvu yleensä hidastuu vikoille viikoille mentäessä.

painoarvio edellisenä iltana ennen synnytystä 3800 g ja vastasyntynyt painoikin 4550 g. Painoarvio voi siis heittää kumpaankin suuntaan. Synnytys sujui silti hyvin ja nopeasti, ilman ongelmia. Mielestäni tuo saamasi painoarvio ei kuulosta isolta, lapsen painonkehitys kun hidastuu loppua kohden.

No minun vauvastani on ainakin tulossa ihan samankokoinen kuin ap:llä! Ultrassa tehty painoarvio 28. viikolla oli 1289g ja tästä eteenpäin painoa tulee 200-300g viikossa, hidastuen ihan lopussa.

Meillä painoarvio samalla viikolla oli 2120g ja kuulemma jos kasvu jatkusi samana, niin v. 40 paino olisi 4000-4500g. Että ei kuulosta sinun lukemasi pahoilta...

Yhteistyössä