Painoarvio rakenneultrassa rv 20+1 oli 335 g

  • Viestiketjun aloittaja Tomusokeri
  • Ensimmäinen viesti
Tomusokeri
Onko ok? Millaisia painoarvioita muut ovat saaneet suunnilleen samoilla viikoilla? Nyt rv 25+0 ja olen menossa sokerirasituskokeeseen. Mietityttää onko sikiö liian iso, mikä voi olla merkki raskausdiabeteksesta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tomusokeri:
Rakenneultran tehnyt kätilö sanoi että meidän vauvan mitat vastasi rv 20+5 kun siis oli vasta 20+1. En tiedä onko tuo vielä merkittävää.
Ei ole merkittävää, monilla heittää sikiön koko jopa viikolla suuntaan tai toiseen. Mulla jo alkuraskauden ultrassa siirrettiin LA:aa, luulin silloin viikkoja olleen 8+2 ja olikin 7+3. Kaikissa ultrissa neiti oli pieni viikkoihin nähden, ja syntyikin rv 38+2 painaen 2300g ja pituutta 45cm. Mä olen kyllä itse syntynyt rv 42+1 ja painanut tasan 3 kiloa, enkä edelleenkään mikään iso ihminen ole (kuten ei äitinikään) joten suvussa taitaa tuo kulkea. Ekan vuoden neiti kasvoi miinuskäyrillä, mutta 1-vuotisneuvolassa saavutti pituudessa jo keskikäyrän ja painokin on kulkenut koko ajan nousujohteisesti omalla käyrällään! :)
 
Tomusokeri
Alkuperäinen kirjoittaja raparperitaivas:
rv 20+0 kävin rakenneultrassa ja painoarvio oli 333g. Ei ollut mitään raskausdiabetestä mulla eikä tyttö mitenkään ylisuurena syntynyt.
Siis aika lailla samoissa painoissa mentiin meillä. Me emme vielä tiedä vauvan sukupuolta ;)
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja Tomusokeri:
Onko ok? Millaisia painoarvioita muut ovat saaneet suunnilleen samoilla viikoilla? Nyt rv 25+0 ja olen menossa sokerirasituskokeeseen. Mietityttää onko sikiö liian iso, mikä voi olla merkki raskausdiabeteksesta.
Sikiö alkaa käyttämään sokeria hyväkseen vasta rv20 jälkeen joten vaikka sulla olisi raskausdb niin ei se lapsi vielä ole voinut sokerilla kasvaa. Eikä raskausdiabetestä todeta yhden ultran kokoarvion perusteella. Jos haluaa, että kokoarvioista on jotain hyötyä tulee ne tehdä tasaisin väliajoin. Vauva ei aksva tasaisesti vaan saa kasvupyrähdyksiä.
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja Tomusokeri:
Rakenneultran tehnyt kätilö sanoi että meidän vauvan mitat vastasi rv 20+5 kun siis oli vasta 20+1. En tiedä onko tuo vielä merkittävää.
Kaikki mitat ei välttämättä vastaakkaan juuri niitä viikkoja millä olet, niistä lasketaan keskiarvo joka on se mitä sikiö sillä hetkellä vastaa. ja siis 4pv:n heitto on aivan normaalia ultrassa ja paljon on myös kiinnit mittaajasta.
 
maisa
Se tuleva sokerirasitus voi johtua ihan siitäkin syystä, että se tehdään nykyään lähes kaikille. Ei liity välttämättä mitenkään vauvan kokoon tai rakenneultraan.
 
Tomusokeri
Alkuperäinen kirjoittaja taru:
Sikiön painoarvio on rv 21 keskimäärin noin 325g eli sun vauva on juuri oikean kokoinen.
Kiva kuulla :) Just noita keskimääräisiä painoja yritin joku aika sitten etsiä netistä, mutta löysin vain taulukoita muille mitoille.
 
Tomusokeri
Alkuperäinen kirjoittaja omenaruusu:
Meillä 21+0 rakenneultrassa painoarvio oli 401g, 23+0 oli 665g, 25+0 823g ja 29+6 1600g. Ja ihan käyrillä mennään koko ajan.
Tämkin oli kiva kuulla. Ensi viikolla menen 4D-ultraan ja vertailen sitten painoarvioita taas ;)
 
miumiu
Täällä 20+3 rakenneultrassa 370g. Poika tulossa! Sanoi vaan lääkäri et jokainen omilla käyrillään.. Esikoisen arviota tuolta ajalta en muista mutta yli 4kiloisena maailmaan tupsahti.. :)
 

Yhteistyössä