Painoarvio--lapsen oikea syntymäpaino

Aika monella näyttäis olevan vauvan paino arvioitu oikeaa pienemmäksi .Eli on isompi vauva syntynyt kuin lupailtu.
Onko kellään käynyt niin päin että isoksi luvattu vauva olisikin ollut pienempi syntyessään??

Mulla arvio rv 34 oli 2800g ja siitä sen mukaan la paino olis 4-4,2kg
Uusinta ultra on rv 37 mutta mietin onko niin että kasvu vois myös rauhoittua loppuakohden?
 
mamma maalta
mulla eka paino arvio tehtiin viikolla 38+5 ja se oli 3,4kg seuraava sitten ennen käynnistystä viikolla 41+5 ja tämä arvio oli 3.8-4kg
Pikkuinen päätti sitten syntyä vasta 42+5 ja painoa oli 4240g
Joten ainakin minun kohdalla kasvoi loppuun asti :)
 
ekassa odotuksessa painoarvio 4kg, painoi syntyessään 4040g, 41+6
toisessa odotuksessa painoarvio 4400g, painoi syntyessään 4180g, 41+5

ja molemmat arviot on tehty samana päivänä kun muksut on syntyneet<br><br>
 
meillä esikoisen painoarvio vajaa viikko ennen synnytystä oli 4100g ja tuli sitten 4600g(rv 42+5) ja toiselle tehtiin painoarvio koska edellinen oli iso ettei meinannut pois tulla..ja arvio oli la.pv. n3500 ja painoa oli sitten 3930g
(rv40+3) kummatkin tuli käynnistyksellä ettei käy samalailla kun ekalla. :)
 
Esikoiseni arvioitiin yliaikaiskontrollin yhteydessä 4,7kg;n painoiseksi rv:llä 41+2. Painoarvion teki lääkäri ultralla. Seuraavassa kontrollissa rv:llä 42+0 toinen lääkäri totesi vain käsituntumalla vatsan päältä, että lapsen paino ei mitenkään voi alkaa nelosella. Tyttö painoi syntyessään 3 390 g.
 
lispe
Painoarvio 2. lääkärikäynnillä "vauva tulee olemaan 3-kiloinen, korkeintaan".
Painoarvio 2 viikkoa ennen synnytystä (terv.hoitaja):" Arvioin vauvan painavan nyt 3,1-3,2 kg.
Syntympäpaino oli 2,7 kg.
Lähelle siis pääsivät.
 
Kummi- tytön painoarvio just ennen syntymää oli sama kun sisaruksilla eli neljän ja neljän puolen kilon väliin. No neiti synty kaks viikkoo etuajas ja paino 5kg600g, osatekijänä painoon äitin diabetes. Minkäähän kokonen ois ollu jos ois ollu täysaikanen???
 
Meidän poika arvioitiin viikolla 37+ n. 3,8-3,9 kg painoiseksi. Uudessa arviossa viikolla 39+ painoksi saatiin n. 4kg. N. vuorokausi jälkimmäisen arvion jälkeen poika syntyi ja painoi 4070g =)

Eli eka arvio meni ihan metsään ja poika arvioitiin Aivan liian suureksi, jälkimmäinen osui aika kivasti oikeaan :D
 
ellaliina harmaana
kolmannen lapsen painoarvio oli 4,5 kiloa...syntymäpäivänään,todellien paino oli 3210g :saint:

neljännen arvio rv 40 oli 3,5 kiloa..poika syntyi rv 40+5,paino 4480g
 
Mun täytyy nyt antaatähän yksi erittäin mielyttävä kokemus arviosta ja arvioijasta. Toista lasta tehdessäni jouduin synnytyksen käynnistykseen ja lääkäri teki aamusta heti ultran, jonka perusteella sitten arvioi lapsen kokoa. Lääkäri kyseli pituuteni ym. joita ei aikaisemmat lääkärit ole koskaan kysyneet pitkän mittailun jälkeen lääkäri arvioi lapsen olevan 3,7 kg ja päivää myöhemmin prinsessani oli 3,605 kg ja lääkäri kävi vielä jälkikäteen kysymässä miten lähelle hänen antama arvio meni ?! Todella miellyttävä kokemus. Olen´itse iso kokoinen ja vatsa kokooni nähden oli pieni on siinä varmaan yksi taiteen laji lääkärille joka osaa ottaa koko kokonaisuuden huomioon.
 
että näin
Kolme viikkoa ennen laskettua (siis rv 37) arvio oli käsikopelolla kolme-kolme ja puoli kiloa, ultra näytti noin 2,9kg. Poika syntyi kaks viikkoa yli eli rv 42+1 ja painoi 3,1 kg.

Ensimmäinen oli kuitenkin yli neljän kilon syntyessään, arvio taisi olla jotain sen alle, en muista...
 
WEETULIINI
Joopa joo minulla on nyt 5 tervettä lasta ja kiitos siitä
sinne ylös.
meidän vauvan paino arvio oli 38+2 viikolla 3,8kg ja lääkäri lähetti minut vielä kotiin koska ei ollut niin suuri vauva vielä tulossa

sitten menin äitipolille 39+6 ja arvio noin 4kg
synnytin terveen pojan 40+6 ja paino oli 4930g eli taisi lääkärikin
pelästyä
istukka jäi kiinni ja verta meni hukkaan 2,6litraa verta sain viisi pussia
nyt hb 100 ja synnytyksestä 4kk ja3päivää
poika painaa nyt 7830 ja 66cm pitkä


IHANA PAKKAUS :flower: :hug:
 
Mulla esikoisesta arvioitiin 40+5 4020 g, syntyi 41+6 3750 g

Nyt painoarvio 34+5 3,2 kg , laskettuna aikana sen mukaan 4,5 kg, mutta nyt jo yliajalla muutama päivä, uusi, tämänhetkinen pa 4,2 kg jos nyt siis syntyisi. Eli ei olisi sitten ihan niin vauhdilla loppuajasta kasvanut. Lopputulemaa ei kyllä vielä tiedetä.... mutta toivon että heittä tälläkin kertaa siihen toiseen suuntaan
 
miäppis
Meillä 4 päivää ennen synnytystä lääkäri arvio ultralla 3500g ja samana päivänä kuin syntyi niin toinen lääkäri arvio ultralla 3300g poika painoi syntyessään 3500g.
 

Yhteistyössä