Paino vaan nousee!!! Missä vika?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivoinen laihduttaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja marquis de sade:
Alkuperäinen kirjoittaja epätoivoinen laihduttaja:
Alkuperäinen kirjoittaja marquis de sade:
lisää liikuntaa

Mä en yksinkertaisesti ehdi joka päivä. Työssäkäynti, opiskelu ja lapset vie ajan.

Koeta järjestää aikaa,liiku esim kotona(jumppaa tms) tai lasten kanssa ulkosalla.

Kyl se paino putoaa vaikka liikuntaa ei lisäisikään, kun vain syö vähemmän kuin kuluttaa, metodista riippumatta. Minulla käytössä vähähiilarinen dieetti. En mitenkään rajusti rajoita hiilareita mutta en syö perunaa, leipää, sokeria, pastaa, riisiä jne. Korkeintaan aamulla pala leipää tai kaurapuuroannos.

Luulen että AP:lla jos jatkuu tuo dieetti niinkuin tähän asti jos kalorit on kohdallaan niin parin päivän sisällä tulee vastaava humpsahdus alaspäin (tai enemmänkin)kuin mitä nyt oli nestettä kertynyt pääsiäisenä.

Miten laihdutat? Oletko ns. virallisterveellisellä linjalla? Silloin rasvojen määrä minimiin. Aiheesta on varmasti tietoa pilvin pimein... Eikös siellä kalorilaskurissa voi määritellä sen miten laihduttaa ja sitten saa sen mukaan ympyrädiagrammin (?) missä suhteessa pitäisi mitäkin olla?

Henk.koht olen laihtunut ja voinut hyvin karppaamalla. Tämä vaatii kumminkin perehtymistä yleensäkin ravintoon ja erityisesti sitten karppaukseen. Ei kannata kysyä kaksplussalla että mitä voi syödä kun karppaa :)

En ole millään virallisterveellisellä linjalla :) Syön vain vähemmän, mutta ihan samaa tavaraa kuin ennenkin. Mukaanlukien herkut. Yritän vain liikkua enemmän ja syödä määrällisesti vähemmän. Karppaajaksi musta ei ole ole. Töissäkin ruoka on yleensä leipä/sämpylä-linjalla ihan jo sen takia, ettei aina ehdi edes kunnon ruokatuntia pitää eikä pääse kahvihuoneeseen, vaan eväät pitää napata menossa.

Alkuperäinen kirjoittaja niistä suhteista...:
Miten laihdutat? Oletko ns. virallisterveellisellä linjalla? Silloin rasvojen määrä minimiin. Aiheesta on varmasti tietoa pilvin pimein... Eikös siellä kalorilaskurissa voi määritellä sen miten laihduttaa ja sitten saa sen mukaan ympyrädiagrammin (?) missä suhteessa pitäisi mitäkin olla?

Henk.koht olen laihtunut ja voinut hyvin karppaamalla. Tämä vaatii kumminkin perehtymistä yleensäkin ravintoon ja erityisesti sitten karppaukseen. Ei kannata kysyä kaksplussalla että mitä voi syödä kun karppaa :)

Mä pudotan painoa Kiloklubissa ihan terveellä tavalla eikä siellä rasvoja todellakaan karsita minimiin, päinvastoin korostetaan sitä että laihduttajakin tarvitsee hyivä rasvoja.
Edelleen suosittelen Kiloklubia. Olen laihduttanut siellä 15 kg eli jotain tiedän.

En ole millään virallisterveellisellä linjalla :) Syön vain vähemmän, mutta ihan samaa tavaraa kuin ennenkin. Mukaanlukien herkut. Yritän vain liikkua enemmän ja syödä määrällisesti vähemmän. Karppaajaksi musta ei ole ole. Töissäkin ruoka on yleensä leipä/sämpylä-linjalla ihan jo sen takia, ettei aina ehdi edes kunnon ruokatuntia pitää eikä pääse kahvihuoneeseen, vaan eväät pitää napata menossa.

Herkut kannattaa kyllä laihdutusaikana pistää aika minimiin, koska niihin kuluu paljon kaloreita joita tarvitsisit käytettäväksi oikeisiin ravintoaineisiin kuten proteiineihin. Jos rajoitat rajusti kaloreita ja syöt yhden suklaapatukan, loppupäivän ruokiin ei jää kaloreita niin että saisit niistä mitään kovin terveellistä aikaan.

Jaha, siinä se ensimmäinen virhe. Monesti jostain sämpylästä saa saman verran kaloreita kuin ns. kunnon ateriasta mutta nälkää ei pidä loitolla yhtään niin kauan kuin kunnon ruoka.
Olisiko jotain vaihtoehtoja sämpylälle?

Alkuperäinen kirjoittaja Laihis päällä:
Oletko ajatellut painonvartijoissa käymistä.

Itselläni se auttoi, kun ei itsekuri riittänyt kotona ittekseen laihduttamiseen

Ei ole varaa eikä oikein aikaakaan.

Kyllä se laihdutus onnistuu kotonakin kun on vaan joku systeemi millä toimii. Laihduttaessa on vielä tärkeämpää kuin muulloin huolehtia siitä että saat kaikki tarvittavat suojaravintoaineet, proteiinit jne ruoasta, tai sitten lisäravinteena. Pienillä kalorimäärillä jos syöt "mitä sattuu" se korostuu.

Olen tosiaan onnistunut vähentämään syömistä ja lisäämään liikuntaa, mutta ilmeisesti syön edelleen niin väärin, ettei paino vaan laske :( Sitä ruokaremppaa siis vaan kehiin.

Ap, kuinka kauan olet käyttänyt Kalorilaskuria? Se teoriakäyrä ei ole oikein minkään arvoinen lyhyillä aikaväleillä.

Mietin tätä että jos sulla on kovin pieni vaje, sanoitko 200-500 kcal(?), niin pienikin unohdus tai laskuvirhe voi nostaa todellisen energiansaannin sinne normaaliin kulutukseen. Ja olen itse huomannut, että Kalorilaskuri saattaa yllättäen iskeä liikunnasta jumalattoman suuren kulutuksen, jolla ei kyllä ole yhtään mitään tekemistä oikean elämän kanssa.

Onko sinulla muuten valittuna se laihduttajan versio "piirakasta"? Minä olen huomannut että kannattaa tarkasti katsoa että rasvaa ja proteiineja tosiaan tulee niin paljon kuin piirakassa neuvotaan, muuten tulee helposti liian kova nälkä ja huono olo.

Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme IV:
Ap, kuinka kauan olet käyttänyt Kalorilaskuria? Se teoriakäyrä ei ole oikein minkään arvoinen lyhyillä aikaväleillä.

Mietin tätä että jos sulla on kovin pieni vaje, sanoitko 200-500 kcal(?), niin pienikin unohdus tai laskuvirhe voi nostaa todellisen energiansaannin sinne normaaliin kulutukseen. Ja olen itse huomannut, että Kalorilaskuri saattaa yllättäen iskeä liikunnasta jumalattoman suuren kulutuksen, jolla ei kyllä ole yhtään mitään tekemistä oikean elämän kanssa.

Onko sinulla muuten valittuna se laihduttajan versio "piirakasta"? Minä olen huomannut että kannattaa tarkasti katsoa että rasvaa ja proteiineja tosiaan tulee niin paljon kuin piirakassa neuvotaan, muuten tulee helposti liian kova nälkä ja huono olo.

Vasta reilu pari viikkoa olen käyttänyt tuota, mutta kerta ei ole ensimmäinen. Kolme vuotta sitten laihdutin samalla metodilla ja onnistuin ihan hyvin. Käyttö on siis tuttua.

Mä en ole tuota piirakkaa niin tarkkaan katsellut, eli siihen panostan seuraavaksi.

Ikä kai tekee laihduttamisesta vielä vaikeampaa.

Ikä kai tekee laihduttamisesta vielä vaikeampaa.
Olen huomannut saman, valitettavasti. Olin unohtanut säätää ikää edellisen Kalorilaskurikerran jälkeen, ja kamala, kun lisäsin kaksi vuotta, niin kalorimäärät humpsahti alaspäin varmaan 200 kcal :O

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Ethän sä varmaan ole vielä laihtumassa, ekanahan lähtee nesteet.....Juo paljon;itse yritän juoda joka toinen tuntu 2dl , aineenvaihduntaa kiihdyttää. Ruokailen huonosti;
6.00 aamupala
8.00 kahvi
12.00
hedelmä tai rahka
14.00 kahvi
17.00 lounas
20.00 iltapala

Veden juominen EI kiihdytä aineenvaihduntaa.

paino jojoilee laihdutuksenaikana. jos sulla on vaikka kivasti lähtenyt painoa ja syöt jotain suolasta niin nestettä voi hyvinkin kertyä montakin kiloa.
kannattaa tarkastaa ne mitä syöt ja mitenpaljon. iso iltapala nostaa aamupainoa.
koitahan juoda nesteitä jos saisit turvotuksen liikkeelle,lisäksi voisit lisätä liikuntaa,vaikka lastenkanssa kävelyä.
ruokavalio laihduttaa ja jos et laihdu ja olet terve niin silloin se on ruokavaliossa vika.

Yhteistyössä