Paino vaan nousee!!! Missä vika?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivoinen laihduttaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätoivoinen laihduttaja

Vieras
Olen käyttänyt kalorilaskuria ja syöttänyt kaikki niin tarkkaan kuin mahdollista. Kevyet työt, liikunnat ja ruuat olen mitannut vaa'alla. Teoriakäyrän mukaan painon pitäisi koko ajan laskea hitaasti mutta varmasti 0,5 kiloa/viikko.

Mulla ensinnäkin paino sahaa ylös alas ihan hirveästi, yhtään suoraa tai suorahkoa viivaa ei ole. Joko mennään ylös tai alas. Nyt pääsiäisenä olen edelleen syönyt vähemmän kuin kulutan ja liikkunut joka päivä, mutta paino on noussut 1,4 kiloa.

Mitä hemmettiä tämä tarkoittaa??? Mulla ei ole nyt tulossa kuukautisia vaan olen keskellä kiertoa. En ole juonut alkoholiakaan. Mikä mussa mättää?

Paljonko sulla on vajetta per vrk? Juotko vettä riittävästi? Miten ravintoympyrä? Syötkö hiilareita miten paljon? Mulla veje piti olla n.700 että jotain tapahtui. Pienemmällä ei tapahtunut mitään. Terkuin Justiina.

nuo ravinnot kalorimäärät paketeisssa yms. eivät ole absoluuttisia, liikkuminen vaikuttaa eri tavoilla eri ihmisiin ja toisilla aineenvaihdunta toimii toisin. Oma kokemukseni on että kaikki laskurit heittää 200 kcal ylikanttiiin tuon kulutuksen.

jo s ensin vähentää kaloreita niin laihtuu mut kroppaa tottuu siihen määrään ja sit laihtuminen taas pysähtyy ja sit kun taas vähentää aletaan olla jo säästöliekillä jolloin kroppa varatoi siitä vähästä mitä saa ja lihoo vaikka oikeesti söis tosi vähän kaloreita ja jos jossain kohtaa syö vähänkään enempää niin taas kroppa laittaa varastoon ja lihoo....

Kaloreita menee päivästä riippuen noin 1400-1700 kcal. Eli vajetta noin -500-200 kcal. Liikuntaa tulee noin joka toinen päivä ainakin jotain. Yhtenä päivänä on mennyt punaiselle eli oon syönyt enemmän kuin kuluttanut. Se on ainoa kerta, kun teoriaviivakin on heilahtanut ylöspäin. Muutoin menee tasaisesti alaspäin.

Vettä en juo paljon. Onko vika siinä?

Mulla lähtöpaino oli kaksi viikkoa sitten 80 kiloa ja nyt se on 80,5 kg, vaikka teorian ja lahdutetun mukaan pitäisi olla 79,2 kg. Torstaina painoin 79,1 kiloa ja siitä paino on noussut tähän aamuun 1,4 kiloa eli ihan käsittämätöntä mun mielestäni :(

Alkuperäinen kirjoittaja mmm:
nuo ravinnot kalorimäärät paketeisssa yms. eivät ole absoluuttisia, liikkuminen vaikuttaa eri tavoilla eri ihmisiin ja toisilla aineenvaihdunta toimii toisin. Oma kokemukseni on että kaikki laskurit heittää 200 kcal ylikanttiiin tuon kulutuksen.

Mulle tuo näyttää noin 1420 kcal kulutusta, jonka mukaan pitäisi laihtua 0,5 kiloa viikossa. Jos tuosta ottaa 200 kcal pois, näen kyllä nälkää...

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen:
Oisko vika puntarissa? Ja ei puntarilla kannata koko ajan juosta. Kerran viikkoon

Joo tiedän ettei pitäis juosta puntarilla, mutta tuohon ohjelmaan pitää syöttää aamupaino joka päivä. Jotenkin ihan järkkyä huomata miten paljon paino heittelee.

Alkuperäinen kirjoittaja epätoivoinen laihduttaja:
Oisko vika puntarissa? Ja ei puntarilla kannata koko ajan juosta. Kerran viikkoon

Joo tiedän ettei pitäis juosta puntarilla, mutta tuohon ohjelmaan pitää syöttää aamupaino joka päivä. Jotenkin ihan järkkyä huomata miten paljon paino heittelee.

Nestettähän se vaan on noi heittelyt. Ei läski häviä ja tuu takaisin hetkessä =)

Alkuperäinen kirjoittaja epätoivoinen laihduttaja:

Ei tarvi syöttää aamupainoa jos ei halua :) Sen kun jätät laittamatta vaan ja menet samoilla määrillä kuin punnituspäivänä.

Vedenjuontia kannattaa lisätä, riippuen tietenkin paljonko juot. Itse pyrin juomaan vähintään 1½ l päivässä. Mukillinen (n. 3 dl) vettä joka aterialla (jos syö viidesti päivässä), niin tulee sitten vähintään se 1½ litraa vettä.

Ethän sä varmaan ole vielä laihtumassa, ekanahan lähtee nesteet.....Juo paljon;itse yritän juoda joka toinen tuntu 2dl , aineenvaihduntaa kiihdyttää. Ruokailen huonosti;
6.00 aamupala
8.00 kahvi
12.00
hedelmä tai rahka
14.00 kahvi
17.00 lounas
20.00 iltapala

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Ethän sä varmaan ole vielä laihtumassa, ekanahan lähtee nesteet.....Juo paljon;itse yritän juoda joka toinen tuntu 2dl , aineenvaihduntaa kiihdyttää.

Miten niin en ole laihtumassa? Eikö silloin pitäisi laihtua, jos kuluttaa enemmän kuin syö? Milloin se laihtuminen sitten alkaa?

Alkuperäinen kirjoittaja pitää katsoa myös....:
Katso kaloreiden lisäksi sitä koostumusta mistä ne muodostuu, eli hiilarit/rasvat/protskut suhdetta. Vastaus voi löytyä sieltä.

Hiilareita tulee joka päivä eniten. Eikö saisi?

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Ethän sä varmaan ole vielä laihtumassa, ekanahan lähtee nesteet.....Juo paljon;itse yritän juoda joka toinen tuntu 2dl , aineenvaihduntaa kiihdyttää. Ruokailen huonosti;
6.00 aamupala
8.00 kahvi
12.00
hedelmä tai rahka
14.00 kahvi
17.00 lounas
20.00 iltapala

No jos syö lounaan klo 17, ei hyvin mene.
Liity ap Kiloklubiin, se on paras.

Oletko laittanut painot joka aamu paperille ylös? Minä pudotan painoa ja paino tosiaan sahaa jatkuvasti jopa kilon tai kaksi ylös alas mutta kun katsoo pidemmältä ajalta käyrää niin hiljaa ollaan alaspäin menossa.

Painonpudotukseen kuuluu se että paino vaihtelee, mutta sitten saattaa pudota kilonkin kerralla.

Suosittelen pitämään ruokapäiväkirjaa vaikka ruutupaperivihkoon ja toisena tuo punnitus joka aamu. Joka päivä ei paino putoa, mutta näet mikä on trendi pitkällä aikavälillä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mites paljon sillon yhtenä päivänä viikossa aina kalorit menee yli? Koska ethän sä laihdu jos mätät viikon kertyneen vajeen sitten yhtenä päivänä takas...

Yhtenä päivänä on mennyt syöminen yli kulutuksen, ei kerran viikossa. Tuolloin ylitys oli +244 kcal kulutuksesta.

Alkuperäinen kirjoittaja tsemppiä:
Oletko laittanut painot joka aamu paperille ylös? Minä pudotan painoa ja paino tosiaan sahaa jatkuvasti jopa kilon tai kaksi ylös alas mutta kun katsoo pidemmältä ajalta käyrää niin hiljaa ollaan alaspäin menossa.

Painonpudotukseen kuuluu se että paino vaihtelee, mutta sitten saattaa pudota kilonkin kerralla.

Suosittelen pitämään ruokapäiväkirjaa vaikka ruutupaperivihkoon ja toisena tuo punnitus joka aamu. Joka päivä ei paino putoa, mutta näet mikä on trendi pitkällä aikavälillä.

Kiitos tsemppauksesta. Sitä tarvitaan. Mulla siis käytössä tuo kalorilaskuri, johon syötetään ihan kaikki: paino, syömiset ja liikunnat, se millaista työtä teet jne.

Yhteistyössä