Paino noussut tällä viikolla 3kg...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiiru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tiiru

Aktiivinen jäsen
25.01.2010
14 798
5
38
Voi ihana vaaka... Huomenna onneksi neuvola että saan neuvoja.:(
Onko enää normaalia?(EI!) Viimeksi oli tullut 1400g viikossa ja oli tietysti liikaa mutta entäs tämä sitten 3kg?! :o

Mulla tosi turvonnu jalat ja kädet. Jaloilla ei välillä pysty astumaan kun ovat niin pinkeät ja käsiä ei saa nyrkkiin ilman kipua. :o Onko tuo paino siis turvotusta?

Oon kokeillu kaikkea. Nostaa jalat ylös, kylmä suihku, jäinen jalkakylpy, ananas+mansikat. Ei suolaa eikä sokeria, paljon vettä(en ole muuta edes juonut), ja senku pahenee vaan. :(

Ja rehellisesti voin sanoa että olen tsempannut ruuan kanssa muutenkin, eli ei voi mitään läskiä olla :D

APUVA!

:'(

Mulla pahin painonnousu viikossa oli 2,5 kiloa. Ei siihen sen ihmeemmin puututtu, nestettä kertyi vaan paljon. Olo mulla kuitenkin oli muuten hyvä, ei viitteitä r.myrkytyksestä.

Kyllä ne siitä laskee kun lapsi syntyy =)

Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Taitaa olla myrkytys.

No sitä mulla epäilivätkin, mutta viikko sitten kävin kättärillä proteiinien, turvotuksen ja näköhäiriöiden takia, mutta kaikki oireet oli kadonnu. Myös siis proteiini oli hävinnyt virtsasta...voiko se "aaltoilla" noin, että alkaa, loppuu ja sitten yhtäkkiä alkaa taas kunnolla?

Alkuperäinen kirjoittaja sondersson:
kokeile jättää viljat pois? Ja varo ettet juo liikaa vettä, ja muista että ihminen tarvitsee suoloja, ei suolaa saa kokonaan jättää pois.

No eihän sitä suolan saantia voi ihan kokonaan poistaa, mutta en ole esim lisännyt yhtään ruokiin tai syönyt mitään valmiiksi tosi suolaista.
Viljat kokonaan? Eli myös tumma leipä? Vaihdoin senkin vaaleasta tummaan...

Taitaa olla synnytys lähellä vai? Turvotus lisääntyy synnytyksen lähestyessä. Sen tarkoitus olisi että lapsen olisi pehmeämpi tulla maailmaan. Olisi hyvä jos se keskittyisi vaan tuonne alaosastoon, mutta vaikka kuinka ihmeellinen naisen vartalo onkin, se kerääntyy koko kroppaan. Ole siis huoleti kohta ei turvota enää :)

Alkuperäinen kirjoittaja aave:
Taitaa olla synnytys lähellä vai? Turvotus lisääntyy synnytyksen lähestyessä. Sen tarkoitus olisi että lapsen olisi pehmeämpi tulla maailmaan. Olisi hyvä jos se keskittyisi vaan tuonne alaosastoon, mutta vaikka kuinka ihmeellinen naisen vartalo onkin, se kerääntyy koko kroppaan. Ole siis huoleti kohta ei turvota enää :)

PLIIS OLE SITÄ! Olen nyt rv 38+4 "vasta" ja kyllä hirvittää ajatus että en pysty kohta kävelemään :(
Ja 3viikkoa sitä olisi aika kauhukuva...

Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
kokeile jättää viljat pois? Ja varo ettet juo liikaa vettä, ja muista että ihminen tarvitsee suoloja, ei suolaa saa kokonaan jättää pois.

No eihän sitä suolan saantia voi ihan kokonaan poistaa, mutta en ole esim lisännyt yhtään ruokiin tai syönyt mitään valmiiksi tosi suolaista.

mulla turvottaa tumma vielä enempi. Kaura on ainoo mikä ei oo niin paha. Kokeilemallahan se selviää mikä sopii itselle parhaiten. Mut en tosiaan tiiä onko tuosta raskauden aikana hyötyä.

Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:

mulla turvottaa tumma vielä enempi. Kaura on ainoo mikä ei oo niin paha. Kokeilemallahan se selviää mikä sopii itselle parhaiten. Mut en tosiaan tiiä onko tuosta raskauden aikana hyötyä.

Ok! No koitan tässä vaiheessa ihan mitä vaan :(
Ei kovin mukava olo..no vähän ku vesi-ilmapallo :D

Alkuperäinen kirjoittaja nereida:
mulla nousi paino raskauden vikoilla viikoilla 4 kg viikossa, ja just hullut turvotukset...

Ihan kauheeta kun sitä ei TODELLA voi kontrolloida. Ja sitten lukee niitä tuurilla vedettyjä muutama kilo koko raskauden aikana "miten joku ei pidä yhtään huolta ruokavaliosta" tms MUR! Ihan ku siitä olisi aina kyse...:headwall:

Mä voin nyt todistaa että ei varmasti sitä kaikkea voi kontrolloida...ellen tietysti nälkälakkoa alota. Tai sormet kurkkuun vaan..joo heh heh.

jep. ei voi ei, varsinkin jos syynä on esim raskausdiabetes tai kuten mun tapauksessa raskausdiabetes ja paha munuaistulehdus joka aiheutti ihan suoranaista "pöhöttymistä" Kesti monta kuukautta ennenkuin kaikki turvotus oli veke, vaikka sairaalassa 10kg turvotusta lähtikin. Kiloja tuli raskauden aikana yhteensä 28kg, ja voin vannoa etten todellakaan syönyt epäterveellisesti / liikkunut liian vähän. Olin alipainoinen raskauden alkaessa, ja lapsen syntyessä ylipainoinen. 9 kuukaudelle toi on kamala muutos! Ihan hirvittää, kun meillä on suunnitteilla pikku kakkonen, miten käy. Sektiolla syntyi esikoinen ja lääkärit varoittelevat että kakkonenkin mahdollisesti, lantion ahtauden ja toisen munuaisen lievän vajaatoiminnan vuoksi... Eka synnytykseni olikin sitten painajainen että pelottaa jo nyt vaikka en raskaana ole, miten seuraava.

Yhteistyössä