Paino ja vartalo?

09.06.2008
343
0
16
Turhahan tää on, mut laitoimpa nyt kuitenkin. :)
Olen lyhyt ja pyöreähkö vatsan ja lantion alueelta, silti olen normaalipainoinen painoindeksin mukaan.
Jos joku jossain sattuu kysymään painoani ja kerron painoni, minut kehotetaan heti vaa'alle. :o Tiedän, vartalostani voisi kuvitella minun painavan AINAKIN 30 kg enemmän, myös ystäväni ja mieheni ovat tämän rehellisesti myöntäneet nähtyään vaa'anlukeman. :(

Mistä tämä johtuu? Antakaahan vastaus! =)

Sinua näkemättä en voi sanoa muuta kuin sen totuuden, että lihas painaa (muistaakseeni) neljä kertaa enemmän kuin läski. Eli siis jos on kaksi ihmistä, joiden ympärys- ja muut mitat ovat suunnilleen samat, mutta toisen rasvaprosentti on suuri ja toisen pieni, painoero voi olla aika suuri.

Mutta ehkä sinulla on hyvin kevyet luut :)
Tai olet vaan niin kevytmielinen (siis hyvässä mielessä! )

Mä olen aina näyttänyt "lihavalta" normaalipainoisenakin, jopa itse on ollut vaikea uskoa et puntari näyttää hyviä lukemia ja peilistä töllöttää "sotanorsu". Mä olen ikävästi perinyt äidiltäni valtavan notkoselän ja isältäni ulospäintyöntyvän pallea. Eli pallea työntyy sellaiseksi kivaksi ulokkeeksi heti melkein rintojen alta.

Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
Ruumiinrakenne on kylä jännä juttu, itselläni on juuri toisinpäin, eli näytän hoikemmalta kuin mitä painoni antaisi ymmärtää.

kun 10kiloa sitten heitin "vitsiä" itsestäni 100-kilon keijukaisena (painoin 99kg niin kukaan ei uskonut.. Lääkärinkin piti punnita mut kolmeen kertaan :)

Yhteistyössä