paino ja kk:tiset

• Viestiketjun aloittaja ramona
  • Ensimmäinen viesti
ramona
Heipähei..

minulla on nyt ollut kuparikierukka pari kuukautta. Kuukautiseni ovat lähes viikon myöhässä (eivät ikinä ole olleet näin kauaa), ja tein äsken raskaustestin. Se oli onnekseni negatiivinen, koska tupakoin, eivätkä lapset ole vielä pariin vuoteen suunnitteilla.
Aloin miettimään etten vain olisi ""laihduttanut"" joulukilojani liian nopeasti, laskin että kymmenessä viikossa on hävittänyt 7 kiloa.. voiko olla että tämänkinlaisen laihtumisen seurauksena kuukautiset ovat jääneet poi? 7:stä kilosta saattoi osa olla turvotustakin (=nestettä) koska siirryin kierukkaan pillereistä ja tunsin olevani todella turvoksissa pillereitä popsiessani.
Onko kenelläkään siis mulle kertoa minkälaisen painonpudotuksen seurauksena kuukautiset ovat jääneet pois, ja onko kierukan kanssa siitä haittaa jos eivät hetkeen tule (kohdun limakalvo ei poistu)? Ikinä aikaisemmin kuukautiseni eivät ole jääneet tulematta...

hmmm
No ihan kohtuulliseltahan tuo painonpudotus kuulostaa, mutta sehän tietysti riippuu siitä olitko jo hoikka kun rupesit laihduttamaan. Jos olet nyt reilusti alipainoinen, niin sittenhän kuukautisten poisjääminen voi johtua laihduttamisesta, mutta muuten en kyllä oikein usko siihen.

ramona
Aivan.. olin kyllä ihan normaalipainossa (yläkantissa tosin) ennen joulukiloprojektia ja nyt myöskin aivan normipainoinen.. kismittää vaan kun ikinä ennen eivät ole jättäneet tulematta, nyt siis vähän kauhuissani olen.. huomenna suunnitteilla perhesuunnitteluneuvolaan soitto (kierukan jälkitarkastuksen merkeissä), ottavatko siellä niitä verikokeitakin sitten missä näkyisi raskaus jos siitä on kyse? ei kai siihen mitään lähetettä tarvitse?

Yhteistyössä