paino ei vaan nouse

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ex pullero?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ex pullero?

Vieras
Raskausviikkoja 24 ja paino ei vaan nouse. Kohdunpohjan korkeus kuitenkin yläkäyrillä et kai se vauva kasvaa, ja ultrassa kaikki ok ja vastaa viikkoja. Syön kyllä ruokaa, mut en vaan saa vedettyä entiseen malliin (oli kyllä vähän ylimääräastä mistä menettää). Herkuilla ym välipaloilla sen ylimääräsen oon saanu ja siitä se kai lähtee ku nuo ei maistu. Onks kellään ollu samaa, ja onko vauvalle haittaa ollu? Neuvolassa ei oo ottanu kantaa, kysy vaan et oonhan syöny kuitenkin.

Mulla kans vaan laski paino mut sitten loppua kohden se nousikin muutaman kilon ja nyt kun vauva on jo 7 kk, on mun paino muutaman kilon alempana entä ennen raskautta.Terve ja ihan hyvän kokonen poika syntyi 3,9 kg ja reilu 52 cm

Alkuperäinen kirjoittaja ex pullero?:
Raskausviikkoja 24 ja paino ei vaan nouse. Kohdunpohjan korkeus kuitenkin yläkäyrillä et kai se vauva kasvaa, ja ultrassa kaikki ok ja vastaa viikkoja. Syön kyllä ruokaa, mut en vaan saa vedettyä entiseen malliin (oli kyllä vähän ylimääräastä mistä menettää). Herkuilla ym välipaloilla sen ylimääräsen oon saanu ja siitä se kai lähtee ku nuo ei maistu. Onks kellään ollu samaa, ja onko vauvalle haittaa ollu? Neuvolassa ei oo ottanu kantaa, kysy vaan et oonhan syöny kuitenkin.

Tästä oon itsekin tänään jo toiseen ketjuun kirjoittanut, eli ei noussut minullakaan.
Vauvat olivat terveitä ja hyvinvoivia, eikä raskaudenkaan aikana ollut mitään ihmeellistä. Hieman pieniä olivat syntyessään, tai keskimmäinen oli, mutta niin oli istukkakin pieni.

Edellisessä raskaudessa painoni laski 13kg. Vauva oli 4,5 kg ja istukkakin yli kilon. Olin naistenkllinikalla synnytystapa-arvioinnissa vk 36 ja silloin keskusteltiin painonpudotuksestani ja he sanoivat, että kyllä vauva repii äidistä ravinnon ja kasvaa hyvin- niinkuin syntymäpaino kertoikin.

Ollos huoleti ja nauti keventyneestä olostasi. Raskausaikana ei kannata varsinaisesti laihduttaa, mutta ei ole järkeä tunkea itseeensä enempää ruokaa kun mieli tekee ja pystyy syömään.

Nyt vk 21 ja paino - 7 kg. Ja hyvin kasvaa vauva : )

Yhteistyössä