Paino ei ala nousta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Adea
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Adea

Aktiivinen jäsen
20.02.2005
1 389
0
36
Odotan kolmatta lasta viikkoja on 17+1, ja paino ei ole noussut ollenkaan. Olen viimeisen parin viikon aikana laihtunut lähes kilon. Painoindeksi ennen raskautta oli 22 eli ihan normaali. Sairastin vatsataudin viikolla 8, ja toisen kerran viikolla 11. Ja silloin paino laski pysyvästi muutaman kilon. Raskaudesta johtuvaa pahoinvointia on ollut todella vähän, enemmänkin kuvotuksen tunnetta silloin viikkojen 7-12 välissä ja tietyt ruoka aineet eivät maistuneet. Nyt on alkanut jo vähän ihmetyttää, kun kahdessa muussa raskaudessa on painon lasku pysähtynyt siinä 15 viikon tietämissä kun pahoinvointikin on loppunut. Mitään syytä tälle laskulle ei pitäisi olla, syön tukevan aamupalan, kaksi lämmintä ateriaa,välipaloja ja iltapalaa. Onko kellään muulla ollut samanlaista?

Iltoja Adea Sairastin kans oikein kovan vatsataudin touko-kesäkuun vaihteessa ja painoni putosi n. 2,5 kg vuorokaudessa, oli se semmoinen tyhjennys, etten muistakaan olleen. Painoni oli samassa painoindeksissä ekassa nlassa kun sulla. Neuvolassa sanoivat ettei ole mitään hätää. Nyt vieläkin kilon alempana ekoja punnituksia. Kyllä sitä kerkee tulla vielä, en usko että mitään huolestumisen aihetta, jos ei nyt ihan kamalasti putoa.

Mulla tullut edellisissä raskauksissa esikoisesta n. 8 kg ja kuopuksesta n. 6,6 kg, eli eipä tuota ole paljon tullut, tarpeeksi kuitenkin. Mulla oli vielä kova virusflunssakin tässä n. kuukauden kesti. Hb laski niin että syön nyt rautaa, muuten olo ok. En syö kahta lämmintä ateriaa joka päivä, syöt ainakin tarpeeksi. Hyvä kun painoa ei kauheesti tulekaan, loppuaikana usein muutenkin tulee nopeammin. Mulla nyt viikot 21+3. Jaksuja!

Itselläni painoa tullut tällä hetkellä 2.5kg tämän raskauden aikana,
mutta siitä huolimatta vauva kasvaa normaalisti, syö vain minua sisältä päin.
Paino on joidenkin neuvolakäyntien välissä laskenut 0.5-1kg ja sitten sitä on taas tullut hieman lisää.
Kolmas raskaus täälläkin menossa :)
En ole muuttanut elämäntapojani mitenkään raskauden aikana, eli siis syön ja liikun ihan saman verran kuin ennen raskauttakin.

Neuvolasta kannattaa kuitenkin kysellä enempi jos huolestuttaa vauvan kasvaminen normaalisti .

chilitin ja Väinö rv 37+2

Eipä tuo lasten koko näytä riippuvan äidin painonnoususta, mun äidillä tullut n. 7 kg, siskollani samoin, menee geeneissä meillä. :laugh: Esikoiseni painoi 4,2 kg ja kuopus 3,5 kg, painot kyllä jäi synnärille. Kun vaan itte jaksaa, vauva ottaa tarvitsemansa äidistä. Imetyksen aikana paino pudonnut lisää, mutta palautunut kun aikaa kuluu ja joskus muutama kilo ylikin.

Kiitos vastauksista, kyllä rauhoittivat mieltä =) Jotenkin tähän päivään asti oli sellainen olo, että ihanaa kun painoa ei tule. Turvotusta on ollut vähän, ja muksujen perässä pysyy ihan kuin ennenkin väillä pitää oikein miettiä että hei olen raskaana. Kahdessa muussa on ollut turvotusta ja tukala olo aika varhain, sekä ennen aikaisia supistuksia sun muuta. Aamulla hämmästyin vaa`an lukemia, ja alkoi epäilyttää. Mutta seurailen nyt varmaankin, ultraankaan ei ole enää kuin muutama viikko. Tsemppiä myös teille odotukseen!!

Mulla on nyt viikkoja 31+0 painoa on tullut yhteensä 1,5kg tilanteeseen ennen raskautta.
Kärsin melko kovasta pahoinvoinnista lähes puoleen väliin asti ja paino laski tai pysyi samassa pitkään.
Reippaasti yli puolenvälin meni tällä kertaa ennenkuin paino on alkanut nousta. Mun BMI oli tosin 30, joten pelkästään hyvä ettei ole kamalasti noussut.

Niin ja kolmatta odotetaan täällä.

Yhteistyössä