Paineentunne alapäässä ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja peloissaan
  • Ensimmäinen viesti
peloissaan
Kolmas raskaus ja viikkoja 27, noin pari viiikkoa sitten alkoi harjoitussupisteluja tulemaan tai no oli aiemminkin. Sitten sellainen inhottava paineentunne alapäässä. Se alkoi jo raskaustestin tekemisestä kyllä, mutta oli välillä poissa. Kävin äipppäpolilla tarkistuttamassa asian, kaikki oli ok. Mistähän tämä voi johtua? Muilla ollu? OVoisiko minulla olla peräsuolen laskeuma, kun ulostaessa tuntuu paine välilihassa jotenkin. Lisäksi pissahädän tuntua, mutta ei ollu vti, kaikki tarkastettiin siellä äippäpolilla kohdunsuut ja kaikki oli ok.

vieras
Mulla on ainakin suonikohjuja alapäässä ja turvotusta ja juurikin tuollainen kurja paineen tunne. Ekassa raskaudessa olin huolissani, mutta nyt tokassa jo tiesin, mistä on kyse eli ei mitään vakavaa, mutta toisinaan melko kivuliasta.

AnniHelena
Juu mulla tuli samanlaista paineentunnetta tuossa vaiheessa; mulla kyseessä vaginaaliset suonikohjut ja peräpukamat, neuvolalääkäriltä kysyin kun tuntui sellainen pullistuma emättimen puolella ja paineen tunne etenkin kyykyssä ollessa.

mulla ollut myöskin jo ainakin rv:lta 20 lähtien...ensinnäkin vauva on ollut pitkään jo hyvin alhaalla, eli painaa tonne alas. Ei mulle ole muuta selitystä annettu. Mutta se paineen tunne ja harjotussupparit ovat lääkärin mukaan jotain saaneet aikaan, kun jo rv29 alkaen paikat auenneet, pehmennyt ja kanava lyhenytynyt. Levossa siis siitä saakka.

nyt rv33+2

ap
Alkuperäinen kirjoittaja helmi79:
mulla ollut myöskin jo ainakin rv:lta 20 lähtien...ensinnäkin vauva on ollut pitkään jo hyvin alhaalla, eli painaa tonne alas. Ei mulle ole muuta selitystä annettu. Mutta se paineen tunne ja harjotussupparit ovat lääkärin mukaan jotain saaneet aikaan, kun jo rv29 alkaen paikat auenneet, pehmennyt ja kanava lyhenytynyt. Levossa siis siitä saakka.

nyt rv33+2

Olitko sairaalassa levossa vai kotona? Kotona jos on muita lapsia ei oikein voi levätä. Ja miten olitko vain rauhallisemmin vai ihan vuodelevossa

Kyllä lääkärin luulis sen sanovan, varsinkin jos kysyy. Se taitaa vaan olla niin yleinen vaiva vaan, että lääkärit ei kaikki tajua edes mainita asiasta.

Minulla tuota vaivaa ollu tosi aikaisin jo, en nyt muista viikkoja. Ja suppareitakin tullut viikolta 17 asti. Ei mua silti mihinkään lepoon ole määrätty. On kuulemma ihan normaalia. Niin ja jo neljässä raskaudessa sama juttu. Paineen tunne häviää heti lapsen synnyttyä.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja ilopilleri:
Kyllä lääkärin luulis sen sanovan, varsinkin jos kysyy. Se taitaa vaan olla niin yleinen vaiva vaan, että lääkärit ei kaikki tajua edes mainita asiasta.

Minulla tuota vaivaa ollu tosi aikaisin jo, en nyt muista viikkoja. Ja suppareitakin tullut viikolta 17 asti. Ei mua silti mihinkään lepoon ole määrätty. On kuulemma ihan normaalia. Niin ja jo neljässä raskaudessa sama juttu. Paineen tunne häviää heti lapsen synnyttyä.

Onko lapset syntyneet normaaliin aikaan?

vieras
mulla vkoja 32 ja on ollu kans muutaman vkon tuo paineen tunne ja lääkäri sanoi et vauva jo nii alhaalla et painaa ja peräpukamat.pissavaivaa myös,onkokoajan pissahätä nii kuulemme vauvapainaa rakkoa,ei siis ollu tulehusta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ilopilleri:

Onko lapset syntyneet normaaliin aikaan?
Eka syntyi 36 viikolta ja hänen odotusaikana oli vähiten noita oireita/vaivoja. Muut syntyneet 38+ viikolla (tai neljäs on vasta mahassa) ja tosi hyvän kokoisina (3500g ja 3700g).

Rv24
Pitää nostaa vanhaa alotusta ku aihe osu kohilleen.

Nyt siis menossa raskausviikko 24 ja aamuisin vessareissuilla tuntuu inhottavaa paineentunnetta alapäässä joka kumminki loppuu jonkun ajan päästä...

Lisäks parina kertana seksin jälkeen on samanlaista tuntunu...

Neuvolaan pitää muissaki asioissa soittaa huomenna niin ajattelin tuosta siellä sanoa...

Mutta osaako kukaan yhtään arvella mistä tuo tunne johtuu?

Yhteistyössä