Paineen tunne oikealla munasarjassa/nivusessa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hosuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hosuli

Vieras
Mikä ihme mulla voisi olla? Viikon ajan on tuntunut paineen tunnetta oikean puolen munasarjassa/nivusessa kun istun!? Makuulteen ei tunnu juurikaan mitään.
Muistan kun viikko sitten venyttelin tuolilla istuen nostamalla kädet ylös ja silloin sattui ainakin kylkeen ja en ole varma oisko myös silloin tuonne munasarjoihin sattunut....eli voisko olla pelkästään siitä vai jotain muuta?
Onko kellään muulla ollut samankaltaista?

Kävellessä, nostaessa ja istuessa oireili, ei silloin jos olin makuuasennossa. Ei oo vaarallista kun kysta puhkeaa, ellei se puhkea ja kasvaa hirmu isoksi (yli 10 cm) niin silloin se joudutaan monesti punktoimaan tyhjäksi. Mua ultrattiin noiden kystien vuoksi ja aina olivat hävinneet itsestään. Joten, jos sulla on kystia niin ei hätää :)

Kiitos vastauksista.
Hui, nyt rupesi kyllä jänskättää/pelottamaan. Pitääkö mun nyt sitten lääkäriin hakeutua vai miten, apuva...
Menkatkin pitäisi alkaa näinä päivinä, mutta tämä on kaukana menkkakivuista.

Noita nestekystia tulee ja menee, normaali "ilmiö" hedelmällisessä iässä olevilla naisilla. Mulla oli jotain follikkelikystia, vaarattomia ovat. Tässä lisätietoa, ettei tarvii panikoida: http://metku.net/~pesu/artikkelit/kysta.php

Tänään lääkäri yksityisellä klo 16.30. Pelottaa jotenkin ja kuumekin noussut 38... Kova paineen tunne tuolla oikealla ja välillä vihlaisee ikävästi...
Kysyn jos joku täällä olisi asiasta tietoinen, että onko tämä merkki että kysta vuotaa tai on puhkeamassa? Vai voiko se olla pelkästään vaan tulehtunut?

Mutta jos tämä ois umpisuoli, niin eikö silloin kivut olisi kovemmat? Ja päteekö umppariin aina tuo sääntö, että jos ei pysty hyppimään niin silloin tod.näk. umppari, mut jos pystyy niin vika muualla?

Alkuperäinen kirjoittaja hosuli:
Mutta jos tämä ois umpisuoli, niin eikö silloin kivut olisi kovemmat? Ja päteekö umppariin aina tuo sääntö, että jos ei pysty hyppimään niin silloin tod.näk. umppari, mut jos pystyy niin vika muualla?

En yhtään tiedä, en ole sen enempiä tutustunt umppariaiheeseen. Sellainen tuli vain mieleen. Iltapäivällä olet onneksi viisaampi tässä asiassa!

Lääkärissä käyty, kohtu ja munasarjat puhtaat! :) Lääkäri myös painellessaan sanoi ettei tämä paineen tunne johtuisi tulehduksesta kun en aristanut!?
Joten lieneekö sitten vain huonoa tuuriani ja silloin kun viikko sitten venyttelin niin olisi tuolta jokin revähtäny/venähtäny....?

Vastaakohan tähän enää kukaan kun on niin vanha ketju, mut miulakin on ihan samoja oireita mut vasemmalla puolella.. tunsin sellasta outoa tunnetta vasemmassa munasarjan luona ja sielähän oli aiemmin kysta, pari menkkakiertoa meni kun se tuli itse ulos.. nyt oli taas ja nyt miulla oli menkat niin nyt se paineen tunne on edelleen siellä eli onks se kysta sit hajoomassa niin siitäkö se tulee? kun ennen oli kipeä ja sit tuli menkat niin nyt ei ole enää kipeä vaan paineentunne on? eli se on sit häviimässäkö?

Mullaki on tota kyseistä "painetta" vasemmalla puolella ja on kuumetta 37.03. Mut luulen et mulla on kuume vaan siks ,koska oon flunsane jne.. Onko siis aivan välttämätöntä käydä lääkärissä koska itse pelkään lääkäriä vaikka tiiän et lääkäri autaa mutta pelkään sitä itse syytä tälle kivulle. Itselläni pitäisi alkaa menkat siis jo huomenna... Apuva kyllä pelottaa

Pikkumyy ja pelokasjulia..? Tällee 7 vuoden jälkeen tuun tänne kysymää et mitenkäs teillä nyt noitten oireiden kans on menny? Lähtikö sillon itestään vai mitä ja löytykö syitä kivulle esim. Kysta tai jotain

Yhteistyössä