painavien tavaroiden nostelu raskaana

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
oon raskaana,ehkä noin viikolla 5-6 ja rupesin miettimään että voiko siitä olla jotain haittaa kun töissä nostelee lihalaatikoita?eihän ne nyt mitään järkyttävän painavia ole muttei mitään kevyitäkään,saati sitten maitolaatikot
 
JJ
Itse jouduin töissä nosteleen/kantamaan paljonkin liha- ja maitolaatikoita sekä perunaämpäreitä ja kalja/limsakoreja ja kaljatankkeja.. mutta ainakin lääkärin mukaan alkuraskaudessa ei pitäisi haittaa olla, kunhan muistaa vaan kunnon työasennon eli nostaa jaloilla ei selällä. ja itselläni ainaki sellainen työ jossa olin paljon yksin että paljon ei ollut vaihtoehtoja kantaako vai ei.. piti kyllä jäädä sitten kuukautta ennnen ä-lomaa sairaslomalle kun en yksinkertaisesti pystynyt enää noin ruumiillisesti raskasta työtä.
 
Mä kertakaikkisesti luulin että kun on raskaana, kaikki vähänkin painavan tavaran nostelu olisi kielletty kun siitä niin vaahdotaan. Mietin jopa että voinko kantaa kauppakasseja yms..
Mutta toisen raskauden aikana olin jo saanut hieman paremmin tietoa asiasta ja onneksi luuloni oli väärä. Eli tuntojen mukaan. Jos aiheuttaa supistuksia tai kipuja yms niin on luonnollista jättää nostelut väliin!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja JJ:
Itse jouduin töissä nosteleen/kantamaan paljonkin liha- ja maitolaatikoita sekä perunaämpäreitä ja kalja/limsakoreja ja kaljatankkeja.. mutta ainakin lääkärin mukaan alkuraskaudessa ei pitäisi haittaa olla, kunhan muistaa vaan kunnon työasennon eli nostaa jaloilla ei selällä. ja itselläni ainaki sellainen työ jossa olin paljon yksin että paljon ei ollut vaihtoehtoja kantaako vai ei.. piti kyllä jäädä sitten kuukautta ennnen ä-lomaa sairaslomalle kun en yksinkertaisesti pystynyt enää noin ruumiillisesti raskasta työtä.
mä olen kanssa sellasessa paikassa missä ollaan yksin suurin osa ajasta ni ei tosiaan oo oikeen vaihtoehtoja,mutta kyllä aion ottaa varovasti ja just kiinnittää huomiota enemmän tohon työasentoon,aikasemmin se on tupannu välillä unohtumaan kiireessä...
 
Täällä menossa rv35, ja vieläkin nostelen töissä jonkin verran (välttelen sitä kyllä) ja "työntelen" painavempia laatikoita lattioita pitkin. Kaikki ok ja toimii, paitsi nyt pitää kyllä jo himmailla vähän tahtia. :) Mutta kannattaa välttää isoja kuormia!!!
 
Marinka
En tiedä onko sattumaa vai ei, mutta minulla alkoi keväällä km vklla 5 kuormaa purkaessa, sitä ennen ei ollut mitään vuotoa tai kipua. Nostellessa tavaroita alkoi kauhea mahakipu ja tulva.
Nyt tänään taas sama juttu. Vklla 5 ollaan ja mitään vuotoja/kipuja ei ollut kunnes rupesin purkamaan kuormaa. Taas järkyttävä kipu ja tulva. :(
Nyt kyllä kivut ovat lähes loppuneet, samoin vuoto, ehkä toivoa vielä on?

Mutta aika sattumaa että kaksi kertaa keskenmenon alkaminen on ajoittunut sille kymmenelle minuutille minkä kuorman purkaminen vie. Ja minä kun en kovin usein edes joudu sitä purkamaan.
 
vieras
minä ainankin nostelin laatikoita töissä koko raskauden, siis siihen asti kun jäin äitiyslomalle. Jos nostelu ei tee sinulle supistukisa, voit ihan huoletta elää ihan normaalisti. Minulle tuli ekat supistukset vasta kun synnytys käynnistyi.
 

Yhteistyössä