painajainen nimeltä ex

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lilja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lilja"

Vieras
Mun on vaan pakko tulla avautumaan jonnekin. Nimittäin miehen exä haluaa häiriköidä ja olla muutenkin vittumainen. Se esittää "niin hyvää äitiä" puheluissa, mutta käytäntö on aivan muuta.Se muuttaa aikataulua ihan oman mielensä mukaan ja aikataulut menevät sen ämmän mukaan. Ex-mies on sulattanut ne, koska hällä "ei ollut omaa elämää", mutta nyt kun on ollut, se jatkaa omaa malliaan eli menee kun tekee.... Siis apua! Eikö näihin exiin saa mitään rotia???? Eikä ne opi mistään? Tääkin ämmä itse oli se, joka petti ja jätti ja niin jatkoi elämäänsä, mutta eikö niillä ole mitään häpyä? Tää muutenkin piinaa mua niin pitkälle, etten enää tiedä, jaksanko elää edes meidän vauvan takia; mä olen niin väsynyt tähän ämmään.

kuule, jos sulla on vauva niin keskitä huomio siihen. se tarvii äitiään ja on täysin syytön noihin juttuihin.
uutena puolisona voi olla vaikeaa vain ehkä myös hyväksyä se että mies on eksän kanssa tekemisissä. mun eksän on myös sellainen et aina vääntää jostakin tikusta tappelua. mun nykyinen mies sen kestää ja vaikka kyse onkin lapsista, onhan se ärsyttävää.
jos paperilla on sovittu lastenvalvojalla miten haetaan ja tuodaan, niin silloin siinä tulis kans pysyä. voimia sulle kovasti, voin kuvitella että ärsyttää...

Kiitos teille molemmille, te toitte lohtua mulle. Niin se munkin mielestä pitäis olla, että exä hoitaa exänsä kanssa ja niin se jotenkin menee, mutta kun tää exä ei vaan tottele/tajua niitä sääntöjä. Mua neuvottiin jo neuvolassa, että mun ei ole pakko sietää tuon käytöstä ihan meidän vauvan takia. Mutta mua vituttaa se, että tää tää mies (vaikka sanoo olevansa meidän puolella) on niin helvetin höveliä, että "ei viitsi suututtaa anua" ja mä ja lapsi jäädään toiseksi. Miks helvetissä sen pitää puolustaa sitä ämmää, joka aikoinaan petti sitä ja pani tän juhan kanssa!!!!!!! Mua vituttaa se, että se ei pidä mun puoliani! No ei, jos ei tarvi ja näin on näreet...mutta....

mä tiedän miltä susta tuntuu kun mies syrjäyttää jonkun toisen takia sun mielipiteen...
ehkä sun olis vielä kerran hyvä jutella ihan rauhassa sun miehen kanssa, kertoa kaikki uudelleen tolle miehelle, että mikä sua ottaa päähän, ja että vaikka eksä suuttuiskin jostain, on sun ja vauvan oltava kuitenkin hänelle ne tärkeimmät ja etusijalla kaikessa.
ellei hänellä sitten olekin tunteita vielä eksäänsä kohtaan ja sen vuoksi ei henno olla vastaan? hyvä että oot voinu puhua asiasta neuvolassa!!! hienoa :) näin se kuitenkin etenee pois sun pääkopasta... toivottavasti mies nyt vaan tajuaisi...

Kiitos sinulle "vierailija"!!!!! Mulle tuli hyvä mieli viestistäsi!!!! Näinhän se on, ja mä täällä kärvistelen omissa valinnoissa, mutta ihana kuulla, että joku muukin on mun kanssa samaa mieltä!!!!!! Olet ihana, kiitos!!!!! Mä toivon, että siitä on apua! Tosin se ämmä on niin tyhmä, ettei se mistään mitään tajua.

[QUOTE="lilja";24845621]Kiitos sinulle "vierailija"!!!!! Mulle tuli hyvä mieli viestistäsi!!!! Näinhän se on, ja mä täällä kärvistelen omissa valinnoissa, mutta ihana kuulla, että joku muukin on mun kanssa samaa mieltä!!!!!! Olet ihana, kiitos!!!!! Mä toivon, että siitä on apua! Tosin se ämmä on niin tyhmä, ettei se mistään mitään tajua.[/QUOTE]

niin, elämä on opettanut... elin narsistin kanssa, täysin poljettuna vuosikausia... nyt kun itsetunto on kohdallaan ja uusi liitto mitä parhain, eksän käytös puhuttaa silti.
osani ei ole helppo,mutta kolmen lapsen äitinä, tiedän miltä voi tuntua miltäkin kantilta katsottuna.
toivon kovasti voimia sulle, uutena puolisonakaan ei ole kivaa, mutta luota itseesi, näytä hyvältä, pidä lempeä mieli...
panosta tähän parisuhteeseen ja vauvaanne, hemmottele miestäsi... saa hänet kaikin tavoin unohtamaan koko eksä...
tappelemalla se ei käy... se vain pahentaa teidän suhdetta. ja sitä mielihyvää tuskin sille eksälle tahdot tuottaa et teidän suhde kaatuis hänestä aiheutuvien riitojen vuoksi...
mä olen selvinnyt kamalasta mankelista mitä elämä voi kohdalle tuoda. eksä on katkera ja siksi ilkeilee. mutta mä olen edelleen elossa, olen laihtunut, pysynyt nättinä, sitä harmittaa ja sen uusi vaimo ilmeisesti sairaan mustasukkainen musta :D
ite kun pääsee näiden yläpuolelle, katsos, niin ei vois vähempää kiinnostaa ;) nyt asenne kohdilleen ja sä voitat tän jutun , eikös niin :)
Lämmöllä sua ajatellen .....

ja mä olen sama kirjottaja, joka oon laittanu "vieras"-merkillä viestit, klo 5:16, 5:34 ja 6:04.
eli yksi ja sama joka on kokenut paljon elämässä :)
kutsuttanen itseäni jatkossa "kokenut" :)

Ärsyttäväähän tuo on, mutta kyllä se niin on, että sun miehes kuuluu se exänsä laittaa ruotuun, ei sinun. Samoin, sun on vaan tietoisesti opeteltava kovettamaan itses tässä asiassa, koska tuntuu siltä, että miehen ex kiusaa teitä ihan tahallaan, kun huomaa, että lähdet tuohon touhuun mukaan. Sulla taitaa tosiaan olla jotain masennusta ja vauvan takia sun pitää hoitaa nyt oma psyykkees kuntoon, unohtaa miehen ex ja vaan olla yksinkertaisesti välittämättä. Samaten voit sanoa sille miehelles suorat sanat, että tämä hoitaa homman kuntoon tai sä pakkaat kassisi ja lähdet pienelle hermolomalle, ja ettet palaa, ennen kun asiat on järjestyksessä... :D! Ja voi olla, että se kiusantekokin loppuu, jos se nainen huomaa, että ei saa sinusta enää vastapeluria leikkiinsä. ;)

Yritä ottaa oikein positiivinen asenne exään. Sehän yrittää vain ärsyttää teitä ja sinua omilla valinnoillaan. Ole oikein aurinkoinen, niin eiköhän se auta. Skarppaa hyvällä tavalla ja pidä huolta uuden miehesi lapsista vaikka et heidän äitinsä olekaan. Ja joskus vain miehesi täytyy sanoa, että ei nyt sovi ja näin tehdään kun ollut puhe! Asiat voi sanoa niin monella eri tavalla.

JA huolehdi etenkin omasta jaksamisestasi ja tietysti vauvasta!

Sen existä oppinut (työni takia)
pettävä osapuoli harvoin moista kiusaa tekee ;)
Yleensä hän kuka kiusaa tekee on juuri ollut uskollinen ja jää ehkä katkerana katsomaan kun toinen hankkii elämän ja jatkaa sitä kun itse koetti olla uskollinen ja elää onnellisessa parisuhteessa mitään edes aavistamatta.
Tietäisitpä monta prosenttia eroista johtuu pettämisen takia ;)
Parhaten asten tapaamis asiat saadaan sovittua sovussa eronneiden kesken johon ei liity kolmansia osapuolia,
näin ei jää kumpakaan katkerana tilittämään kuinka toisella jo kumppani valmiina.
Valitettavasti aina vaan näitä sankareitakin löytyy jotka tuo jopa virallisiin tapaamisiin uuden kumppanin kuin toista ärsyttääkseen.

[QUOTE="harmaa";24845707]Sen existä oppinut (työni takia)
pettävä osapuoli harvoin moista kiusaa tekee ;)
Yleensä hän kuka kiusaa tekee on juuri ollut uskollinen ja jää ehkä katkerana katsomaan kun toinen hankkii elämän ja jatkaa sitä kun itse koetti olla uskollinen ja elää onnellisessa parisuhteessa mitään edes aavistamatta.
Tietäisitpä monta prosenttia eroista johtuu pettämisen takia ;)
Parhaten asten tapaamis asiat saadaan sovittua sovussa eronneiden kesken johon ei liity kolmansia osapuolia,
näin ei jää kumpakaan katkerana tilittämään kuinka toisella jo kumppani valmiina.
Valitettavasti aina vaan näitä sankareitakin löytyy jotka tuo jopa virallisiin tapaamisiin uuden kumppanin kuin toista ärsyttääkseen.[/QUOTE]

no mun kohdalla mies sääti monien vuosien ajan ties mitä... kun vihdoin sain sen lempatuks elämästäni, alkoi kiristys lapsiin liittyen, puoli vuotta erosta se meni uusiin naimisiin. eli ei uskois et sillä EI olis elämänsä kunnossa. mies ite kiristänyt milloin milläkin verukkeella, samaa mieltä ei olla juurikaan mistään, ja hän on jopa lastenvalvojankin mielipiteitä vastaan.....
uusi vaimo kuitenkin vähän väliä päästää suustaan mitä sattuu lapsille, lapset kertovat mulle. vertailee jopa mun ulkonäköä ihmiseen joka ei muistuta lähimainkaan mua, eli ei edes positiivisessa valossa.
nainen on AINA mukana kun lapset vaihdetaan, lastenvalvojan avulla sain sen kuitenkin pysymään tontillaan, enää ei tule ulos vastaan, tai nouse autosta ulos meidän pihalla. jätti jopa oman lapsensa sairaana kotiin siksi aikaa, että mun eksä toi lapset meille :D
mä vaan enää nauran näille, sen itsetunto on vissiin kovilla :D
ite puhun heistä vain pelkkää hyvää lapsille, en lähde arvostelemaan enkä vaatimaan mitään. hoidan lapsiin liittyvät asiat asiallisesti. lapsilla on hyvä olla, ja uskaltavat kertoa mulle monia asioita mistä isänsä ei vielä tänäkään päivänä tiedä mitään .....
se että toisen elämä oikeasti on kunnossa, voi olla varsinainen ärsyke niille ketkä on harmissaan, ja ovat ehkä jopa hiukan kateellisia niille.

että pää pystyyn naiset :)

Yhteistyössä