Painaako naiset enemmän kuin miehet? Noin niinku suhteessa

• Viestiketjun aloittaja terkkari
  • Ensimmäinen viesti
terkkari
Olen aina ollut todella pienikokoinen (157cm, 49kg) ja en ole sen kummemmin ajatellut, mitä aikuiset keskimäärin painavat.
Olen terkkarin työssäni huomannut, että naiset ovat paljon hoikempia, kuin miehet suhteessa siis painoo.

Moni todella lihava ja löysä mies painaa "vain" noin 90-100kg, vaikka pituutta on 180-185cm.
Moni 168senttnen ja 90kg nainen on yleensä huomattavasti hoikempi ja kiinteämpi, vaikka painaisi saman verran, kuin 10-15cm pitempi mies.

"eee"
Kyllä miehet painaa suhteessa enemmän kuin naiset, miehethän ovat rotevampia, raskasrakenteisempia ja lihaksikkaampia kuin naiset. Esim. 175-senttinen nainen näyttää 60-kiloisena tosi hyvältä, samoissa mitoissa oleva mies taas aika rimpulalta.

sasd
[QUOTE="eee";28670702]Kyllä miehet painaa suhteessa enemmän kuin naiset, miehethän ovat rotevampia, raskasrakenteisempia ja lihaksikkaampia kuin naiset. Esim. 175-senttinen nainen näyttää 60-kiloisena tosi hyvältä, samoissa mitoissa oleva mies taas aika rimpulalta.[/QUOTE]

Mä olen kyllä todella laiha ja rimpula, 175cm ja 63kg nainen :D Eli ei nainenkaan noilla mitoilla hyvältä näytä. Ainakin mä olen silkkaa luuta ja nahkaa :(

"Liia"
[QUOTE="eee";28670702]Kyllä miehet painaa suhteessa enemmän kuin naiset, miehethän ovat rotevampia, raskasrakenteisempia ja lihaksikkaampia kuin naiset. Esim. 175-senttinen nainen näyttää 60-kiloisena tosi hyvältä, samoissa mitoissa oleva mies taas aika rimpulalta.[/QUOTE]

No minä en ainakaan näytä. Olen 174/61 ja olen ihan tosi laiha. Aivan kukkakeppi. Mulla on tosin sairaus, jonka vuoksi olen laihtunut paljon ja toivon mukaan paino tästä nousee.

AP: Miehillä on helposti se iso maha, naisilla tulee läski tasaisemmin. Siksi nainen voi näyttää hoikemmalta.

"eee"
Mä olen kyllä todella laiha ja rimpula, 175cm ja 63kg nainen :D Eli ei nainenkaan noilla mitoilla hyvältä näytä. Ainakin mä olen silkkaa luuta ja nahkaa :(
Sepä hassua, esimerkiksi missifinalistithan ovat usein noissa mitoissa tai hieman kevyempiä, eivätkä he suinkaan mitään luuta ja nahkaa ole.

Uskoisin noissa mitoissa miehen kuitenkin olevan vielä huomattavasti laihemman näköinen.

"vieras"
180-185 cm mies 90-100 kilolla ei kuulosta kyllä pahalta. Oma mies 85kg 175 eikä ole kyllä mistään ottaa ylimääräistä. Ei ole siis läskiä. Lihasta on kyllä, kun harrastaa liikuntaa vaikkei mikään bodari olekaan.

Tietysti sohvalla aina makaava samanpainoinen mies voi toki näyttää vähän eriltä.

"eee"
Tosiaan miehillä kilot kertyvät lähes aina keskivartaloon. Naisilla taas jakautuvat tasaisemmin. Myöskin esim. rinnoista ja lantiolta lihovat voivat muuttua lihoessaan vain "kurvikkaamman" näköiseksi eivätkä siksi vaikuta ihan niin lihavilta, jos vatsan seutu pysyy kuitenkin kurissa.

"Katja"
[QUOTE="eee";28670731]Sepä hassua, esimerkiksi missifinalistithan ovat usein noissa mitoissa tai hieman kevyempiä, eivätkä he suinkaan mitään luuta ja nahkaa ole.

Uskoisin noissa mitoissa miehen kuitenkin olevan vielä huomattavasti laihemman näköinen.[/QUOTE]

Missifinalistien mitat eivät ihan paikkaansa pitäviä ole ;)

Nimim. Kokemusta on

"eee"
[QUOTE="vieras";28670743]180-185 cm mies 90-100 kilolla ei kuulosta kyllä pahalta. Oma mies 85kg 175 eikä ole kyllä mistään ottaa ylimääräistä. Ei ole siis läskiä. Lihasta on kyllä, kun harrastaa liikuntaa vaikkei mikään bodari olekaan.

Tietysti sohvalla aina makaava samanpainoinen mies voi toki näyttää vähän eriltä.[/QUOTE]

Mun mies on kanssa 185-senttisenä ja 90-kiloisena aika tyrmäävässä kunnossa, rasvaprosentti alle kympin, toki onkin entinen ammattiurheilija. Mutta miehet voivat siis painaa paljonkin ja olla silti ihan hoikan/lihaksikkaan näköisiä.

"Jannika"
Mä olen 168cm ja 58kg ja mä olen kyllä todella hoikka. Mä luulen, että ihmisen paino ei sitten kerro koosta yhtään mitään. Olen ihan liikunnallinen, mutta en nyt mikään urheilija. Olen tosi laiha ja etenkin raajat ihan tikut, maha ei pömpötä ja kylkiluut paistaa.

Harva meistä on tosi tikissä kunnossa. Keskimäärin 90kiloinen mies on lihava, ellei ole tosiaan ammattiurheilija, kova treenaamaan tai todella pitkä.
Esim. 178-182senttiselle miehelle sopivin paino on normaalitapauksissa 70-80kg

"mies"
Omien kokemuksien vuoksi voin sanoa että naiset varmaankin "painaa" enemmän. Itse "painoin" vaimoani todella paljon mutta siitä huolimatta hänen täytyi etsiä munaa muualtakin. Siis exvaimo.

"eee"
[QUOTE="Katja";28670747]Missifinalistien mitat eivät ihan paikkaansa pitäviä ole ;)

Nimim. Kokemusta on[/QUOTE]

Sinun kokemuksistasi en osaa sanoa, mutta itsekin kisoja kiertäneenä sanoisin, että kyllä niissä mitoissa vinha perä on. :) Muutamalla kilolla toki voivat heittää, mutta ei nyt sentään paljon enemmän.

Jotenkin en ymmärrä, miten nämä vastaajat mitoilla 175/63 ja 174/61 ovat niin "tosi laihoja" ja "pelkkää luuta ja nahkaa". Siis hoikkia varmasti, mutta kun noista kuvauksista saa sen käsityksen, että olisivat jotenkin nälkiintyneen näköisiä. Painoindeksithän ovat molemmilla kuitenkin ihan normaalin rajoissa, jopa yli kahdenkympin.

"vieras"
Suurin osa naisista aina sanoo oman miehen olevan hyvässä kunnossa, lihaksikas yms VAIKKA YLEENSÄ ON SELVÄSTI läskiä näillä miehillä.

180senttiselle miehelle 90kg on liikaa. Jos 180cm pitkä mies painaa 90kg niin silloin pitää treenata IHAN HELKKARISTA joka päivä ihan törkeetä treeniä, että voisi sanoa 90 olevan sopiva paino.

Kyllä mitoilla 175/60 on varmasti todella hoikka, mutta ihan terveen näköinen.
172/58 on omat mittani ja olen mielestä hieman liian laiha. Häiritsee eniten tikkujalkani, ei näytä housut hyvältä.

Mun sisko on joku vajaa 170cm.. 167cm ehkä ja painaa yli 70kg mutta on todella kiinteä ja hyvässä tikissä.
Eli ne elintavat kertovat yleensä enemmän, kuin pelkkä paino.

Yhteistyössä