Paikkoja mihin ette ottaisi lasta mukaan?

tämä tuli tänään mieleen kun olin Eepun kanssa pankissa ja yksi äiti rupesi mulle selittämään että ei hän ainakaan ikinä toisi lapsiaan pankkiin vaan hankkii aina lastenhoitajan jos on tuollaisia asioita hoidettavana. No ei kyllä itelleni ois tullu mieleenkään ettei lapsi vois tulla pankkiin.

palavereihin koitan välttää lapsen mukaan ottoa (ellei nuku), samoin pidemmille lääkärikäynneille, mutta muuten kyllä lapsi kulkee monesti mukana esim. pankissa, postissa, ostoksilla ym.

mites muilla?
 
Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
No jos ollaan oltu esim. lainaneuvotteluissa pankissa niin oon pyrkinyt järjestään lastenhoitajan... normaaliasioinnissa lapsi mukana.

Tai esim. gynekologilla käynti. :xmas:
no juu...semmonen on toki eri juttu..mut ite kävin rahaa tallettamasa, että siinä meni ehkä 2 min....


 
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
No en kyllä mielelläni ota lapsia pankkiin enkä vakuutustoimistoon enkä kelaan enkä minnekään, missä pitäisi pysyä suht hiljaa ja aloillaan. Toki se joskus on tarpeen ja ovat mukana.
mä sit taas oon aatellu et ne on just niitä hyviä tilanteita opetella että jossain paikoissa käyttäydytään eri tavalla kuin toisissa...
 
hihhuli
Alkuperäinen kirjoittaja eevertinäippä:
tämä tuli tänään mieleen kun olin Eepun kanssa pankissa ja yksi äiti rupesi mulle selittämään että ei hän ainakaan ikinä toisi lapsiaan pankkiin vaan hankkii aina lastenhoitajan jos on tuollaisia asioita hoidettavana. No ei kyllä itelleni ois tullu mieleenkään ettei lapsi vois tulla pankkiin.

palavereihin koitan välttää lapsen mukaan ottoa (ellei nuku), samoin pidemmille lääkärikäynneille, mutta muuten kyllä lapsi kulkee monesti mukana esim. pankissa, postissa, ostoksilla ym.

mites muilla?
Alkoon en ottas, mutta siellä muutenkin käyn ehkä kerran vuodessa.
Pankkiin kyllä voi ottaa.
Muita paikkoja ei tule mieleen.
 
Yökerhoon en ole vienyt (paitsi Siljalla yökerhossa järjestettyyn Muumi-tapahtumaan).

Isompi oli pankissa pitkän rupeaman 4 kk:n vanhana, kun päätin ryhtyä rahastosäästäjäksi. Siinä olikin tuumaaminen virkailijan kanssa, mutta onneksi tyttö jaksoi olla aika kiltisti koko ajan.

Jos tiedän, että joku asia vie pitkän aikaa ja on ihan aikuisten juttu, niin yleensä sellaiseen en ota lasta mukaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hihhuli:
Alkuperäinen kirjoittaja eevertinäippä:
tämä tuli tänään mieleen kun olin Eepun kanssa pankissa ja yksi äiti rupesi mulle selittämään että ei hän ainakaan ikinä toisi lapsiaan pankkiin vaan hankkii aina lastenhoitajan jos on tuollaisia asioita hoidettavana. No ei kyllä itelleni ois tullu mieleenkään ettei lapsi vois tulla pankkiin.

palavereihin koitan välttää lapsen mukaan ottoa (ellei nuku), samoin pidemmille lääkärikäynneille, mutta muuten kyllä lapsi kulkee monesti mukana esim. pankissa, postissa, ostoksilla ym.

mites muilla?
Alkoon en ottas, mutta siellä muutenkin käyn ehkä kerran vuodessa.
Pankkiin kyllä voi ottaa.
Muita paikkoja ei tule mieleen.
mielenkiinnosta kysyn että miksi ei alkoon?

 
meillä poika kulkee mukana nyt ja vastaisuudessa pankissa yms. Olen ajatellut sen niin että oppisi kuinka niissä käyttäydytään. (nyt tosin niin pieni ettei juuri aiheuta mitään hässäkkää =) ) Mutta hammaslääkäri ja omat urheiluharrastukset ovat nyt ainakin sellaisia mihin en ota lasta mukaan
 
Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Yökerhoon en ole vienyt (paitsi Siljalla yökerhossa järjestettyyn Muumi-tapahtumaan).

Isompi oli pankissa pitkän rupeaman 4 kk:n vanhana, kun päätin ryhtyä rahastosäästäjäksi. Siinä olikin tuumaaminen virkailijan kanssa, mutta onneksi tyttö jaksoi olla aika kiltisti koko ajan.

Jos tiedän, että joku asia vie pitkän aikaa ja on ihan aikuisten juttu, niin yleensä sellaiseen en ota lasta mukaan.
arvasinkin että joku ehtii tämän yökerhon mainita.... =) kyllä mulla vaan on tapana ottaa lapsi aina mukaan juhlimaan.... =) no ei vaines.... se nyt unohtui mainita...

 
kipsutin
Taitaa olla gyne ja hammaslääkäri niitä paikkoja johon en mukaan ottais, pankit ja vakuutusyhtiöt ollan kyllä pojan kanssa käyty yhdessä =) Saapahan hommiin vauhtia kun on lapsi mukana =)
 
x vieras
Pankki, Kela, Alko ja vakuutusyhtiöt ovat ok paikkoja ottaa lapset mukaan. Lasten on hyvä nähdä miten eri paikoissa asioidaan. Kampaajalle, hammäslääkäriin ja tiettyihin lääkärikäynteihin en ottaisi mukaan.
 
baari/ryypäysmenot, hammaslääkäri, työpaikka (työaikana) ja gyne tulee ekaksi mieleen.
oon käyny pankissa, alkossa, kelassa, vakuutusyhtiöissä yms kissanristiäisissä lapset mukana... on ollu pakkokin kun ei aina saa hoitajaa eikä edes viitsi jokaiseen pikkumenoon niitä hommata.
 
Mä en kehtaa pyytää lapsille hoitajaa esim. pankkiasioiden hoitoon. Perhetyöntekijän voisin pyytää meille, mutta en ole kehdannut kuin gynellä käyntiä ja hammaslääkärillä käyntiä varten häntä pyytää. Niin ja olihan hän mukana Kotkassa kun ultrassa kävin, 4 vuotiaan kanssa ulkoili sillävälin.

Tietenkään baareihin ja yökerhoihin en lapsia ota, mutta niihin menenkin vain, jos isi pystyy jäämään lasten kanssa.
 

Yhteistyössä