paikkakunnan vaihto

Sattui silmään eräästä vauvalehdesta jonkun asianajajan vastaus huoltjuuskysymykseen ja siinä tuli ilmi että paikkakunnalta ei saisi muuttaa ilman etähuoltajan suostumusta. Onko asia todellakin näin?

Olisi tarkoitus lähteä opiskelemaan ensi vuonna ja kyseistä alaa ei voi opiskella kuin yhdellä paikkakunnalla koko Suomessa ja matkaa sinne on 500km.
Emme ole lapsen isän kanssa asuneet tähänkään asti samassa kaupungissa, mutta toistaiseksi tämä 100km on ollut kai sopiva, mutta kun välimatka kasvaa noin isoksi, etä-isä ei varmasti suostu lapsen (ja minun, luonnollisesti..) muuttoon.

Joten unohdanko kokonaan opiskeluhaaveet ja jään tänne työttömäksi?
 
yh-mamuli84
Tää taitaa ikävä kyllä pitää paikkansa siinä tapauksessa että teillä on yhteishuoltajuus...
Itellä kans mietityttää juuri se, että jos esim. saisin työpaikan toiselta paikkakunnalta niin mitä sitten... isä kun ei varmasti anna lupaa muuttoon vaikka ei tähänkään asti ole juuri poikansa kanssa ollut tekemisissä.
Ihan vaan vaikka mua kiusatakseen.... tai auta armias jos kyseessä olisi muutto jonkun toisen miehen kanssa yhteen tms...
Koita selvittää tilanne niin että pääset opiskelemaan ja ota yhteyttä lastenvalvojaan jos saisit jonkunlaisen selvityksen asialle.
Voimia :hug:
 
Muuta ihmeessä jos pääset opiskelemaan! Kyllä tapaamiset lapsen ja isän välillä onnistuvat, jos saatte sovittua esim. että viet lapsen puoleen väliin josta lapsen isä sitten hakee, eihän siinä matka pitene kohtuuttomasti. Vaikuttaa siltä että niin monesti on joku etäisä vastaan lapsen ja äidin muuttoa, ja ymmärtäähän sen, mutta jos itse saisivat elämänsä tilaisuuden opiskella jossain tai hyvän työpaikan jostain tms, niin muuttaisivat kyllä itsekkin varmasti..
 

Yhteistyössä