Paikkakunnan vaihto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maiseman vaihdos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maiseman vaihdos

Vieras
Miten pitää toimia ja mitä kautta haen asuntoa ja tarviiko perustella muuttoa? Elikkäs mistä tämä homma pitäisi aloittaa?
Pahoittelut ehkäpä tyhmistä kysymyksistä mutta en todella itse tiedä miten pitäis toimia :)

haet kaupungin asuntoa niin katso kuntakohtaisen kaupungin numerot. sieltä yleensä löytyy vuokra-asunnoille oma numero johon voi soitella ja kysellä sillä hetkellä vapaana olevia. ja yleensä pitää laittaa kirjallinen hakemus. ei sen kummemmin tarvitse muuttoa perustella. toki kysyvät asunnon tarpeesta onko kiireellinen yms. mistä päinolet asuntoa ajatellut lähteä etsimään?

Alkuperäinen kirjoittaja jos:
haet kaupungin asuntoa niin katso kuntakohtaisen kaupungin numerot. sieltä yleensä löytyy vuokra-asunnoille oma numero johon voi soitella ja kysellä sillä hetkellä vapaana olevia. ja yleensä pitää laittaa kirjallinen hakemus. ei sen kummemmin tarvitse muuttoa perustella. toki kysyvät asunnon tarpeesta onko kiireellinen yms. mistä päinolet asuntoa ajatellut lähteä etsimään?

Kiitos :) On vielä vähän auki mihin haetaan, johonkin isompaan kaupunkiin kuitenkin ja olisi ihanaa löytää alue missä paljon lapsiperheitä :) Turku voisi olla yksi vaihtoehto..

Kaupungin asuntoa ei voi saada noin vain. Itse ollaan yritetty myös hyvissä ajoin ennen opiskelupaikan saantia ja meille sanottiin suoraan, että asuntoja ei tipu ellei ole koulu- tai työpaikkaa tai muuten sidosta kaupunkiin esim. lähisukulaiset.

Myös vvo, sato ja muut antavat asuntonsa heille, joilla oikea tarve. Yksityisiltä on mahdollisuus saada, jos joku vuokraa työttömille.

Voi p*ska... Sit tarvii unohtaa koko juttu ja kärvistellä täällä missä nyt asutaan... Tuskin mua kukaan töihin huolis kun oon rv23 ja sattuneesta syystä mahakin jo näkyy.

Yhteistyössä