Paikkakunnan vaihto vs. asuinalueen vaihto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LepikonHeta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

LepikonHeta

Vieras
Olenkin jo kyllästymiseen saakka valittanut täällä tätä "nykyistä eloa". Lapsia kiusataan, taloyhtiö per*eestä jne. Ylipäätään ainoa positiivinen asia on uudehko rivari, jossa asutaan ja pinehkö koulu+päiväkoti lähellä. Muuta hyvää ei olekaan. Ei edes ne päiväkoti- ja koulukaverit, joita siis ei lapsilla ole.

Vaihtoehtoina siis alkaapi lopullisen mielenterveyden menettämisen sijaan joko asuinlaueen muutos, josa lapset olisivat vieläkin lähempänä sukulaisa, mutta koulu olisi paikkakunnan suurin. Koulua vähän karsastan. Toisean miettinyt, että paraneeko asia noin "pienellä" muutoksella. Tekisi itseni mieli muuttaa 80 km päähän kaupunkiin, josta ei tunne ketään ja mitään.

Mut kunka lapset? Onko kokemuksia noista vaihdoista lapsien osalta?

Me muutettiin paikkakuntaa. Tyttärellä oli vanhassa koulussa pari kaveria ja nekään ei niin hyviä. Kun tultiin aivan uudelle paikkakunnalle ja tyttö meni uuteen kouluun, kavereita on ihan pilvin pimein ja tyttö tykkää tosella paljon. Tyttö on kuitenkin jo 11v, joten olis voinu tulla hankalaa, mutta ei. Ei tartte ahdistua, rohkesti vaan uutte päin!

Koskaan ei tiedä mitä on edessä, voi olla huonoa tai sitten parempaa, mutta jos nyt on jo huonoa niin ette todellakaan häviä mitään muutosta. Mä olen muuttanut paljon ja se kannatti!

Alkuperäinen kirjoittaja Marsku:
Me muutettiin paikkakuntaa. Tyttärellä oli vanhassa koulussa pari kaveria ja nekään ei niin hyviä. Kun tultiin aivan uudelle paikkakunnalle ja tyttö meni uuteen kouluun, kavereita on ihan pilvin pimein ja tyttö tykkää tosella paljon. Tyttö on kuitenkin jo 11v, joten olis voinu tulla hankalaa, mutta ei. Ei tartte ahdistua, rohkesti vaan uutte päin!

Tätä mä ajattelin kun viime yön taas valvoin. Molemmissa tapauksissa joudutaan oma asunto ostamaan, joten pitäis silleen tehdä vähän pidempiaikainen päätös. Menikö teidän tyttö miten isolle luokalle/kouluun?

Alkuperäinen kirjoittaja hempee:
Koskaan ei tiedä mitä on edessä, voi olla huonoa tai sitten parempaa, mutta jos nyt on jo huonoa niin ette todellakaan häviä mitään muutosta. Mä olen muuttanut paljon ja se kannatti!

Me ei todellakaan hävittäis mitään |O

Mut sitä on kai niin saamaton tjt miksi tästä p*skasta ei osaa repäistyä itseään irti... :ashamed:

Me aiotaan vaihtaa ihan paikkakuntaa, paikkakunta selvinnee pian. Ei mitenkään erityisen kauas, noin 50 kilsan säteellä täältä, mutt neitin päikky menee vaihtoon, menee eskariin sitt vieraaseen paikkaan ensi syksynä.

Uutta päin vaan. =)

Me ollaan kesän jälkeen muuttamassa paikkakuntaa miehen työn takia. Pikkuahdistus on päällä, mutta eiköhän se siitä. Me muutamme juurikin tuon 80km isosta kaupungista huomattavasti pienempään. Lapsi on silloin n.1 vuotias. Mulla asian ratkaisi se, että löysimme tosi kivan omakotitalon ja päästään pois siis kerrostalosta...eniten kiristää kyllä se, että tulevassa kaupungissa kaikki tuntuvat tuntevan toisensa ja me pölähdetään sinne tekemään tuttavuutta...

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Me aiotaan vaihtaa ihan paikkakuntaa, paikkakunta selvinnee pian. Ei mitenkään erityisen kauas, noin 50 kilsan säteellä täältä, mutt neitin päikky menee vaihtoon, menee eskariin sitt vieraaseen paikkaan ensi syksynä.

Uutta päin vaan. =)

Onko teillä uudella paikkakunnalla ketään tuttuja? Miehen vaiktyö on täällä, itse teen sijaisuuksia alalla jolla töitä riittää. Miehen pitäis paikkakunnan vaihdoksen myötä vaihtaa työ. Se taitaa olla kuitenkin positiivista.

Muuten Seritah, et kai vaan asu Heinävedellä kun kattelin tuota toista ketjua noista käpykylistä...

En. Sekin on jo iiiso asia. Sieltä kotoisin, ja TUNNEN sen paikan. Takaisin en menis kun olen jo vuosikymmenen ja reilunkin ollut poissa. Otin ihan kunnon hajuraon :D Käynyt siellä vain pari kertaa muuton jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Seritah:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:

Uutta päin vaan. =)

Onko teillä uudella paikkakunnalla ketään tuttuja? Miehen vaiktyö on täällä, itse teen sijaisuuksia alalla jolla töitä riittää. Miehen pitäis paikkakunnan vaihdoksen myötä vaihtaa työ. Se taitaa olla kuitenkin positiivista.

Ei ketään. :D

Mutt mä olen niin kyllästynyt tähän paikkaan, tarviin jotain muuta. Me tullaan molemmat kulkemaan töihin tänne vanhaan kaupunkiin: mies päivittäin ja mä viikottain. Mutt uskon että tulee olemaan sen arvoista. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Seritah:
Muuten Seritah, et kai vaan asu Heinävedellä kun kattelin tuota toista ketjua noista käpykylistä...

En. Sekin on jo iiiso asia. Sieltä kotoisin, ja TUNNEN sen paikan. Takaisin en menis kun olen jo vuosikymmenen ja reilunkin ollut poissa. Otin ihan kunnon hajuraon :D Käynyt siellä vain pari kertaa muuton jälkeen.

Tiedän myös paikkakunnan; vanha heila oli sieltä ja ite Varkaudesta... Olen kyllä asunu muualla jo 13 vuotta.

Yhteistyössä