Paikalla muita MIRTAZAPIN-käyttäjiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "anniK"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"anniK"

Vieras
Millaisia vaikutuksia teillä on tullut mirtazapinin käytöstä? otin eilen yksi kolmasosan 15mg pilleristä ja tänään ollut aivan käsittämätön ja ylitsepääsemätön väsymys :O pillerin otin kyllä vasta neljän aikoihin yöllä kun uni ei tullut ja aamulla kahdeksan jälkeen heräsin tyttöni kanssa touhuamaan.. tarkoitukseni ei ollut pilleriä ottaa,mutta en voinut koko yötä valvoakaan.. auttaisikohan jos ottaisin suosiolla tänään aikaisemmin..? vai onko näillä lääkkeillä tuollainen vaikutus..? kertokaa omia kokemuksia:)

Juuri luin lehdestä että unilääkkeen vaikutus kestää ainakin 10 tuntia eli ei mikään ihme, jos olet töttöröö otettuasi lääkkeen aamuyöllä klo 4...
Kuulemma monta kymmentä tuhatta autoilijaa ajelee Suomessa kunnon känniä vastaavassa tilassa otettuaan unilääkkeen liian myöhään.

Kyllä se pitää ottaa illalla hyvissä ajoin nukkumaan mennessä tai ei ota ollenkaan.

No mä olen jo monta vuotta käyttäny, juurikin unettomuuteen. Siis ota tuo lääke viimeistään noin klo 21!!! Älä myöhempään. Ei ihme, että väsyttää, jos otit sen klo 4 aamuyöllä. Mä käytän ihan samaa annostusta ja hyvin uni tulee.

On alkuu, miten otit kolmasosan kun ne on puolitettavia ja pieniä tabletteja? Puolikas on hyvä nukahtamiseen ja kannattaa ottaa ainakin 8h. ennen kuin herää, alkuun on aika väsyttävää ja laiskaa mutta menee 2 viikossa ohi, viikon käytön jälkeen ajatus vähän muuttuu mutta ei ratkaisevasti, ei vaikuta päivittäiseen toimintaan parin viikon jälkeen, ota hyvissä ajoin ja mene nukkumaan lääkkeen oton jälkeen kun alkaa väsyttämään, antaa todella sikeän unen ja on hyvä luotettava lääke, ei koukuta millään muotoa, pidä vaikka välipäiviä väliin kun tiedät että ei tarvi nukkua pitkää yötä.

Heippa. Käytän ko lääkettä pahaan hermovaurioon sekä unettomuuteen. 30mg illassa, ja nimenomaan ILLALLA, otan sen aina noin tuntia ennen nukkumaan menoa ja toimii hyvin, aluksi aiheutti jatkuvaa väsymystä, mutta se kesti ehkä viikon ja nyt ei enää mitään sivuvaikutuksia.

En tiedä onko tässä lääkkeessä 12h sääntö, mutta edellisessä käyttämässäni lääkkeessä oli tuo "12h sääntö" eli lääke pitää ottaa 12h ennen heräämistä, tämän kanssa minulla kyllä riittää se 8-10h, mutta jos lääkkeen oton jälkeen valvoo kauan, niin kuuppa menee sekaisin ja pyörryttää kun väsyttää.

Mulle lääkäri sanoi, jotta jatkuvassa käytössä se auttaa unettomuuteen ja silloin ei myöskään enää aiheuta muuten väsymystä. Sillon tällöin otettuna saattaa väsyttää koko päivän.
Mutta tämä on vain minulle annettu ohje.

[QUOTE="anniK";22375145]onnistuuko tämän lääkkeen käyttö niin,että ottaisin satunnaisesti pillerin,silloin kun ns. tiedän,ettei uni tule ?[/QUOTE]

Mulle lääkäri sanoi, että toimii noinkin. Se väsyttää kyllä jo ekasta kerrasta. vAikka olis taukoa välissä. Itse otan unettomuuteen joka kolmas ilta yks neljäsosan siitä 15 mg tabletista. Hyvin menee pari iltaa ilman sitä.

[QUOTE="vieras";22375225]Mulle lääkäri sanoi, että toimii noinkin. Se väsyttää kyllä jo ekasta kerrasta. vAikka olis taukoa välissä. Itse otan unettomuuteen joka kolmas ilta yks neljäsosan siitä 15 mg tabletista. Hyvin menee pari iltaa ilman sitä.[/QUOTE]

ok. eli siis voin ottaa vain aina silloin tällöin..? jatkuuko tämä sama väsymys aina kun pillerin ottaa,vai tuliko väsymys vain ekasta kerrasta..?

[QUOTE="anniK";22375621]ok. eli siis voin ottaa vain aina silloin tällöin..? jatkuuko tämä sama väsymys aina kun pillerin ottaa,vai tuliko väsymys vain ekasta kerrasta..?[/QUOTE]

Ainakin minulla jatkui pari päivää väsymystä ja laiskuutta, olen kylläkin käyttänyt jatkuvasti jo kohta vuoden eikä ole enään väsymystä tai muutakaan jälkioireita, vapaa päivinä en ota ja nukahdan ilmankin mutta aika useasti syön niitä, puolikas tabletti riittä hyvin.

Yhteistyössä