Paikalla ketään muuta, jotka ois saaneet esikoisensa viime kuussa pitkään parisuhteeseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Eden"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"Eden"

Vieras
Meillä yhdessäoloa mieheni kanssa jo yli kymmenen vuotta, ja esikoisemme syntyi kolme viikkoa sitten. Jotenkin musta tuntuu, että olemme etääntyneet toisistamme jo raskausaikana, mutta myös vauvan syntymän jälkeen :( Kuuluuko tää asiaan, vai pitäiskö mun olla huolissani?

Se kyllä hetkellisesti voi olla ihan normaaliakin. Muutos on iso ja omaa roolia pitää hakea uudelleen. Mä olin ainakin ihan hukassa, kun tulin ekaa kertaa äidiksi. Meni hetki, että osas olla äiti, vaimo ja ystävä:) Mut jos tuntuu, että tilanne jatkuu ja pahenee, niin hakekaa ajoissa apua.

• Tykkää
Reactions: Micosa
ihan normaalia.. Mulla tosin tuosta lapsen syntymästä jo vuosi, mutta samoja tunteita käsiteltiin puolison kanssa (meillä parisuhdetta nyt 10 vuotta takana). Minusta oli tosi rankkaa kun annoin päivisin ja öisin itsestäni kaiken vauvalle, mutta en saanut tilalle mistään itselleni hyvänä pitämistä ja huomiota. Onneksi puolison kanssa keskusteluyhteys säilyi ja on edelleen, joten pystyi tunteita purkamaan molemmin puolin. Keskustelua, keskustelua, keskustelua.... Ja sinnittelyä eteenpäin. Eka puoli vuotta on pahinta parisuhteelle.. Sitten vauva alkaa jo itse antamaan takaisin huomiota hymyillä ja jokeltelulla, joten sen osalta helpottaa.

Nyt voisin sanoa, että viimeiset kaksi kuukautta ovat olleet parisuhteelle samanlaista aikaa taas kuin mitä ennen lasta. Ainut vaan, että toinen lapsi syntyy marraskuussa.. Sitten taas sinnitellään. :D luulen sen olevan kuitenkin helpompaa molemmille parisuhteen kannalta kun yksi vauvavaihe on jo koettu kertaalleen läpi ja tiedetään mitä odottaa.

Mutta lupaa itsellesi ja puolisollesi, ettette eroa ekan vauva vuoden aikana.. Silloin monet parisuhteet nimittäin kariutuvat. Mutta jos sen jaksaa sinnitellä läpi yhdessä, niin kyllä se vahvistaa parisuhdetta

Asutaan me yhdessä, tosin ennen vauvaa oltiin erossakin. Tai siis asuttiin eri osoitteissa, suhde toki oli voimissaan silti. Jottenkin vaan tuntuu, että tuli liikaa yhdellä kertaa. Vauva ja vakituinen yhdessäasuminen. Miehen teot ärsyttää, tekemättömyydet ärsyttää, tuntuu, ettei mun haaveet sittenkään kohdanneet todellisuutta :(