Paikalla hyviä organisoijia - mulla siivouspäivä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "anne"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"anne"

Vieras
Auttakaa mua, miten ehdin kaiken! Mulla olis tänään siivouspäivä, tai siis meillä, mutta haluaisin yllättää miehen ja siivota, ennen kun hän tulee kotiin :) Aikaa on siis klo.16 asti. Mulla on tässä mukana tollanen konttaava vauva, jota saa vahtia koko sen hereillä olo ajan. Asunnon pinta-ala on noin 80neliötä ja huoneita on viisi sekä vessa ja kylppäri. Mä ajattelin siis:

-imuroida
-luututa
-matot ulos (jos ei ehdi tampata, ei haittaa)
-pyyhkiä pölyt
-pessä vessan ja kylppärin
-siivota työhuoneen pöydän
-vaihtaa lakanat ja tuulettaa petivaatteet
-tehdä ruokaa kahdesti (molemmat helpohkoja, molempiin menee ehkä puoli tuntia)

Lisäksi tähän kuuluisi tietenkin ulkoilu vauvan kanssa, hänen vaipanvaihdot, syötöt sekä aion myös leikkiä hänen kanssaan. Imuroida en voi silloin, kun hän nukkuu, ellen saa parvekkeelle nukkumaan. Ja siis nukkuu aamupäivällä 40 minuuttia ja iltapäivällä 40 minuuttia. Lopun ajan täytyy siis samalla vahtia häntä, kun teen mitä vain, on nopea menijä.

Missä järjestyksessä tekisin, organisoikaa mun päivä!! :D Kiitos!! :D Ja toivotaan, että ehdin ja että mies yllättyy ;)

Auttakaa nyt mua, menee muuten koko suunnitelma ihan pieleen :( Mä en osaa edes aloittaa mistään, kun tiedän että tulee kiire. Ja oon muutenkin tosi huono organisoimaan asioita niin, että ne etenis jouhevasti... :(

Off topic, miten voi olla viis huonetta ja 80 neliöö? Meillä saman verran neliöitä ja 3 huonetta + keittiö.

Mutta asiaan; nyt heität matot ulos (jos ei sada teilläpäin) ja ne saa olla siellä niin pitkään kun tarvii. Sit imuroit ja pyyhit pölyjä vaikka huoneen kerrallaan. Vauvan nukkuessa peset vessan ja kylppärin, se on vaikein noista hommista tehdä lapsen kanssa.Vauvan nukkuessa vaikka toisia unia luuttuat. Noita lakanan vaihtoja ja järjestelyjä voi tehdä vauvan kansakin, eivät vie pitkään.
Siivousintoa!
Itekin pitäsi imuroida...

Ensin tavarat pois lattialta. Sängystä lakanat pois ja petivaatteet ulos. Sitten irtomatot pois ja imuroimaan. Sen jälkeen peset lattiat. Sitten peset kylppärit ja laitat tiskit. Sitten teet ruoan, ja syötte. Sitten vauvan kanssa ulos, niin nukkuu kärryyn ja saa ilmaa. (jos ulkoilu nyt on niin pakollista siivouspäivänä?)

Kun vauva nukkuu, vaihdat lakanat. Mikäli ei mahdollista, siivoat sillä aikaa pinnat ja lakanat vaihdat vauvan herättyä. Hmm sitten taitaa olla enää vain se ruoka?

Mun mielestä vauvan kanssa ulkoilu ei ole niin pakollista, että olisi välttämätöntä siivouspäivänä mennä. Ja miksi sun nyt ihan koko ajan täytyy vauvaa vahtia? Vauva leikkimatolle ja itse menoksi. Minkä ikäinen on? Onko kantoliinaa? Mun lapset viihtyi kantoliinassa imuroinnin ja lattioiden pesun ajan.

Ihan ensimmäiseksi otat ne lakanat pois, viet petivaatteet ja matot tuulettumaan. Sitten pyyhit pölyt ja imuroit kun vauva on hereillä. Muun vauvan hereilläoloajan ehdit tehdä sitä ruokaa ja olla vauvan kanssa. Pidät vauvaa mukanasi samassa huoneessa, missä imuroit tai anna touhuta jo imuroidussa huoneessa. Kun vauva nukkuu päikkäreitä, ehdit hyvin luututa ja pestä vessan/kylppärin. Saatat ehtiä työhuoneen pöydänkin siivota, mutta senkin voi tehdä tarpeen vaatiessa vauvan ollessa hereillä. Voit myös ulkoilla vauvan kanssa kun kaikki on siivottu ja hakea samalla tuulettumasta petivaatteet ja matot. Näin itse luultavasti tekisin, auttoiko yhtään? :)

Okei mäkin yritän

1) Eka irtotavarat pois lattioilta
2) Matot ja petivaatteet ulos
3) Imurointi ja luutuaminen
4) Vessan & kylppärin pesu kun vauva nukkuu
5) Vauvan toisilla päikkäreillä työpöydän järjestely (voi tehdä kun vauva on hereilläkin)

Ehtiskö noin? Ja vauvan kanssa ei munkaan mielestä tarvi mennä siivouspäivänä ulos :)

Mullekin tuli siivousinto! :D

Olen siivonnut yksin, mutta en kaikkea kerralla. Mulla menee yleiseen haahuiluun aikaa niin paljon, että aina jotakin jää. Ja viisi huonetta voi olla, kun on makuuhuone, keittiö, olohuone, työhuone ja iso eteinen. Siis kolmio tämä on, mutta viisi siivottavaa huonetta :) Ehkä jätetään se ulkoilu sitten väliin, jos tulee muuten kiire. Kyllä vauva viihtyy, mutta tykkää repiä esim. huonekasveja jne. niin ei uskalla pitemmäksi aikaa ihan yksin jättää. Ei ole kantoliinaa.

Siks mä toivon, että ylläri onnistuu, kun meillä on ollut tosi paljon riitoja viime aikoina ja haluaisin näin näyttää, että miten paljon välitän ja että sitten vielä jäisi illalle yhteistä aikaa, eikä tarviisi koko iltaa tehdä kotitöitä vaan voitaisi olla perheen kesken ja kun vauva menee nukkumaan, niin kahdenkesken :)

tollasissa tilanteissa ite tein poitsun ollessa pienempi siten että esim imurointi ja lattioiden pesut hoidin niin et joko poika nukku tai istu syöttötuolissa sen ajan. annnoin jonku lelun tai naksun käteen jota sit maiskutteli ja ihmetteli mun puuhia. siinä sit samal kaikkea höpötteli sille ja hassutteli. kuhan alottaa niin tulee valmistaki. tässä on kuitenki vielä aika kauan aikaa ennenku kello lyö neljä.

Mulla on nyt matot ulkona, eli alotettu on. Jes. Vauva on nukkunut kohta sen puoli tuntia jo, niin herää pian, eli nyt äkkiä siivoo vessa ja kylppäri. Sitten jatkan varmaan pölyjen pyyhkimisellä, imuroinnilla ja lakanoitten pesulla. Sitten alkaakin olla jo ruoka-aika...

Lapset oli sängyissään kun imuroin ja pesin lattiat, kasasin sinne rusinoita ja naksuja, kirjoja ja leluja. Siellä ne sit peuhasivat kunnes olin imuroinut ja pessyt lattiat. Sitten mentiin yhdessä suihkuun, ja pesin samalla kylpäärin.

Kunpa ehtis vielä ite käydä suihkussa ja meikata ennen ku mies tulee kotia ja laittaa kivan mekon päälle :) Se yllättys varmasti tosi kovin! Ja onko mitään hyviä jälkkäriehdotuksia kanaruoalle?? :D Mä ehkä vähän tästä vielä innostun :D

joo toi sänky taktiikka kans toimii, itte muutaman kerran nyttemmin tehny sitä ku poika isompi niin siellä se pörrää innoissaan porkkanatikkujen ja lelujen kanssa :D

tälläset yllärit on kivoja, niiden aikana nimen omaan tulee toi innostuminen :D tee vaik joku hedelmäsalaatti tai rahka, en tiedä millasesta kanaruuasta on kyse mut toi joku tollanen raikas vastaava vois olla hyvä jatke. iteki innostuin vaikka just eilen siivoilin urakalla niin silti pyykkäämään =)

Yhteistyössä