Paholaisen keksintö: nenäkannu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fitsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Fitsi

Vieras
Flunssan takia muutaman päivän käyttänyt. 1-2 krt/pv. Nyt sitten sattuu poskionteloihin, ikinä ennen ole ollut niissä mitään. Eilen jäi käytön jälkeen koskemaan sieraimesta ylös otsaan asti ja alas. Niin paljon ja niin syvältä, että piti ottaa särkylääke. Tänään niistäessä on jo verta. En saakeli enää käytä tuota, niin epämiellyttävä kun onkin.
Kun lopetat kaatamisen, tulee tosi ilkeä vedin vettä nenään, tukehdun-tunne. Suolavesi valuu herkästi nieluun, ja jos vähänkin herpaannut hengitystekniikassa, niin tulee hirveä yrjöt lens nenästä- fiilis. Jestas, ei tuo ainakaan flunssassa auta, päinvastoin.

No kun sehän se ihmeellistä onkin, että hyvin on virrannut, eikä ole tuntunut mitään jäävän sisälle. Mutta epämukava tuo on, jos keskittyminen hengittämisen kanssa herpaantuu.

Ihan samat fiilikset ku mulla ennenkun opin käyttämään oikein.
Oikea suhde suolaa ja vettä, oikeaa suolaa ja oikea asento sekä itsellä että kannulle niin johon toimii. Taistelin ite monta monituista kertaa ton oikean tekniikan löytämiseks. Joskus vieläkin kun ei muista oikeeta asentoa niin menee vituralleen koko huuhtelu...
Mutta oikeesti siitä on apua :)

Niii no suun kautta sitä pitääkin koko ajan ja hetken sen jälkee hengitellä.
Mut tosissaa se pään asento! Otsa vähän koholle.... ei sellasta kylkimakuuasentoa.. ja suu isosti auki.

Mut itestä kans tuntuu että saan vasn poskiontelon tulehduksen sillä. TOSIN jos jo on poskiontelit tukossa, nii sit toi auttas mulla.
Muuten flunssien aikasn käytän reiluja määriä keittissuihketta, ja seesamöljy suihketta, ja otrivinia ;) se on hyvää tavaraa.

Kerran kokeilin ja siihen todellakin jäi. Ei siinä itse huuhtelussa mitään epämiellyttävää ollut ja kaikki vesikin tuli ulos, mutta hyi helevattu kun sitä suolaista limaa meni kurkkuun nenäontelosta niin meinasi yrjö lentää. Kesti tosi kauan ennen kuin se lima lakkasi olemasta suolaista, yh.

No kun mun mielestä se tekniikka ja kaikki on hallussa. Oikea suolakin on. Ja aina mitalla mittaan, se tuli mukana. Vesi lorisee hyvin, ei mene nieluun kuin vasta siinä vaiheessa kun hengitys menee sekaisin. Ja sellaista tunnetta mulle ei ole kertaakaan jäänyt, että vettä jäisi sisälle.
Mutta nyt on tosiaan nenän limakalvot verillä. Voihan toki olla, että ei ole nenäkannun syy, mut jotenkin taas ajattelisin suolan ärsyttävän jo ennestään herkkää limakalvoa.

Nii ja mulla ainakin sen veden pitää olla just sopivan lämpöstä. Liian kylmästä tulee se tunne et olis menny vettä nenää, ja liian kuuma tietty polttaa.

Ja jääkylmää vettä mulla on heti käden ulottuvilla, ett saan huuhdeltua sen suolasen märkäisen flunssamössön hajun ja maun pois suusta.
Suola voi hetken kirvellä jos limakalvot on rikki.. mut käytetäänhän suolavettä IIISOJEN tulehtuneiden haavojenkin hoitoon/huuhteluun.
A-vitatipat, dexabepanthenol nenäsuihke, öljysuihke, ne hoitaa limakalvoja

Mun pitää jotain öljysuihketta ostaa noihin rööreihin. Mulla on krooninen nuha, ja tuntuvat välillä polttavan kuiviltakin ja aroilta. No ku sitä mä mietin just, että onko se suola nyt hyväksi vai pahaksi noille limakalvoille? Että jatkanko kannuttelua vai en? Eilisen jälkeinen tuska on kyllä pinttynyt mieleen.

Yhteistyössä