Pahoitinkohan mieleni vähän turhasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nikitön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nikitön

Vieras
Sain tänään työkaverilta sähköpostin, joka oli laitettu minulle vain kopiona. Varsinaisesti viesti oli osoitettu kahdelle muulle henkilölle ja kyseessä oli erään tilaisuuden kutsu. Tilaisuus ei liity minuun mitenkään, mutta tietenkin minunkin on hyvä olla tietoinen siitä. Mutta se mistä pahoitin mieleni oli se, että viestissä luki "Liisa (=minä) välittää tämän kutsun eteenpäin kutsuttaville".

Miksi ei voi suoraan pyytää minua välittämään viestiä. Tuollainen toisille osoitettu, sivulauseessa kerrottu heitto tuntuu, jotenkin väheksyvältä. No, ehkä olen tänään vähän yliherkkänä.

Sähköpostikäyttäytyminen on vaikeaa. Mulle yksi kertoi töissä, ettei hän lue viestejä lainkaan, jos on lähetetty kopiona. Kyseinen henkilö on hyvin menestynyt ja edennyt urallaan eli ilmeisesti hyvä tapa toimia. Ehkä sinunkin pitäisi kertoa, että toimit niin, nin ei jatkossa tarvitsisi tämän takia pahoittaa mieltään :)

Meillä tuo on ihan arkipäivää. Siis että minä saan kopion, ja sit viestin lopussa lukee "pirjo, selvitätkö tämä/jaatko tämän eteenpäin/pistätkö muistiin" jne.

En ole ymmärtänyt pahoittaa mieltäni tuosta.

Parempi olisi tietysti kysyä kohteliaasti "Liisa, voisitko välittää kutsun....". Tuo "Liisa välittää" on sopiva, jos asiasta on etukäteen suullisesti jo noin sovittu kanssasi.

Mutta siis jos tuollainen viesti tulisi tasavertaiselta työkaverilta, eikä ao tilaisuus edes minuun liittyisi, niin sanoisin kyllä tällä käskyttäjälle että hän voi kyllä itse kutsunsa lähettää, minulla on omat työni enkä ole toisen sihteeri. Se tuossa minua siis enemmän ihmetyttää kuin sanamuoto, että miksi työkaveri nakittaa sinulle tällaisen homman. Tietty ok, jos työpaikallanne kutsujen lähetys on nimenomaan sinulle nimetty tehtävä tai tämä työkaveri on oikeasti pomosi, tilanne on toinen. Mutta muussa tapauksessa, ei sitä mihin tahansa pomputteluun kannata suostua ja itseään toisten apulaiseksi alentaa.

Yhteistyössä