Pahoitinkohan mieleni turhasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oppilailla on velvollisuus osallistua joulujuhlaan, koska se on heille kouluaikaa. Ehkä opettaja tarkoitti sillä tarvimisella, että lapsella ei ole hänen puolestaan velvollisuutta tulla joulujuhlaan, jos siellä on teille sopimatonta ohjelmaa.

Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Niin, ehkä luokan olisi pitänyt sittenkin esittää tanssiesitys koska aloittajan Pertti- Eric ei kuulu kirkkoon =)

No eiköhän näitä ole ihan joka luokassa. Minusta on aika lapsellista kieltää uskonnontunneille osallistuminen, kun sitä voi pitää ihan yleissivistyksenä. Meidän uskonnon tunneilla ei laulettu virsiä, vaan kuultiin kristinuskon historiasta, kuten myös toisista uskonnoista otoksia. Tottakai kristinuskonnon kohdalla syvennyttiin hieman enemmän raamatun kulkuun, mutta lähinnä oli kyllä yleissivistävää.

Itse olen niin nykyaikainen ja moderni, mietin tässä juuri, että pitää kieltää tuolta kullanmurulta historiantunneille osallistuminen. Ei ole mitään hyötyä siitäkään tiedosta, mistä olympialaiset on saaneet alkunsa. Tuo biologiakin mietityttää, kun mehän asutaan kaupungissa, eikä meillä ole lemmikkejä, kullan nuppu on kaiken lisäksi allerginen useimmille eläimille.

Niin, ehkä luokan olisi pitänyt sittenkin esittää tanssiesitys koska aloittajan Pertti- Eric ei kuulu kirkkoon =)

tai sitten ihan vaan niin että lapsi olisi saanut osallistua johonkin muuhun ilmane ttä osallistuu kuvaelmaan...

mun lapsi ei aikanaan osallistu uskonnon opetukseen, mutta saa osallistua näytelmiin ym. ja varsinkin niiden valmistukseen... mikä helkkarin ongelma on että joku ei kuulu kirkkoon ja halua lapselleen sitä uskontoa opetettavan faktatietona..?
mua ei oel kastettu,mun lasta ei ole kastettu enkä todella hyväksy että uskontoa tuputetaan asiana joka jokaiselle kuuluu, että jos ei kerran usko niin sitten ei saa juhlia joulua,pääsiäistä ym. |O

Alkuperäinen kirjoittaja tällainen kanta.:

No eiköhän näitä ole ihan joka luokassa. Minusta on aika lapsellista kieltää uskonnontunneille osallistuminen, kun sitä voi pitää ihan yleissivistyksenä. Meidän uskonnon tunneilla ei laulettu virsiä, vaan kuultiin kristinuskon historiasta, kuten myös toisista uskonnoista otoksia. Tottakai kristinuskonnon kohdalla syvennyttiin hieman enemmän raamatun kulkuun, mutta lähinnä oli kyllä yleissivistävää.

Itse olen niin nykyaikainen ja moderni, mietin tässä juuri, että pitää kieltää tuolta kullanmurulta historiantunneille osallistuminen. Ei ole mitään hyötyä siitäkään tiedosta, mistä olympialaiset on saaneet alkunsa. Tuo biologiakin mietityttää, kun mehän asutaan kaupungissa, eikä meillä ole lemmikkejä, kullan nuppu on kaiken lisäksi allerginen useimmille eläimille.

uskonnontunneilal opetetaan että jumala on, jeesus on synytynyt tehnyt eläessään ihmeitä, ristiin naulittu,noussut juolleista, mennyt isänsä luokse taivaaseen etc. et tunneilal opetetaan että maailmassa on x määrä uskontoja, käydään läpi millaisia uskontoja on, niiden historiaa ja mistä ne on saanut alkunsa... raamatun tuntemus ei ole yleissivistystä, jumalaan uskominen ei ole yleisivistystä.. historia on.. ;)