pahoinvointia öisin, mikä vikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huolestunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huolestunut"

Vieras
Mulla on ollut nyt parina päivänä kauheen huono olo yöllä.. mutta päivällä ei sitten mitään.
Edellisenä yönä voin vain huonosti, ja meinasin pyörtyä, se meni onneksi ohi. Nyt viime yönä oksensin kaiken mitä olin syönyt päivälliseltä lähtien.

Tämä tapahtui molemmilla kerroilla 4-5 välissä. Aina herätessäni olen mahallani.
Oksentamisen jälkeen olo oli lähes samantien sellainen että pystyin menemään takaisin nukkumaan.

Onko kellään tieto mistä tämmönen vois johtua?

Meillä on melko epätodennäköistä että olisin raskaana. Lisäksi käytössä on keskeytetty yhdyntä. Eikä kertaakaan ole lauennut sisään. Närästystä? Mistä sitä tulisi yhtäkkiä? Ja mikä tärkeintä, miten sen voi estää??? Se paha olo tuntuu tuossa keskellä yläkroppaa.. siis vähän pallean alla..

Epätodennäistä siis siksi että meillä on yksi lapsi, lapsettomuushoidoilla, siksi että miehellä on vähän siittiöitä. Sitä ensimmäistäkin odotettiin tulevaksi 7 vuotta.

sIIS KYsyin tätä juurikin siksi, että mä käytän reseptillä saatavaa omeprazolia jo, ja siis olin esim. eilen illalla ottanut moisen.. mitään lääkemuutoksia ei ole.. siis mulla on lääkkeitä enemmänkin, mutta miksi ihmeessä se nyt just sitten alkoi.. Närästys on ennen tuntunut ihan erilaisena.
Eilen illalla söin puuroa, ja se tuli sitten kaikki ainakin ylös aamuyöllä.. siitäkö tämä johtuukin?

Kokeile olla syömättä ainakin 2 tuntia ennen ku meet nukkunmaan. Mulla ei kestä syödä illalla tai muuten on paha olo jo sänkyyn mennessä. Yöllä kun kaikki on lepotilassa niin ruoansulatuskaan ei oikein toimi, siksi vältän raskasta syömistä illalla.

Olen sitä lääkettä käyttänyt kohta vuoden, ja varmaan aina olen syönyt noin tuntia ennen nukkumaanmenoa, ja nyt tämä ongelma tuli ihan puun takaa.. mutta pistänpäs mieleen että ei enää noin..
kokeillaan ensi yö sitten sillä, että syön reilusti ennen nukkumaan menoa. Kiitos

Lue lääkkeesi pakkauksen sisällä oleva ohje:

Omeprazol yleiset haittavaikutukset:
- päänsärky
- maha- ja suolistovaivat: ripuli, mahakipu, ummetus, ilmavaivat
- pahoinvointi ja oksentelu.

http://www.apteekkituotteet.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Eura/Products/026698#haitta

moi!itse oon huomannut että jos otan ezomeprazolin klo 16 jälkeen iltapäivällä, mulle tulee aamyöstä pahoinvointia johon siis herään... mutta jos otan sen klo 16 pahoinvointia ei tule ;)

Yhteistyössä