Pahoinvointia myöhemmin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tessa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tessa

Vieras
Onko muita joille olisi tullut pahoinvointi raskauden loppupuolella. Itsellä menossa rv 27, ja tämän viikon on ollut todella etova olo. Vaikkain olen yrittänyt syödä, niin ei auta asiaan. Paha olo on ennen ja jälkeen syönnin.
Pitäisikö huolestua?

Kuulin jostain, että olis olemassa ensimmäisen kolmanneksen ja viimeisen kolmanneksen raskauspahoinvoinnit. Jälkimmäinen vissiin harvinaisempi. Oliskohan sulle osunut nyt se? Ihan voi kuulemma oksentelut ja muut tulla takasi tai ihan uutena juttuna.

moikka

Tätä minäkin täällä mietin.

Oksennus""tautini"" (??) alkoi tiistaina, ja siihen liittyi myös vatsan polttelua, keskiviikko oli rauhallisempaa ja sitten eilen räjähti: oksensin KOKO ILLAN, ensin päivän ruuat, sitten vihreää nestettä (sappineste?) ihan tunnin välein, eli klo 17-02 yöllä. Välillä kramppasi vatsaa todella rajusti ja teki pahaa vauvan kannalta - miten hän pärjäisi?

Olen viikolla 18+5, ja alussa oli vain lievää pahoinvointia viikolle 10 asti. Silloin tosiaan oksensin yhteensä 3 kertaa!

Olisiko tämä nyt sitten ihan oksennustautia jota on täälläpäin liikkeellä?
Näin ainakin lääkäri arveli, kun soitin jo vauvan takia peloissani, kun mikään ei pysynyt sisällä...Hän sanoi, että vauva on ihan turvassa siellä, ja ottaa kaiken tarvitsemansa istukan kautta.. ja että 2-3 päivää tällaista rajuakin oksentelua kestää (sitten varmaan pitää sen jälkeen mennä tiputukseen)

Olisin kiitollinen vastaavista kokemuksista/faktoista pahanolon suhteen.

Heippa! Itselläni oli alkuraskauden pahoinvointi..voimakasta 3 ekaa kuukautta. Sen jälkeen helpotti. Nyt viikolla 30+1 ja jälleen kuvottavia olotiloja, mutta yhdistän sen selkeästi siihen, että maha ei tahdo toimia kunnolla..olisiko sinulla kysymys siitä? Itse käytän levolac valmistetta tähän vaivaan 20ml 2-3 aamuna niin johan alkaa tapahtumaan;)

Yhteistyössä