Pahoinvointi ja sukupuoli

Kiinnostaa tällainen, että onko siinä perää mitä monet väittää että tyttövauvasta on enemmän alkuraskauden pahoinvointia?(tuplanaishormonit :LOL: )

Itsellä yksi lapsi, tyttö, ja oksensin viikolle 12.....ei oikein oo vertailupohjaa kun ei ole poikaa....Miten muilla??
 
Mä myös oksensin tytöstä,pojista en!!
Kaksosraskaus oli kuvotusta mutten oksentanut-masussa tyttö ja poika!
Kai poju tasapainotti tuota niin etten oksentanut.

TYtöstä oksensin liki 20 vkoa.

Kaverinin oksensi kylläpoikaa oottaessa...
En sitte tiiä oliko naismainen poika!! ;)
 
jep, monella mun tuttavalla tytöstä oksentaneet, pojista korkeintaan väsymystä....mut tääkin on varmaan yksilöllistä, tiedän myös muutaman pojasta oksentaneen.mutta mielenkiintoinen aihe sinänsä...

;) piti vielä lisätä, että toisaalt oon kuullu että toiset naiset voivat pahoin vauvaa odottaessa, toiset eivät, joskus lukenu jostain että on yksilöllistä kunka paljon istukkahormonia(eli alkuraskaudessa raskautta ylläpitävää hormonia erittyy)ja jopa että pahoinvointi suojelee keskenmenolta...
 
Meillä 2 tyttöä ja poika, missään raskaudessa en oo oksentanu kertaakaan. Ja muutenkin raskaudet olleet hyvin samanlaisia. Viimeisin oli oireiltaan sekotus molemmista (esikko tyttö, toinen poika) ja tyttö syntyi :heart:
 
Minä odottelen 23 viikolla tyttövauvaa eikä ole ollut yhtään huono olo. alussa tietty pientä etovaisuutta esim. joidenkin hajuvesien suhteen mut ei muuta. Samoin mun masun muodosta monet ovat sanoneet et onko sieltä poika tulossa, mut ultrassa vahvistivat ettei siellä jalkovälissä mitään ole, tai sitten erityisen pieni pippeli ;)
 
Se on ihan äidistä itsestään kiinni, miten nuo hormoonit yms vaikuttaa, ei lapsen sukupuolesta =)
Mulla on 3 poikaa ja pahoinvoinnit yms vaihteli aikalailla. Oksentanut en kertaakaan.
Nyt tässä neljännessä on tyttöä veikattu viikolla 20 ja oksensin jopa 5 kertaa 8-15 viikoilla :LOL:
Mut ei tuossa mitään perää oikeesti ole...
Tuttavalla 3 poikaa myös ja kaikista oksensi lähes alusta loppuun.
 
Mulla kolme raskautta takana... tuloksina 2 poikaa ja 1 tyttö. Kenestäkään en oo oksentanu ... nyt 4. raskaus menossa, ei tietoa sukupuolesta, enkä tästäkään ole oksentanu!!

Tosin joulupöydässä olen raskaana istunu molemmista pojista... :saint:
 
Mä taas olen kuullut niin päin, että pojista on enemmän pahoinvointia ;)

No, mulla näin: pojasta ei mitään, tytöstä viikon verran pientä pala-kurkussa-tunnetta iltaisin ja nyt oli kokopäiväistä huonoa oloa mooonta viikkoa enkä tiedä kumpi. Että ei mitään kaavaa löydy mun kohdalla ainakaan. :)
 
En tiedä pitääkö paikkaansa. Mulla ennestään kaks poikaa ja esikkoa odottaessa oksensin yhden kerran ja toisessa en yhtään kertaa. Nyt kolmatta odotan rv. 20+2 ja pahanolon/kuvotuksen tunne on loppunut, mut en ole oksentanut ollenkaan :D Jos tämä on sit tyttö :heart:
 
Esikoinen tyttö eikä mitään pahoivointia eikä muitakaan kolotuksia, olin ns, elämäni kunnossa... Nyt rv 39+3 ja kaikennäköistä vaivaa ollut alun pahasta olosta lähtien... Ei tiedetä kumpi tulossa, mutta silti veikkaan tyttöä... :xmas:
 
Mulla on yksi poika, ei minkäänlaista pahoinvointia ollut. Kolmella kaverilla, joilla on tytöt, pahoinvointi oli runsasta, kun taas kaverilla jolla poika, oksensi kerran =)

Nyt mulla on vasta viikkoja 4+5 eli ei vielä oikein tietoa, millainen olo tässä raskaudessa tulee olemaan...
 
köpömummo!tuo on jo rankkaa että noin kauan pitää oksentaa!koita jaksaa =)
eli näiden viestien perusteella vaihtelee tosi paljon, kummastakin sukupuolesta voidaan pahoin..tai sitten ei, ja niinhän sitä sanotaan että samallakin naisella voi olla erilaisia raskauksia...
 
Mulla kamala pahoinvointi ja oksentaminen kesti yli kolme kuukautta. Paino tippui lähemmäs kymmenen kiloa sen oksentelun takia. Mikään ei tahtonut kestää sisällä ja pelkkä keittiöön meneminenkin sai aikaan oksentamisen.
Sitten vähän helpotti, mutta koko raskauden ajan kärsin jonkinasteisesta pahoinvoinnista.
Ja poika tuli :heart:
 

Yhteistyössä