Pahoinvointi 24h rv 6+0 menossa

  • Viestiketjun aloittaja Oksu-Iita
  • Ensimmäinen viesti
Oksu-Iita
Odotan toista lasta ja olo on aivan kaamea..En ole vielä oksentanut, mutta se on ollut kyllä hyvin lähellä. Paha olo on täysin 24h, mikään ruoka tai juoma ei auta. Kokemus on mulle täysin uusi sillä esikoisesta oli vaan hyvin lievää pahoinvointia, kuten myös ensimmäisessä raskaudessa joka päättyi rv 11. Mitä tähän auttaisi? Miten tämä raskaus voi olla näin erilainen? Miten kauan tätä voi kestää?
 
Tylsä juttu. Lohdutukseksi, että mulla pahoinvointi loppui kuin seinään vkolla 13 ja ympärivuorokautisuus muuttui vähän siedettävämmäksi jo n. 10 vkolla. Eli sen jälkeen pahoinvointi keskittyi lähinnä aamuihin. Loppuraskaus (nyt vko35) on sujunut sitten ongelmitta.

Tuolloin aluksi ei kyllä valitettavasti auttanut yhtään mikään. Greippimehulla ja satsumilla elin. Ja pieni ulkoilu piti ajatukset aina hetkellisesti muualla.

Tsemppiä ja jaksamista - se helpottaa kyllä!
 
mona85 harmaana
Mulla loppui kanssa onneksi tosi aikaisin, ehkä jo viikolla 8-9 muuttui satunnaisemmaksi. Että voi se ainakin loppua jo ajoissakin tai sit ei. Mä tykkäsin jäisistä jutuista, vaikka ei ne ehkä sen parempia olleet ja oksentelin suosiolla, kun se tuntui auttavan. :flower: sulle.
 
oidipus
voi kuule... minä oon voinut pahoin jo 11 viikkoa!!! Aamuin päivin illoin. Oksentaa saa säännöllisesti useita kertoja päivässä. Ruokaa ei pysty syömään kun mikään ei pysy sisällä ja kaikki ällöttää ja kuvottaa. Jotta pahimmassa tapauksessa olet vasta alussa sen pahoinvointisi kanssa :) Täälläkään loppua ei näyt vaikka rv on jo 14. Välillä on muutama "hengähdyspäivä" että oksentaa ei tarvitse, mutta sitten se taas alkaa iloisesti. Voimat aika vähissä ja paino tippunu yli viisi kiloa jo. Että tässä nyt maailailen sulle kauhukuvia :D Sori, toivottavasti sulla ei tuu näin kamalaa raskausaikaa!!!!!

Ja siitä että kuinka tätä kestää, niin ei tätä kestäkkään. Mutta kun mikään ei auta niin ei siinä itkutkaan sillon auta. Tsemppiä :flower:
 
Oksu-Iita
Kiitos vastauksista! Pakkohan se on vaan tietysti kestää, tuntuu vaan niin oudolta kun esikoispojan kanssa ei tällaista ollut, eikä myöskään tosiaan km päättyneessä raskaudessa.

Yritän syödä säännöllisesti jotain, vaikka mikään ei autakaan ja ei juurikaan maistu. Jätski taitaa olla ainoa mikä maistuisi, mutten voi oikein joka päivä ruveta jätskiäkään syömään joten pakko vaan kärvistellä. Muistan vaan lukeneeni että yleensä raskauteen kuuluu aamupahoinvointi ja joka vielä useasti helpottaa syömällä, just joo...
 
Tuttu fiils =) Mulla alko lievä pahoinvointi raskausviikolla 3, siis ennen testin tekoa, ja kaikki hajut kuvotti. Olin varma että olen raskaana. Ja seuraavasta viikosta alkoikin kunnon jatkuva pahoinvointi ja mieletön väsymys, jota jatkui viikolle 14. Mikään ei auttanut. Sitten se kutakuinkin loppui kuin seinään. Sen jälkeen on jotkut ruoat hieman kuvottaneet, jotka tavallisesti ovat maistuneet, mutta varsinaista pahoinvointia ei ole ollut. Ja mulla sama juttu, esikoispoikaa odottaessa olin tosi energinen koko raskauden ajan ja alkuraskaudessa oli vain tosi lievää kuvotusta joskus aamuisin.
 
Tuttua!...mulla pahoinvointi ja oksentelu alkoi pari viikkoa plussauksen jälkeen ja kesti viikolle 12 asti, kuvotusta, oksentaa piti 1-2 kertaa päivässä, paino tippui muutaman kilon, kaikki hajut teki pahaa, ainoat jotka meni helposti alas oli hedelmät...viikon 12 jälkeen olo helpottui niin ettei tarvinnu oksentaa enää kuin n. kerran viikossa, ja jäi sit kokonaan pois, raskauden puolenvälin (vv20) jälkeen olo on ollut loistava, vauva syntyy nyt elokuussa.

Taitaa olla melko yleistä tämä alkuraskauden pahoinvointi, johtuu istukkahormonista ja hormonitasojen äkkinäisestä noususta, oon myös kuullut että pahoinvoivat naiset kärsivät vähemmän keskenmenoista, että runsas hormonieritys suojelee vauvaa. Joutuvathan jotkut naiset jopa tiputukseen jatkuvan oksentelun takia, tsemppiä, kyllä se siitä
=)

t. tuleva elovauvan äiti :heart:
 
Piti vielä lisätä, että kokeile pahoinvointiin apteekista ostettavia raskaus inkivääri-kapseleita, saa kayttää raskausaikana, mulla auttoi ehkä vähän, vaikka ei mikään ihmelääke ollutkaan. Pakkauksessa luki että kehitetty nimenomaan raskauspahoinvointiin
 
Täällä sama olo! Mulla on nyt rv 7+0 ja pahoinvointia ja äklötystä 24h. Mua on auttanu että syön ja juon säännöllisin väliajoin jotain pientä ja kevyttä. Nla täti antoi tämän vinkin syömisestä säännölisesti (ja että ei kannata päästää vatsaa ihan tyhjäksi, se lisää pahaa oloa) ja se on auttanut. ja aika paljon juominenkin auttaa.
Meillekin on pikku kakkonen nyt siis tulossa ja esikoista odottaessa ei tosiaan ollut näin paljoa huonoa oloa...
 

Yhteistyössä