Pahoinvoinnin loppuminen / helpottaminen

Onko kellään kokemusta siitä, että pahoinvointi on loppunut / helpottanut jo ennen esim. 12 raskausviikkoa, jos alussa on ollut voimakastakin kuvotusta? Ja kaikki ollut kuitenkin hyvin masuasukilla? Eli mitkä viikot yleensä on pahimmat pahoinvoinnin suhteen?
 
On niin kovin yksilöllistä! Mulla alkoi pahoinvointi rv 6+0. Kertaakaan en oksentanut, mutta pari kertaa harkitsin kun etoi niin lujaa. Välillä oli monta päivää ettei ollut huono olo lainkaan, mutta välillä oli joka päivä ja yleensä se rajoittui iltapäivästä eteenpäin. Vain kerran oli aamulla huono olo. Mulla viimeinen pahoinvointi päivä oli 9+5 ja nyt mennään 11+6 ja 11+2 ultrassa pieni voi ihan hyvin =) Mielestäni olen päässyt todella helpolla kun on kuullut kaikkia kamalia tarinoita, jossa tuleva äippä oksentanut KAIKEN ulos koko ajan.
 
no usein viikolla 12-16 rupeaa helpottamaan, mutta tuo on yksilöllistä. Mulla oli aivan törkeä kuvotus ja yrjötys kuukauden verran ja kärsin siitä yöt ja päivät, en voinut edes nousta sängystä, kun vessaan. Sitten se loppui aivan seinään rv.8+ eli tosi aikasin ja neuvolätäti sanoi, että kaikki hyvin, että ole vaan onnellinen, kun loppui.

Masuasukki voi hyvin ja on kasvanut jne. :heart:

Rinzessa ja papuNeiti rv.20+3
 
Mulla pahoinvointi myös alkoi ennen 7. viikkoa, mutta nyt tuntuu loppuneen kuin seinään kahdeksannella viikolla. Tyytyväinenhän saa olla, jos vähemmillä viikoilla selviää, mutta toisaalta huolestuttaa, onko kaikki hyvin...?

Jostain olen kuullut, että 8. viikko on yleensä pahinta aikaa?
 
Mulla alkoi pahoinvointi jo ihan alkutaipaleilla elikkäs rv 5 tai 6. jos ei jo rv 4. Ja oksensin maximissaan juurikin sen 10krt päivässä, elikkäs mikään ei pysynyt vatsassa.
Mie yritin juoda paljon kylmiä juomia..
ja kaupan valmis appelsiinimehu veteen laimennettuna sekä mustat karkit olivat loppupeleissä ne jotka pysyivät parhaiten sisällä.
Tästä raskaudesta pahoinvointi loppui vkolla 16. Esikolta loppui vkolla 28. eli kovin yksilöllistä että miten pahoinvointi loppuu.. ja kuinka paha se on. Jos tuntuu että pahaolo ei hellitä ei sitten millään ja alkaa vaikuttamaan jo töissä käymiseen on lääkärit määränneet pahoinvointi lääkkeitä. joillekkin niistä on paljon apua ja joillekkin taas ei auta netkään.
tsemppiä kaikille pahoinvoijille, täytyy ajatella myönteisesti että niin kauan kuin on paha olo on masuasukilla kaikki hyvin :)
pipsa rv38+2
 
ei se nyt niinkään mee et jos pahaolo loppuu nii asukil ois hätää!!!!!!!!!!!!!! Kyllä voi tosiaan loppua ihan seinään. Ja neuvolatäti mulle sanoi, että jollain kestää esim.tasan viikon ja loppuu kuin seinään... eli sanotaanko, että ei se pahoinvointi ja sen kesto kerro mitään. Vaikka pieni ei ois hengissäkään niin ei se hormoni laske niin nopee, että pahoinvointi loppuis, joten siitä sitä ei edes voi päätellä. Joten huoli pois ja onnea pahoinvoinnin loppumisesta :hug:

ps. pahoinvointi voi alkaa myös uudelleen...
 
Omaa kokemusta ei ole, mutta kaikenkielisten nettisivujen mukaan raskauspahoinvoinnille EI ole löydetty vielä varmaa syytä. Kaikenlaista ehdotellaan istukkahormonin ja progesteronin välisestä tasapainosta ihan puhtaasti psykologisiin syihin. Eli tuskinpa tuosta pahoinvoinnista voi mitään päätellä, mitä maha-asukin vointiin tulee.

P.S Äidilläni ei ollut kahdessa raskaudessaan edes yhden aamun verran pahoinvointia, ja terveinä synnyttiin sekä minä että siskoni ;) Hyvä ystäväni sen sijan oksensi vielä 9.kuulla, ja terve poika tuli sieltäkin.
 
Mulla toinen raskaus. Ensimmäisessä pahoinvointi kesti jotain viikkoilla 7-10. Nyt toisessa alkoi heti (oikeastaan siitä tiesin olevani raskaana) viikolla 5 ja edelleen jatkuu viikolla 10. Ehkä hieman on helpottanut, mutta ei tähän tunnu auttavan muu kuin säännöllinen syöminen, kaiken makean kuten karkkien välttäminen, ja urheilu entiseen malliin kohtalaisen kovaa kerran päivässä. Toivon helpotusta ennen viikkoa 14, kun olemme lähdössä etelän aurinkoon.
 

Yhteistyössä