pahoinpitelyä.

  • Viestiketjun aloittaja :((
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;26908634:
En veisi asiaa poliisille, vielä. Kääntyisin kuraattorin ja mahdollisesti myös lastensuojelun puoleen ennemmin sillä kyse on vasta 7-vuotiaista ja rikosilmoitus sulkisi noilta pojilta tulevaisuudessa mahdollisuuksia pois. Teko on vakava kyllä, olen samaa mieltä, mutta kyse on pienistä lapsista.
Rikosoikeudellisia seuraamuksiahan lapsille ei muutoin tule, korvausvelvollisuus kyllä (joka tässä tapauksessa aika pieni). Poliisilta asia menee joka tapauksessa lastensuojelun setvittäväksi.
 
Rikosoikeudellisia seuraamuksiahan lapsille ei muutoin tule, korvausvelvollisuus kyllä (joka tässä tapauksessa aika pieni). Poliisilta asia menee joka tapauksessa lastensuojelun setvittäväksi.
Vaikkei rikosoikeudellisia seuraamuksia tulisi, se ilmoitus sulkee kuitenkin pois kaikki ammatit joihin tehdään Suojelupoliisin tai pääesikunnan laaja turvallisuusselvitys. Tämä tarkistettiin kun meillä poika, tuolloin 7, kävi kivittämässä autokorjaamolla auton ikkunoita.

Lisäys: lukaisin tietoa myös suppeasta turvallisuusselvityksestä, näemmä siinäkin tulee esiin rikosepäilyt.
 
Viimeksi muokattu:
En ymmärrä miksi asiaa pitää hyssytellä. Jos kyse olisi aikuisten välisestä pahoinpitelystä, niin jäisikö porukka silloinkin miettimään mitä tehdä. Lääkäriltä todistus vammoista, ja suoraan poliisille tekemään ilmoitus. Poliisi on kyllä yhteydessä kouluun, lastensuojeluun ja pahoinpitelijöiden vanhempiin. Sen lisäksi saattaisin lapsen kouluun, ettei tarvitse matkan aikana pelätä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;26908690:
Vaikkei rikosoikeudellisia seuraamuksia tulisi, se ilmoitus sulkee kuitenkin pois kaikki ammatit joihin tehdään Suojelupoliisin tai pääesikunnan laaja turvallisuusselvitys. Tämä tarkistettiin kun meillä poika, tuolloin 7, kävi kivittämässä autokorjaamolla auton ikkunoita.
Aika karua, jos 7-v kivenheitosta kärsii koko loppuelämä... Sikäli ymmärrän näkemyksesi. Oman kokemukseni mukaan vain tahtoo olla, että tällaiset krooniset kiusaajat (saatika heidän vanhempansa!!) eivät ihan pienestä hätkähdä :(
Ja jos ekaluokalla on jo niin pitkällä, että lähes tappaa toisen lapsen (kuten äkkiä käy jos mailalla päähän hutkaisee), niin kyllä aika radikaalia väliintuloa tarvitaan.

Ymmärsinkö oikein, että tämä sama kiusaaja on siis pahoinpidellyt ap:n lasta jo päiväkodissa, eikä käytöstä ole saatu muuttumaan?
 
Nyt tulee aivan varmasti kuraa niskaan ämpäritolkulla mutta otanpa silti tämän asian esiin. Korostan jo heti alkuun kuitenkin että syy ei tietenkään ole kiusatussa lapsessa vaan kiusaajissa.

Jos lapsesi joutuu toistuvasti kiusaamisen kohteeksi niin onko siihen olemassa jokin "syy"? Onko lapsen käytöksessä, pukeutumisessa ja yleisessä habituksessa jotain joka ärsyttää kusipäisyyteen taipuvaisia lapsia? Voisiko asialle tehdä itse jotain ettei olisi alttiina kiusaamiselle?
 
"VieraS"
Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;26908690:
Vaikkei rikosoikeudellisia seuraamuksia tulisi, se ilmoitus sulkee kuitenkin pois kaikki ammatit joihin tehdään Suojelupoliisin tai pääesikunnan laaja turvallisuusselvitys. Tämä tarkistettiin kun meillä poika, tuolloin 7, kävi kivittämässä autokorjaamolla auton ikkunoita.

Lisäys: lukaisin tietoa myös suppeasta turvallisuusselvityksestä, näemmä siinäkin tulee esiin rikosepäilyt.
Pitäisikö sinun mielestäsi sellaisen 7 vuotiaan, joka lyö toista lasta päähän mailalla päästä tulevaisuudessa tälläisiin ammatteihin? Psykopaatti pentu.
 
säpäle harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;26908730:
Nyt tulee aivan varmasti kuraa niskaan ämpäritolkulla mutta otanpa silti tämän asian esiin. Korostan jo heti alkuun kuitenkin että syy ei tietenkään ole kiusatussa lapsessa vaan kiusaajissa.

Jos lapsesi joutuu toistuvasti kiusaamisen kohteeksi niin onko siihen olemassa jokin "syy"? Onko lapsen käytöksessä, pukeutumisessa ja yleisessä habituksessa jotain joka ärsyttää kusipäisyyteen taipuvaisia lapsia? Voisiko asialle tehdä itse jotain ettei olisi alttiina kiusaamiselle?
Jos ollaan jo noin rankan pahoinpitelyn asteella, ei taida auttaa vaikka itse yrittäisi käytöstään tms muuttaa. Lapsi on joka tapauksessa jo joutunut kiusaamisen kohteeksi ja silmätikuksi, joten tällaisilla asioilla tuskin enää on merkitystä.
 
ei välttämättä
[QUOTE="VieraS";26908737]Pitäisikö sinun mielestäsi sellaisen 7 vuotiaan, joka lyö toista lasta päähän mailalla päästä tulevaisuudessa tälläisiin ammatteihin? Psykopaatti pentu.[/QUOTE]

Jos tälläiset tulee ilmi, niin miksi nuorena tehdyt rikokset eivät vaikuta jos mennään sovittelun kautta?

Koulussamme oli yksi poika, joka huumepäissään nuorena pahoinpiteli useita ihmisiä ja niistä osa oli törkeitä. Sovittelun kautta tili nollaksi ja poliisi siitä tuli. Oli poliisina kunnes vaimo joutui sairaalaan käsittelyn takia ja sai kenkää
 
ei välttämättä
Alkuperäinen kirjoittaja ei välttämättä;26908779:
Jos tälläiset tulee ilmi, niin miksi nuorena tehdyt rikokset eivät vaikuta jos mennään sovittelun kautta?

Koulussamme oli yksi poika, joka huumepäissään nuorena pahoinpiteli useita ihmisiä ja niistä osa oli törkeitä. Sovittelun kautta tili nollaksi ja poliisi siitä tuli. Oli poliisina kunnes vaimo joutui sairaalaan käsittelyn takia ja sai kenkää
Tai ainakaan ei ole enää poliisina tässä kaupungissa. Voi olla muualla
 
[QUOTE="VieraS";26908737]Pitäisikö sinun mielestäsi sellaisen 7 vuotiaan, joka lyö toista lasta päähän mailalla päästä tulevaisuudessa tälläisiin ammatteihin? Psykopaatti pentu.[/QUOTE]

Joopa joo. Onhan se hyvä jos sinä et ole lapsena tehnyt mitään tyhmää.
Mun mielestä ei ole aikuiseltakaan kovin fiksua leimata 7v psykopaatiksi loppuiäkseen.
 
....
Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;26908634:
En veisi asiaa poliisille, vielä. Kääntyisin kuraattorin ja mahdollisesti myös lastensuojelun puoleen ennemmin sillä kyse on vasta 7-vuotiaista ja rikosilmoitus sulkisi noilta pojilta tulevaisuudessa mahdollisuuksia pois. Teko on vakava kyllä, olen samaa mieltä, mutta kyse on pienistä lapsista.
kyse vasta 7-vuotiaasta, joka pahoinpitelee toisia..ehdottomasti poliisille. Suotakoon koulurauha niille jotka oikeasti tahtoo opiskella!
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;26908771:
Jos ollaan jo noin rankan pahoinpitelyn asteella, ei taida auttaa vaikka itse yrittäisi käytöstään tms muuttaa. Lapsi on joka tapauksessa jo joutunut kiusaamisen kohteeksi ja silmätikuksi, joten tällaisilla asioilla tuskin enää on merkitystä.
Juu, näinhän se on. Tilanne kuulostaa kehittyneen jo liian pitkälle eli juuri tähän caseen se ei enää auta. Lähinnä ajattelin tulevaisuutta koska samaa on tapahtunut jo päiväkodissa niin jokin lasta altistaa tälle. Toki voi olla että tämä kiusaaja on ollut yksi ja sama jo sieltä päikystä asti joten siinä tapauksessa teoriani ei päde.
 
"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;26908789:
Joopa joo. Onhan se hyvä jos sinä et ole lapsena tehnyt mitään tyhmää.
Mun mielestä ei ole aikuiseltakaan kovin fiksua leimata 7v psykopaatiksi loppuiäkseen.
Sano mitä sanot, mutta puolustat nyt pahoinpitelyä. Ehkä sinusta toisen lapsen pahoinpitely on pikkujuttu ja "jotain tyhmää".
 
Rikosoikeudellisia seuraamuksiahan lapsille ei muutoin tule, korvausvelvollisuus kyllä (joka tässä tapauksessa aika pieni). Poliisilta asia menee joka tapauksessa lastensuojelun setvittäväksi.
Ja tällanen joka toista jo lapsena noin pahasti satuttaa, on jo metsässä joten samantien lujasti käsittelyyn. Ei siinä enää ajatella muuta kun että puututaan vaikka poliisin avulla.
 
[QUOTE="Vieras";26908801]Sano mitä sanot, mutta puolustat nyt pahoinpitelyä. Ehkä sinusta toisen lapsen pahoinpitely on pikkujuttu ja "jotain tyhmää".[/QUOTE]

En puolusta pahoinpitelyä, se ei ole pikkujuttu. Minut on pahoinpidelty ja lastani on koulukiusattu.

Mutta mun mielestä asiaan voi ja pitää yrittää puuttua toistakin kautta. Suosittelin kuraattoria ja lastensuojelua. He ovat kuitenkin se taho, jonka puoleen käännyttäisi rikosilmoituksenkin jälkeen.

Jos pojat on kunnostautuakseen, se onnistuu paremmin jos heillä ei ole leimaa poliisin rekisterissä edesauttamassa syrjäytymistä.
Jos on jo rekisterissä, eikä kunnollinen elämä kiinnosta, mikä estää lyömästä kepillä uudelleen?

Poliisin kanssa voi toki yrittää sopia, että ottaisivat pojat nuhdeltavaksi ilman sitä rikosilmoitustakin. Esimerkiksi koulupoliisi.

Totta kai, jos tilanne ei muutu niin minäkin ottaisin kaikki keinot käyttöön rikosilmoitusta myöten. Tosiasia vaan on että uhkaus rikosilmoituksella toimii vain niihin vanhempiin, jotka muutenkin ovat halukkaat yhteistyöhön.
 
minä taas ottaisin yhteyttä lasten suojeluun ainakin.. koska jos 7v lyö muita ihmisiä tai käytös muutenkin tuollaista..ehkei hänelläkään ole kaikki asiat hyvin.. käytös ainakin kielii ongelmista jonka purkaa toiseen ihmiseen.. monesti näissä tapauksissa myös huomataan paljon vakavempia asioita.. ei kiusatusta vaan kiusaajan puolelta.. tämä nyt meni tämän kiusaajan osalle mun puolelta mutta jotenkin tälläinen ajatus tuli.. enkä kyllä suinkaan puolustele kiusaajaa.. päinvastoin .. kaikki kiusaaminen on väärin mutta jostainhan se tulee sillekin "syy"
 
Monemamma
Kuten edellä on neuvottu.. Ota kunnon kuvat lapsesta. Vie lapsi lääkäriin vammojen kirjaamista varten.
Soita kouluun, poliisille ja lastensuojeluun.
Vaadi lapselle koulukyyti siihen saakka kun tilanne on oikeasti rauhoittunut.
 
"Vieras"
Siis jos asian vie poliisille niin automaattisesti se etenee myös sossuille, mutta pelkkä lastensuojelu ei ole tarpeeksi järeä keino näin kovassa tapauksessa. JAUHOT SUUHUN JA LUU KURKKUUN SAMANTIEN, pehmittelemällä ja voivottelemalla jatkuu ja pahenee vaan.

Tapiontytär, huomaa että suakin on tosiaan kiusattu, niin on alistunut asenne koko hommaan. Pehmittelevä.

Se on ainakin saakelin varmaa ettei mun mukulaani kukaan lyö kuin yhden kerran tolla tapaa, sit tietää kyllä saathana lyöneensä. Ja kyllä otan vaikka rapsut laittomasta uhkailusta pitäessäni puhuttelua tommoselle herrantertulle.
 
[QUOTE="Vieras";26908994]Siis jos asian vie poliisille niin automaattisesti se etenee myös sossuille, mutta pelkkä lastensuojelu ei ole tarpeeksi järeä keino näin kovassa tapauksessa. JAUHOT SUUHUN JA LUU KURKKUUN SAMANTIEN, pehmittelemällä ja voivottelemalla jatkuu ja pahenee vaan.

Tapiontytär, huomaa että suakin on tosiaan kiusattu, niin on alistunut asenne koko hommaan. Pehmittelevä.

Se on ainakin saakelin varmaa ettei mun mukulaani kukaan lyö kuin yhden kerran tolla tapaa, sit tietää kyllä saathana lyöneensä. Ja kyllä otan vaikka rapsut laittomasta uhkailusta pitäessäni puhuttelua tommoselle herrantertulle.[/QUOTE]

Se voi kyl vaikuttaa alistavasti tai sitten siten että omaansa puolustaa kuten minä jota on kiusattu pahasti ja kauan. Huomaan jo nyt päiväkotiaikana että leijonaemo herää jo huomaan että joku kiusaa poikaa.
 

Yhteistyössä