Pahoin kutiseva iho raskausaikana!

Tämä on ihan järkyttävää.. Tekis mieli repiä hiukset päästä, kun lähtee järki! Erityisesti reisien iho kutisee todella pahasti!! :headwall: :kieh: Myös maha kutisee, ja varsinkin nukkumaan mennessä kaikki ihoalueet mitkä on kosketuksissa aluslakanan kanssa kutisee ihan ärsyttävän kovaa.

Aluksi luulin, että kyse on kuivasta ihosta, mutta olen iltaisin öljynnyt ihon cediralilla eikä ole todellakaan helpottanut. Yksi vaihtoehto oli myös hajusteellinen pyykinpesuaine, mutta nyt huomasin ettei siitäkään ole kyse, koska pesupähkinöilläkin pestyt housut saavat jalat kutiamaan.

Onko kenelläkään samaa, ja onko löytynyt helpotusta mistään? Tässä meinaa tosissaan järki lähteä ja tuntuu että elokuuhun on liian pitkä aika jos tämä ei ennen sitä lopu..

mmiilia rv 26
 
pat
voin kuvitella tunteesi :hug:
Itsellä ei iho onneksi kutise, mutta on iho kuivempi kuin korppu :| Ja mitkään rasvat ei tehoa.

Ja kannattaa tosiaan ottaa asia puheeks neuvolassa. Itse sain kätilöltä hänen sähköpostiosoitteen, jonne voi laittaa viestiä ihan milloin vain, jos tulee murheita raskausaikana. Kannattaa pyytää se, jos ei ole neuvolakorttiin mailiaan laittanut. Soittoaikoina, kun harvoin tuppaa ketään neuvolasta kiinni saamaan...
 
Kiitos vastauksista :flower:

Onneksi mulla on ensviikolla lääkärineuvola, niin kysäisen jos tarttis ottaa ne maksa- ja sappiarvot labrassa. Mun äitillä ollut parissa raskaudessa se hepatoosi ja sillä muistaakseni kutisi jalkapohjat ja kämmenet tosi pahasti, mut myös maha.

Ja tosiaan hyvin mahdollista kyllä, et tää kutina vois sit johtua vaikka ihon venymisestä, koska tuntuu et reidetki on levinny, mahasta puhumattakaan :whistle: toivottavasti ei ennakoi mitään hirmusia arpia, esikoisestakin säästyin mahan arvilta kokonaan, ainoastaan pakaroihin ja rintoihin tuli joitain.

mmiilia
:)
 
Hei,
Itselläni oli ihan mahdoton kutina raskausaikana (ekalla alkoi viimeisillä viikolla, tokalla pari viimeistä kuukautta) ja lääkärit etsi eri syitä turhaan. En pystynyt nukkumaan yöllä ja nukuin suihkuharjan kanssa, hyppäsin kerran pari yössä uima-altaaseen tai kävin kylmässä suihkussa lievittääkseni oloa. Mun reidet oli MUSTIA siitä että mä olin raapinut niitä niin paljon enkä voinut istua hetkeäkään ilman että raavin itseäni jostain kohdasta!!! Pahin oli reidet, käsivarret, maha ja rinnat. Sitten rupesin itse etsimään netistä taudinkuvaa ja huomasin taudin nimeltä Chorionic villus tai jotain sen tapaista ja joka oli kuin minusta kertonut. Tätä tautia ei esiinny paljoakaan Canadassa jossa asun vaan jostain syystä Chileläisillä ja Skandinaavisilla naisilla esiintyy tätä useammin. Lääkärini ei ensin uskonut että minulla on se ja hoin hänelle että olen skandi mutta vasta seuraavalla viikolla hän virallisesti totesi että sinulla on tämä CV...
Siihen ei ole muuta hoitoa kun synnytys ja se pahenee joka raskaudella. Toivottavasti tästä oli sinulle hyötyä ja kannattaa kysyä lääkäriltäsi olisiko se tämä.
Hyvää loppuraskautta ja kylmiä suihkuja :heart:
 
Hei mmiilia,

saitko ikinä selville mistä kutina johtui? Milloin se loppui!

Olen nyt viikolla 14+2 ja minua vaivaa piinaava kutina reisissä, takapuolessa, mahassa, selässä, käsivarsissa, päänahassa eli ihan joka paikassa. Kaikki veriarvot, mukaan lukien maksa ja sappi, ovat hyvät. Ei neuvolassa eikä erikoislääkäreillä osata auttaa. Antihistamiinit ja Atarax ovat tehottomia. Olisin kiitollinen kaikista vinkeistä!

- tiku13
 
Heips,

Minulla vaivannut koko raskauden ajan kutina...
alkuun varsinkin reidet ja vatsa.. ihossa pientä punaista näppyä...
Allergialääkitystä vaihdettiin pariin otteeseen kunnes saatiin sellainen mikä auttaa.
nyt otan päivittäin tabletin heinixiä ja kutinat ovat jääneet taa. apuna käytin myös aloevera rasvaa mikä helpotti näppyjen suhteen..
nyt kuukauden verran jo ilman näppyjä ja kutinoitakin harvemmin

Elovena77+ murmeli 20+3
 
Heippa Elovena77,

kuinka nopeasti heinix alkoi auttamaan kutinaan? söin nimittäin pari päivää zyrteciä (sama vaikuttava aine kuin heinixissä), mutta lopetin kun sain ataraxia. lopetinkohan liian nopeasti?

haluaisin nyt vaan päästä nopeasti eroon tästä kutinapiinasta! eihän tällaista voi jaksaa!

- tiku13
 
Heinixillä oloni helpottui viikossa... eikä tosiaan näpyistä ole mitään tietoa.
alkuun otin tabletin aamuisin ja nyt käytän vain tarvittaessa eli kun tuntuu että alkaa kutisemaan niin sitte nappi naamaan ja puolessa tunnissa oireet ohi.
Mutta tosiaan mulla oli aiemmin lääke nimeltä levozetiritzin ratiopharm ja siitä ei ollut minulle mitään apua vaan kutina jatkui ja jatkui. näpytkin tuntui vaan lisääntyvän.. Yleensä sitten kylmä suihku ja runsas aloeveran käyttö auttoi,mutta välillä kolmekin kertaa yössä joutui rasvaamaan..

Eli välttämättä joku lääke ei auta toivotulla tavalla vaan sitten kannattaa kokeilla toista..
mutta kkyllä kannattaa kokeilla ehkä noin pari viikkoa,että elimistö tottuu lääkkeeseen.. parissa viikossa kyllä huomaa varmasti käykö lääke vai ei

Tsemppiä kutinan kanssa... tiedän tunteen,ei ole kivaa, mutta siitä selviytyy..
 

Yhteistyössä