Pähkinäallergia ja manteli! APUA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Voiko pähkinäallergikko syödä mantelia tai marsipaania?

Lapsemme syntymäpäiväjuhlat ovat tulossa ja pyysin kutsussa että tulijat ilmoittaisivat mahdollisista allergioista. Kukaan ei ole ilmoittanut mitään, mutta tiedän että esim maidolle ja kananmunalle on allergisia parikin eikä se tuota ongelmaa koska tarjoilu on maidoton ja munaton.

Mietinpä tässä nyt kuitenkin voiko pähkinöille allerginen syödä marsipaania? Jos nimittäin joku vieraista sattuu olemaan allerginen pähkinälle. Tosin miksi minä siitä välittäisin, kun eivät vanhemmat ole viitsineet ilmoittaa ajoissa lastensa allergioista.

minä ainakin olen allerginen sekä pahkinöille että mantelille, joten suosittelen että varmuuden vuoksi jättäisit pois. tai sitten joku pähkinätön ja manteliton vaihtoehto varalle.

Todennäköisesti ei voi syödä. (Riippuu vähän allegian voimakkuudstakin) Mutta mun mielestä sun ei tarvi tollaisia edes miettiä, jos kukaan ei pyynnöstä huolimatta ole rajoittelista ilmoittanut...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
minä ainakin olen allerginen sekä pahkinöille että mantelille, joten suosittelen että varmuuden vuoksi jättäisit pois. tai sitten joku pähkinätön ja manteliton vaihtoehto varalle.

Näinhän se kai on sitten tehtävä. Hieman ärsyttää kun ei kukaan ole viitsinyt ilmoittaa lastensa allergioista. Varmaankin jätän kakusta marsipaanihupun pois ja laitan tilalle kermakuorrutuksen.