Pahin on tapahtunut-pettäminen ja lapsettomuushoidot

Hei!

Olemme mieheni kanssa olleet yhdessä 6,5 vuotta. Olen mieheni ensimmäinen seksipartneri ja tyttöystävä, nykyään vaimo (naimisissa yli vuosi). Aloitimme lapsettomuushoidot juuri.

Nyt eilen tapahtui tähänastisen elämäni pahin asia, mihin verrattuna jopa lapsettomuuskin on pientä. Mieheni petti minua firmansa pikkujouluissa hänelle ennestään tuntemattoman naisen kanssa (ilman ehkäisyä) todella kovassa humalassa. Muistaa vain sen, että ravintolan vessassa oli tapahtunut yhdyntä (noin minuutin mittainen, muistaa koska joku oli koputtanut oveen), kun nainen oli tullut yhtäaikaa samaan vessaan. Mieheni ei ole minua koskaan aiemmin pettänyt ja on todella syvästi pahoillaan. Hän on itkenyt koko päivän ja kertoo rakastavansa minua ja suostuvansa mihin tahansa terapiaan/jättämään alkoholin ym jos vain suostun jatkamaan hänen kanssaan. Eilisestä hänellä on tosi vähän mielikuvia, eikä löydä mitään syytä pettämiselle.

Miehelläni on ollut varmasti tilaisuuksia aiemminkin, koska hän on ollut ulkomailla kavereidensa kanssa monta viikkoa, eikä koskaan ole pettänyt. Myös baareisssa on voinut käydä. Hän on erittäin tunnollinen ihminen ja rakastava mies. Haluaisin kuulla teiltä muilta, voiko tällaista humalassa pettämistä antaa anteeksi? Voiko tästä selvitä yhdessä ja jatkaa eteenpäin? antaisitteko anteeksi ja jatkaisitte avioliittoa?

Olemme myös lapsettomuushoidoissa ja olemme kumpikin todella paljon odottaneet hoitoja. Ensi viikolla meidän pitäisi aloittaa Clomifenit ja säännölliset yhdynnät. Tietenkin pelkään mahdollisia seksitauteja, vaikka niiden mahdollisuus yksittäisessä yhdynnässä ei ole kovin suuri. Uskallanko aloittaa hoidot tämän yhä rakastamani ihmisen kanssa? miten minun pitäisi toimia?

Onko täällä ketään kohtalotoveria joka olisi päässyt tällaisesta asiasta tiedon saatuaan eteenpäin?
 
Hei Petetty! Ensinnäkin :hug: sinulle, rankka tilanne.
Uskon että suhde voi jatkua pettämisenkin jälkeen (ei tietenkään aina), mutta paljon työtä se vaatii molemmilta osapuolilta. Lisäksi selvittelyä siitä miksi näin tapahtui, minun mielestä humala ei ole ikinä ainut syy pettämiselle.

Itse henk.kohtaisesti en alottaisi tuossa tilanteessa lapsettomuushoitoja, enkä olisi miehen kanssa yhdynnässä ilman suojaa, koska valitettavasti taudit voi tarttua ihan kerrastakin. Passittaisin miehen parin viikon päästä testeihin, mikäli ei itse tajuaisi sitä tehdä. Lisäksi ajattelisin, että lapsi olisi parempi tehdä tilanteeseen, jossa vakaa parisuhde, selvittelisin siis asioita ja tunteitani ensin.

Onneksi mies kertoi sinulle tapahtuneesta kerran ei ollut käyttänyt mitään suojaa. Muussa tapauksessa minun mielestä voisi olla melkein parempi kertomatta,mikäli tapahtuma ei oikeasti merkannut mitään.

Tsemppiä ja jaksamista sinulle, mitä sitten päätätkin tehdä :hug:
 
:hug: Tiedän miltä sinusta tuntuu... Koin itse samaisen kolmisen vuotta sitten, tosin silloin emme vielä olleet mieheni kanssa naimisissa. Tapahtuma oli todellinen shokki minulle ja toipumisessa meni kauan. Pitkän harkinnan jälkeen päätin antaa miehelleni uuden mahdollisuuden, enkä ole sitä katunut. Luottamuksen uudelleen saamisessa meni pitkään. Näin vuosien jälkeen olen pystynyt antamaan tuon pettämisen anteeksi, mutta unohtaa en voi sitä koskaan...

Olen Annulin kanssa samaa mieltä. Älkää kiirehtikö lapsettomuushoitojen kanssa vaan miettikää rauhassa mitä elämältä haluatte ja yrittäkää saada luottamus takaisin. Itse jouduin pitkään syömään tapahtuneen jälkeen nukahtamislääkkeitä ja ne ei ole hyväksi sikiölle. Muutenkin meni elimistö ihan sekaisin. Ja suosittelen, että miehesi menee testeihin, eipä sitten jää se asia mieltä vaivaamaan. Mieti ihan rauhassa äläkä tee hätiköityjä päätöksiä.

Voimia sinulle... :hug:
 
Kakka tilanne, mutta passita ekaksi viikon, kahden itämisajan päästä miehesi tautitesteihin! Jos lapsettomuutta on valmiiksi, et tosissaan tahdo mahdollista klamydiaa tms. Ne pahentaa tilannetta entisestään ja saattavat olla oireettomiakin pitkän aikaa.
Kondylooma saattaa itää kolmekin kuukautta joten muistakaa mainita tilanne klinikalla, jos meinaatte yhdynnässä kuitenkin olla.
Olen pahoillani, paskin mahdollinen tilanne tuohon saumaan.
 
Kiitos kaikille vastanneille tuesta. Ollaan mieheni kanssa puhuttu asiasta koko yö ja olen tullut siihen tulokseen, että pystyn kyllä antamaan teon anteeksi. Syynä on, että mieheni ei ole minulle koskaan valehdellut, kertoi heti tapahtuneen jälkeen ja katuu tekoaan aidosti/on valmis parisuhdeterapiaan ym tarvittavaan. Lapsettomuushoitoja hän haluaisi jatkaa kaikesta huolimatta ja niin minäkin. Tuntuu hirveältä ajatukselta hylätä hoidot kun lapsettomuutta on kuitenkin vuosi takana. Olemme hoidossa julkisella puolella ja jos nyt lopettaisimme hoidot, olisi meillä uusi jonotusaika edessämme jälleen. Ikääkin on minulla jo 28 v ja miehelläni 29. Haaveilemme kumpikin useammasta lapsesta, eli senkään takia aikaa ei ole hukattavana. Ihan yhtälailla tätä asiaa voi käsitellä mahdollisesti raskaana ollessa, kun kuitenkin vakaana tahtonamme on olla loppuelämämme yhdessä.

Joa joku vastaavassa tilanteessa ollut haluaisi vaikka meilailla tai laittaa yksityisviestiä..
 

Yhteistyössä