Pahin gynekologi käyntisi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja samperi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

samperi

Aktiivinen jäsen
21.01.2006
32 905
6
38
Mulla oli just tänään-jatkoehkäisyä miettien...
Ja se lääkäri oli samainen mies, jonka luokse aikanaan jouduin, kun lapsi oli ihan aluillaan, ja tää mies suosittleli/melkein määräs tekemään abortin, koska miun henkinen hyvinvointi oli aika huonossa jamassa silloin..

Ja tänään sen saman ukon ronkittavaks.. Ei ainakaa nostattanut itsetuntoa:x
Ja aika kivuliaasti sujui koko tutkimus
Oikeasti mietin, et kun nainen tekee samaan, niin eipä tunnu noin ilkeelle...

Muista erään vuosihuollon vuosia sitten, perhesuunnitteluneuvolassa. Eka hoitajan tenttaus, sitten lääkärin. Sitten sisätutkimus, ja se hoitaja piti mun reidestä kaksin käsin kiinni koko ajan. Mä olin ihan että WTF, kyllä se on perkeleen jalka on ennen pysynyt siinä telineessä pitämättäkin :O

Tuli ihan outo olo siitä, en edes osannut sanoa että painuisi vittuun siitä pällistelemästä :laugh:

Se oli ihnottavaa kun ensimmäisen jälkeen jälkitarkastuksessa ulkomaalainen sijaislääkäri kesken tutkimuksen vastasi puhelimeensa, lähti huoneesta pois ja jäin siihen miettimään, että tuleekohan pian takaisin, vai pitääkö tässä revitellen herraa odottaa. Alapää oli kamalan näköinen vielä tuolloin, muistelisin (ei ollut kovin helppo synnytys, alapäänkään kannalta).

Toinen oli, kun alleikäisenä ensimmäisiä kertoja, kun tutkimuksessa olin, ei kukaan laittanut (enkä itse osannut/muistanut pyytää) sitä verhoa siihen eteen ja ovesta ramppasi 2 kertaa ties mitä hoitajia. Se oli silloin noloa, nöyryyttävää ja epämiellyttävää. En toki vieläkään tykkäis, mutta varsinkin silloin nuorena se tuntui järkyttävältä!

Joskus vuosia sitten menin lääkärille valittaa virtsatieinfektiota. Mulla ollu niitä paljon joten tunnistin heti oireet ja kerroin et tarviin varmaan jonkun kuurin taas. Lääkäri oli sitten tummaihonen, huonosti suomea puhuva tapaus, joka sanoi että ei mulla mitään virtsatieinfektiota ole, että otahan housut pois niin katsotaan mikä siellä on vialla.

Olin ihan :O, mut no, ei kai lääkäri väärässä ole ja kiltisti otin housut pois ja kävin makuulle. Siinä tutkiessa lääkäri kysyi että seurustelenko, vastasin että kyllä, muutaman vuoden jo. Sitten kysyi harrastanko seksiä poikaystäväni kanssa, ihmettelin vähän kysymystä ja vastasin kyllä. Sitten siinä lääkäri vielä tutkaili ja kysyi että kai olen naimisissa kun kerran harrastan seksiä. Sanoin että en kyllä ole.

Lääkäri pyysi laittamaan housut jalkaan ja istuin tuolille kuuntelemaan diagnoosia: Minua kuulemma rangaistaan siitä hyvästä että harrastan esiavioillista seksiä, ja oireeni johtuvat klamydiasta jonka poikaystäväni on minulle taruttanut ensin petettyään minua. Mitä helevettiä :O!!?? Kirjotti vielä labraan lähetteen että saadaan tulos klamydiasta.

Kas kummaa, tulos tuli, ei klamydiaa, vaan virtsatieinfektio.

että voisin varmuudella sanoa että se oli elämäni kammottavin käynti, vaikka on tota alakertaa pariin otteeseen ihmetelty raskausaikana ja sen jälkeenkin.

Joskus vuosia sitten menin lääkärille valittaa virtsatieinfektiota. Mulla ollu niitä paljon joten tunnistin heti oireet ja kerroin et tarviin varmaan jonkun kuurin taas. Lääkäri oli sitten tummaihonen, huonosti suomea puhuva tapaus, joka sanoi että ei mulla mitään virtsatieinfektiota ole, että otahan housut pois niin katsotaan mikä siellä on vialla.

Olin ihan :O, mut no, ei kai lääkäri väärässä ole ja kiltisti otin housut pois ja kävin makuulle. Siinä tutkiessa lääkäri kysyi että seurustelenko, vastasin että kyllä, muutaman vuoden jo. Sitten kysyi harrastanko seksiä poikaystäväni kanssa, ihmettelin vähän kysymystä ja vastasin kyllä. Sitten siinä lääkäri vielä tutkaili ja kysyi että kai olen naimisissa kun kerran harrastan seksiä. Sanoin että en kyllä ole.

Lääkäri pyysi laittamaan housut jalkaan ja istuin tuolille kuuntelemaan diagnoosia: Minua kuulemma rangaistaan siitä hyvästä että harrastan esiavioillista seksiä, ja oireeni johtuvat klamydiasta jonka poikaystäväni on minulle taruttanut ensin petettyään minua. Mitä helevettiä :O!!?? Kirjotti vielä labraan lähetteen että saadaan tulos klamydiasta.

että voisin varmuudella sanoa että se oli elämäni kammottavin käynti, vaikka on tota alakertaa pariin otteeseen ihmetelty raskausaikana ja sen jälkeenkin.

joo :O ...

No valititko mihinkään?

16-vuotiaana menin hakemaan e-pillereitä. Olin vielä neitsyt, mutta vakituinen poikaystävä löytyi ja seksiasiat alkoivat olla ajankohtaisia.

No, gynekologina oli keski-ikäinen mies, joka ei aluksi jutellut yhtään mitään, määräsi vain makaamaan siihen vuoteelle ja levittämään jalat. Sisätutkimuksesta ei tullut yhtään mitään, koska se SATTUI ihan tajuttomasti ja siitähän tää lääkärisetä riemastui. "Lakkaa nyt jännittämästä, ei tää kuule oo yhtään sen kummoisempaa kuin se seksikään!". :O

Joo, tän epäonnistuneen tutkimuksen jälkeen lääkäri sitten pitkin hampain kirjoitti mulle ne e-pillerit ja tokaisi että "sun olis ihan hyvä mennä seksuaaliterapiaan, varataanko sulle aikaa?".

Olin kyllä hieman puulla päähän lyöty, mulla oli ja on yhä edelleen seksistä ihan erilainen kuva. En mä vieläkään harrasta seksiä tuntemattomien kanssa, enkä tuttujenkaan kanssa niin että lätkäistään liukuvoidetta ja sitten koitetaan väkivalloin tunkea sisälle.. Mutta kai meillä kaikilla on sitten eri käsitys seksistä. :D

Seuraavalla kerralla pyysin päästä eri lääkärille, enkä kuulemma ollut ainoa, joka ei kyseiselle herralle suostunut toista kertaa menemään.

No kuopuksen jälkitarkastus oli jotakin pöyristyttävää mun mielestä.
Ensinnäkin tää lääkäri alotti heti tiuskimiset painosta (oli liian hyvin tippunu :o ) ja sitte käski mennä sinne tutkimuspöydälle. Sain jalkani sin telineisiin jne. kunnes lääkärin kännykkä soi, siinä se sitte istu mun jälkojen välissä mä jalat levälläni siinä ja puhu lapsensa kanssa läksyjen teosta ja kotiintuloajoista joku 5 minuuttia, oli todella ihanaa, ei edes anteek pyytäny vaan vetäs hanskan käteen ja jatko hommia. Sillä siis oli jo toisessa kädessä hanska ja valmiina hommiin kun se kännykkä soi.

Kolmannen synnytyksen jälkitarkastuksessa oli noloa, kun tutkijana oli opiskelijanuorukainen ja puolenkymmentä vastaavaa kyttäs vieressä. Häntä itseäänkin jännitti niin että sohi välillä ihan vääriin paikkoihin.

Täh!? Tää on kyllä kaiken huippu! Vitsi mitä lekureita!

Esikoistani odottaessa, kun olin vieläpä epävarma jatkanko raskautta vai en. Gyne teki todella kovakouraisen sisätutkimuksen. Ihan kuin olisi halunnut abortoida saman tien.

No jaa. Eipä oo kusipää gyneja sattunut kohdalle. Mutta pahin gynekäynti oli kun kohdunkaula poltettiin tai jäädytettiin, mitä ne nyt tekee, koska oli solumuutoksia. Sattu ihan vitusti. Onneksi oli ihana hoitaja huoneessa joka piti kädestä..!

Ei ollut aivan gynekäynti, vann tk:ssa joukkoseulontapapa.
Olin siinä sängyssä jalat harallaan valmiina näytteenotoon, värkki oveen päin. Hoitsu meni kaapille hakemaan välineitä, ja OVI AVATTIIN!!!
SE avattiin käytävään, jossa oli jonossa muita odottamassa.
Sanottiin vaan anteeks, ja jatkettiin hommia. Ei ollut kovin häävi olo toimenpiteen jälkeenlahteä huoneesta ulos.

Kärsin teininä pahoista iho-oireista ja lääkäri ehdotti e-pillereitä ratkaisuksi. Tarkastusta tehdessä totesi minulla kondyloman. En ollut harrastanut seksiä kenenkään kanssa, mutta lääkäri vaan inttämällä intti, että seksi "vaikka ihan vaan suuseksi" ainoa tapa saada kondulooma. Olin todella pitkään ihan hämilläni ja mietin mm. olenko joutun ut hyväksikäytetyksi ja itse kieltänyt kaiken. No, aikanaan kun kävin ensimmäisen kerran oikealla asiantuntevalla gynekologilla hän ihmetteli lääkärin kommentteja, kun kuulema moni ihan syntymän yhteydessä saa kondyloman.

Menin jälkitarkastukseen ja nimeni huusi lukiossa rinnakkaisluokalla ollut poika. Oli käynyt välissä Helsingissä suorittamassa lääkärintutkinnon. Asutaan pienellä paikkakunnalla, joten ei siinä auttanut muuta kuin mennä lavetille ja silakka auki. Vieläkin puistattaa.

Alkuperäinen kirjoittaja börre;23520927:
Menin jälkitarkastukseen ja nimeni huusi lukiossa rinnakkaisluokalla ollut poika. Oli käynyt välissä Helsingissä suorittamassa lääkärintutkinnon. Asutaan pienellä paikkakunnalla, joten ei siinä auttanut muuta kuin mennä lavetille ja silakka auki. Vieläkin puistattaa.

:laugh: Ihana sanavalinta! :D Itselle ei oo sattunut muuta kuin epämiellyttävä tilanne papa-kokeen otossa paikallisella terkalla (kohta eläkeläinen), jolla oli erittäin kiusaantunut opiskelija huoneessa. Asutaan kans pienellä paikkakunnalla, niin jotenkin tuntuu kiusalliselta (onneksi en muista sen opiskelijan kasvoja), että se opiskelija on kurkkinut mun alapäätä kun ei osannut tilanteessa olla luonteva vaan yritti seiniä katsella. Jos olisi oikeasti suhtautunut opintoihinsa asiaan kuuluvalla vakavuudella ja reippaasti käyttänyt mahdollisuutensa oppia hyödyksi, ei ehkä olisi tuollaista oloa itsellekään tullut.

Alkuperäinen kirjoittaja börre;23520927:

Silakka :D Onko toi joku uusi sanonta, kun olen törmännyt palstalla useamminkin?

Kovakourainen neuvolalääkäri.. Synnytystapa-arvion käsikopelo, en kyennyt käymään p*skalla kahteen päivään sen anaalitestauksen takia. Ronklasi niin että kyynel silmässä olin.. Voi huh..

olin tarkastuksessa ja mul oli jäänyt vessapaperia alavakoon. Nuorekas lääkäri vain tokaisi, on tullut kiire vessakäynnillä, kun paperikin jäänyt-
kyllä hävetti!!
toivon vaan ettei ollu paskarantuja siinä enää. ja toiste en ole hänen luo menny vaikka piti aloittaa lapsettomuustutkimukset ja hoidot silloin.

• Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
Kerran jouduin mennä gynelle koska mulla oli synnytyksessä revenny kohdunsuu. Gynenä toimi sellanen keski-ikänen mies. Se näytti vähän siltä et sillä ei ollu hajuakaan mitä sen olis pitäny tehä. Noh, se käski mun ottaa housut pois ja mennä makaamaan sängylle. No siinä se rupes mun pimppaa räpläämää. Se räpläs ja sorkki ja tökki ja lopuksi myös nuuhkaisi mun pimppaa. Siin mul meni hermot... Kysyin siltä et eins sun pitäis kattoo se revennyt kohdunsuu. Gyne vastasi että 'juu vaa.. tai siis.. nii...'. No sit se otti jonku puikon jolla rupes mun persettä tonkii. Kyllä sattu! Sain traumoja... Ens kerraksi pyysin naislääkäriä...

Yhteistyössä