Paheksuvia katseita kaupassa?

Nyt kun meillä on pieni vauva ja vaikka en enää imetäkään, niin en viitsi usein lipitellä alkoholia. Tykkäisin juoda niitä alkoholittomia kuohareita, mutta niitä saa vain isoista marketeista. Ongelmahan on siis se, että olis kiva, että niitä olis aina kaapissa, mutta se tietenki edellyttäis, että mun pitäis ostaa niitä kerralla useampi. Mutta kun yleensä olen kuitenkin vauvan kanssa liikenteessä, niin hävettäis ihan hirveesti ostaa edes yksikin pullo. Kerran ostin noita pulloja sekä korviketta, niin hävetti ihan hirveästi ja mietin että mitä muut aattelee. Siis kun nehän näyttää ihan oikeilta ja tyylikkäiltä kuoharipulloilta. Eihän kukaan nyt voi edes aavistaa, etteikö niissä olis alkoholia, ellei ne merkit oo itelle tuttuja. Tosin eihän marketista edes saa noita kunnon kuoharipulloja, kuten Alkosta.

Kysynkin nyt, että huolehdinko turhaan vai aattelee ihmiset heti halveksuvasti jos ostaa oikeaa alkoholia ja on vauva mukana? Tai jos ostaa samalla jotain vauvatuotteita? Tulee mieleen hurja kuvitelma, että ihmiset varmaan luulee, että kiskasen ne pullot kurkkuun heti, kun pääsen autoon! :D Olen ajatellut, että voishan nuo ostokset ostaa eri kerroilla, mutta yleensä tuolta isosta marketista saa tosiaan isommat satsit kuin lähimarketista sekä jotain tuotteita mitä ei mistään muualta löydy.
 
Ken guru
Omasta puolestani voin sanoa, etten KOSKAAN katso muiden ostoksia. Minulle se on sama kuin katsoisin niitä tavaroita kaupan hyllyillä, eikä siinä ole siis minulle sen suurempaa mielenkiintoa.

JOS sattuisin näkemään jonkun koriin tai kärryyn, niin minulle olisi aivan sama että mitä siellä on. En tiedä ihmisten tilanteita, eikä minua muutenkaan kiinnosta mitä kukin ostaa ja mihin tarkoitukseen. Lisäksi, jokainen saa onneksi elää tyylillään, kunhan noudattaa lakia.

Eli lepo vaan ainakin minun puolestani.
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
natusan
Annahan ihmisten mieyyiä ihan mitä lystää, ja ostat kaupasta juurikin sitä, mitä itse tarvitset! En usko, että kukaan tavallinen immeinen toisten ostoksia pahemmin kyttäilee, ja kassatätihän varmaan tuntee tuotteet ja näkee, että ostat alkoholitonta. Toisekseen, vaikka ostaisit muutaman kaljalaatikon ja vaippapaketin, niin mistä helvatasta ihmiset tietäs, tuleeko ne kumpikaan sulle/sun perheelle? Voithan ostaa vaikka talkooporukalle tai futisjengin saunailtaan olusia, ja naapurin vauvalle vaippoja..Joten osta kerralla silloin, kun on mahis!
 
natusan jatkaa
Annahan ihmisten mieyyiä ihan mitä lystää, ja ostat kaupasta juurikin sitä, mitä itse tarvitset! En usko, että kukaan tavallinen immeinen toisten ostoksia pahemmin kyttäilee, ja kassatätihän varmaan tuntee tuotteet ja näkee, että ostat alkoholitonta. Toisekseen, vaikka ostaisit muutaman kaljalaatikon ja vaippapaketin, niin mistä helvatasta ihmiset tietäs, tuleeko ne kumpikaan sulle/sun perheelle? Voithan ostaa vaikka talkooporukalle tai futisjengin saunailtaan olusia, ja naapurin vauvalle vaippoja..Joten osta kerralla silloin, kun on mahis!
Siis "MIETTIÄ"..
 
"vieras."
En tiedä katsooko / ajatteleeko muut tuollaisesta jotain, mut itse en ole tajunnut siitä mahdollisuudesta vahingoittua. Ihan sujuvasti olen ostanut vierasviinit tai remppatalkoo-oluet vauva liinassa ja taapero vierellä :D Ylipäätään kyllä kiinnitän huomiota vauvan kanssa liikkuviin ja myös korvikkeen ostajiin, kun itselle osittaisimetys on ollut niin vaikea tie (siis tyyliin "ai noikin ostaa korviketta, no toivottavasti se on heidän perheessään ok juttu eikä murheen aihe").
 
"pieras"
mä olen käyny lasten kanssa alkossakin. Ja laivalta ostettiin viinaa - jälleen lapset mukana.

olen ostanut viimeisilläni raskaana ollessani laatikoittain olutta - ei se mulle tullut, mutta mulla oli aikaa käydä kaupassa kun olin hoitovapaalla.
 
No ei tarvitse välittää vaikka joku yksittäinen poikkeuksellisen utelias ihminen jotain ajattelisikin!

Me viime juhannuksena oltiin perheen kesken kaupassa ja ostettiin miehelle 12 ykkösolutta mökkiviikonlopuksi mukaan (itse olin raskaana = limulinjalla) niin johan kassoilla viereisellä linjalla joku mamma katsoi meitä ja meidän ostoksia ja voivotteli "lapsi raukka" :D saatiin hyvät naurut vaan.
 
"Hömelö"
Mua ehkä hävettäis vauvan kanssa ostaa monta pulloo kirkasta viinaa Alkosta, mutta viinit ja skumpat juodaan usein ihan sivistyneesti esimerkiks hyvän ruoan kanssa ilman että olis tarkotus humaltua. Eli ihan rauhassa ostaisin vaikka alkoholipitostakin skumppaa, saati alkoholitonta ruokakaupasta.
 
"hei"
Ai ei muka kukaa kato muiden ostoksia? Mä ainaki katon. Tänään kauhulla katoin ku tosi ylipainoinen täti osti ihan hulluna kaikkee herkkuruokaa. Ja joo, varmaan pääsiäiseksi, mut seurasinpa silti. Ja ostan joskus ite niin paljo karkkia et nolottaa. Ja oon käyny ostaan viinapullon ku olin raskaana, eli todennäköisesti on munki ostoksia kauhulla katseltu.
 
V1eras
Maailmasa on paljon helpompi elää, kun lakkaa miettimästä mitä muut ajattelee.

Kun on perus käytös- ja lakipykälät hallussa ja elää niitten mukaan, se on se ja sama mitä joku pikkusielu omassa päässään miettii ja ihmettelee.
Kannattaa muistaa että pahimmilla nillittäjillä ei ole yleensä asiat ihan kunnossa.
 
iu
Jos joku tosiaan jaksaa ottaa stressiä muiden ostoksista, niin anna toki olla hänen ongelmansa. Ei oo ikinä mua ahdistanut yhtään, jos joku ottaa ongelmakseen mun ostokset - huolehtikoot vain omista asioistaan, ja jos niissä ei oo riittävästi, niin saahan mua miettiä, ei oo multa pois. :)
 
V1eras
[QUOTE="hei";29794838]Ai ei muka kukaa kato muiden ostoksia? Mä ainaki katon. Tänään kauhulla katoin ku tosi ylipainoinen täti osti ihan hulluna kaikkee herkkuruokaa. Ja joo, varmaan pääsiäiseksi, mut seurasinpa silti. Ja ostan joskus ite niin paljo karkkia et nolottaa. Ja oon käyny ostaan viinapullon ku olin raskaana, eli todennäköisesti on munki ostoksia kauhulla katseltu.[/QUOTE]

J a tästä voi siis päätellä mitä ?
Että läski mamma söi kaiken itse, eikä antanut perheelle mitään ja sä vedit koko viinapullollisen ?

mut mikä sua siinä ostoskorissa sitten kauhistutti?
 
suljettu ostoskori kiitos
Ai kauhee ja mä oon ostanu miehelle saunakaljaa ja röökii kun olin viimesillään raskaana ja myöhemmin kera vauvan. Mut onneks oli tuttu lähikaupan kassa niin ei tarvinu nolostella :) Vieraammasta kaupasta en ois kehdannu ostaa.
Ja kaupantätinä tiedän et tällaset jää oikeesti mieleen ja kantiksetkin muistaa kyllä vaikka olenkin isossa kaupassa töissä.
 
"xxxxxxxxxxx"
Kurvasin tänäaamuna heti 9aikaa vaunujen kaa alkoon ja sen jälkeen kauppaan. En koskaan ajattele : mitä muut ajattelee. Joukunakin hain glögiä 5pulloa vaunujen kaa.
 
Skitso ja surullinen
Ite oot sitä sorttia, joka pahoittaa oikeasti mielensä muiden vihaisista tai halveksuvista katseista, vaikka ne syyttä minuun kääntyisivätkin. Joudun kahden taaperon kanssa muutenkin noloihin tilanteisiin päivittäin, kun en vaan pysy niiden perässä ja tappelevat jatkuvasti:( Tiedän olevani minun lapsille paras mahdollinen äiti, mutta nykyään tuntuu olevan vallalla mentaliteetti, että äitejä arvostellaan ja heidän kasvatus metodejaan haukutaan, teit sitten niin tai näin:( Ihmiset eivät voi yhtään ymmärtää, että lapset todellakin OVAT erilaisia, pudottaisivat varmaan silmät päästänsä kun näkisivät minun kaksosten menon kotona, jossa ei ole viihdykettä ollenkaan..:D Hassu juttu muuten, olen alkanut äidiksi tultuani vihaamaan lapsettomia ihmisiä juuri heidän typerän avoimen arvostelevan suhtautumisesna vuoksi ilman, että olisivat viettäneet viikkoakaan uhmaikäisen seurassa..
Että no thanks ylimääräistä paheksuntaa. En siis osta muksut mukana kaupasta tupakkaa, en alkoa, eipä silti en juuri osta niitä yksinkään liikkuessani.
 
iu
Alkuperäinen kirjoittaja näin vaikka mitä kaupassa;29794907:
Kyllä mä ainakin katselen muiden ostoksia ja varmasti muutama muukin. Mä en mä pahalla katso, uteliaisuuttani vain. :)
Välillä kyllä ihmetyttää, miten joillakin riittää aikaa ja kiinnostusta kyylätä esim. muiden ostoksia (tai muita asioita). Mulla kyllä riittää päänvaivaa ihan omissa asioissa, ei tartte pohtia muiden elämää naama ruvella.
 
shoppari
En ikinä kattele muiden ostoksia. Jos joku tyrkkää kärrynsä mun eteen saatan vaistomaisesti vilkaista mutta en kyllä oo ikinä katsellu tarkoituksella...enkä muista koskaan ihmetelleeni mitään..
 

Yhteistyössä