Paheksutteko jos äiti kotona ja vie lapsen kerhoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huono äitikö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huono äitikö

Vieras
Kovasti puhutaan siitä, että miksi äiti vie isomman hoitoon, jos kotona vaavin kanssa.
Mutta hyvin suuri osa käy joka tapauksessa jossain kerhossa tms eikä niitä tunnuta paheksuvan niinkään.
Ainakin jos ikää 3+ niin esim. puolipäivähoito päiväkodissa on lähes sama kuin kerhoilu.
Meillä on kohta eskarilainen puolipäivähoidossa koska oikeasti kotona ollessaan turhautui. Muutama tunti päivässä ei varmaan tarkoita, että äiti on laiska. Ehkä äiti oikeasti ajattelee lapsen parasta.

Kerhopaikka ei ole keneltäkään työssäkäyvältä pois. Mutta päiväkoteihin joutuu jonottamaan ja se voi olla aika ikävää, jos kunta ei kertakaikkiaan pysty mitään hoitopaikkaa järjestämään ja töihin/kouluun pitäisi mennä. Vaikka laki määrittelee maksimiajan milloin kunta on velvollinen sen paikaan antamaan, niin ei se ihan joka kunnassa mene niin. harva työssäkäyvä on pelkän kerhon varassa, kun lapsi tarvii hoitopaikkaa. Siinä ero mun mielestä.

jokainen tekee tyylillään. En paheksu koska kukaan muu kuin perhe ei voi tietää heidän arkeaan ja syitä miksi lapsi menee päivähoitoon. Eikä se kenellekään kuulukaan.

Kerho ei ole päivittäistä. Ja toiminta on suunnattu kotihoidetuille. Päiväkodissa puolipäiväinen tai osapäiväinen lapsi tuntee itsensä helposti ulkopuoliseksi, koska muu ryhmä on paikalla kauemmin/useammin.

on se eri asia se kerho.. kerhossa yleensä käydään yhesti viikossa, hoidossa enemmän... hoidon maksaa veronmaksajat ja kerho esim. seurakunnan tulee niiltä jotka seurakuntaan kuuluu...

mut ei se mulle kuulu, en sano että huono äiti olisit

Hyvä pointti sinänsä, jos tuolta kantilta katsoo. Mutta kyllä tosiaan päiväkodissa pitäisi avoimesti puhua ja punnita, jos kovasti jonoa, että voisiko lapsen pitää kotona. Vaikka nyt oikeus onkin kaikilla paikkaan, niin kyllä minä kotona pitäisin jos tietäisin että joku muu todella tarvitsee sen paikan.
Ja vielä lisäys, että luettuani toista ketjua aiheesta, joku sanoi, että päivähoitoa suositeltiin, meillä sama juttu, suositeltiin nimenomaan jatkamaan, vaikka vauva syntyy.

Minulla on lapset kotona, 4v käy kerran viikossa 2 tuntia srk:n kerhossa. En paheksu sitä että lapsi on kerhossa enkä myöskään sitä että lapsi on hoitopaikassa vaikka vanhempi kotona. Lapset on erilaisia, toiset tarvitsee enemmän virikettä kuin toiset, toiset lapset kaipaa ikäistä seuraa jne.

Syöminen, ulkoilu ja päiväunien nukkuminen onnistuu vallan mainiosti kotonakin. Mitä muuta puolipäivähoidossa oleva lapsi ehtii päiväkodissa tehdä?

Kerhoon vien leikkimään, laulamaan ja askartelemaan. Niissä en ole niin kätevä ja osaava, joten sen homman ulkoistan toiselle aikuiselle.

Onhan se kerho eri kun päivähoitopaikka..

Mua korpee päivähoidossa ne semmoset lapset, joiden vanhemmat, parissa tapauksessa kumpikin, on itse päivät kotona ja silti lapset täyttä päivää hoidossa!! Sellaset vie paikat niiltä jotka niitä tarttee.

Mä joudun esim. ajaa joka päivä 60km ylimäärästä, koska hoitopaikkaa ei tässä lähellä ole!! Kyllä nimittäin sieppaa ja kovasti.

Yhteistyössä