Paheesta toiseen...kumpi pahempi näistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Minna"

Vieras
Niin olen siis aina ollut koukussa suklaaseen ja olen syönyt jo vuosia yhden levyn illassa fazerin sinistä. Se on ollut omaa laatiaikaani suklaan ja kahvikupin kera. No nyt sitten paino on kiivennyt sellaisiin lukemiin, että jotain on tehtävä. Vuoden alusta päätin sitten, että korvaan tuon suklaalevyn toisella ja korvasinkin sen light siiderillä. Alussa tökki pahastikin vaan nyt on tullut tapa lasten mentyä nukkumaan juoda 1-2 siideriä ja siis joka ilta.

Mieheni ei ole valittanut asiasta, mutta itseäni tämä jo vähän häiritsee. Se siideri on minulle nyt yhtä tärkeä kuin aikoinaan tuo suklaa. Ja en siis ole koskaan tuosta määrästä humalassa, mutta ei taida joka päiväinen juonti kovin viisasta olla vaikka energiaa tuossa vähemmän onkin kuin suklaalevyssä.

Onko kenelläkään hyviä neuvoja mitä tehdä? Ja onko tuo määrä mielestäsi liikaa vai vielä ihan kohtuuden rajoissa?

Etkö itse näe kumpaakin pahana? Oikeesti...
Jos pystyit vaihtamaan suklaan pois, niin miksi tilalle vielä pahempi..
Tee päätös ja vaihda taas... vaikka hedelmiin.

Onko ihan pakko olla joku tuollainen? Siis miten joku voi vetää jotain suklaatakin noin paljon joka ilta? Eikä varmana ole hyvä juoda siideriä joka ilta.

Miten ois vaikka jos joisit ihan teetä ja söisit normaalin iltapalan?

• Tykkää
Reactions: lissukka.
[QUOTE="vieras";27970332]Etkö itse näe kumpaakin pahana? Oikeesti...
Jos pystyit vaihtamaan suklaan pois, niin miksi tilalle vielä pahempi..
Tee päätös ja vaihda taas... vaikka hedelmiin.[/QUOTE]

No tavallaan näen nuo molemmat huonona, mutta koen kuitenkin et toinen niistä on välttämätön paha. Tarvitsen illalla oman hetkeni ja siihen nuo liittyy...saan vain olla ja rentoutua rauhassa.

[QUOTE="Minna";27970321]Siis vuoden vaihteesta lähtien, kun lopetin suklaan syönnin ja aloin juomaan siidereitä. Ei kai nyt alkoholiongelmaa kuitenkaan? En ainakaan itse koe ihan niin...[/QUOTE]

Miks pitää tietoisesti alkaa juomaan siidereitä? Juo vaikka joka ilta pullo limua ja syö suklaapatukka.

vaihda toi siideri vaikka lasilliseen pepsi maxia, ei oo paljon kaloreita eikä sitten sitä alkoholiakaan mistä saat pian alkoholiongelman, oikeesti. Mun iltapala on nykyään aina fetasalaatti ja on niin hyvää ja nopee tehdä, ite teen ihan pikaversion, purjoo, kurkkua, salaattia ja fetaa sekä jotain salaatinkastiketta.
Tai jos vaikka sen suklaalevyn olisit vaihtanu johonkin pieneen suklaapatukkaan (en tarkota mitään isoo maxi tuplaa vaan vaikka pätkis tai mars ym).

• Tykkää
Reactions: Zucchini
Vaihda mielummin suklaapatukkaan. Syö se oikein hitaasti niin kestää kauemmin. Saa sitä suklaata syödä, mut koko iso levy jo liikaa :) Tai vaihda siideri alkoholittomaan versioon.

Mieti miksi sinun pitää syödä illalla. Syö iltapala lasten kanssa. Haetko lohtua suklaasta ja sidukasta? Vai onko sinulla niin tylsää, katsotko tv:tä? Onko pakko viihdyttää itseäsi syömällä? Voitko tehdä jotain muuta? Piirtää, lukea, käydä suihkussa ja hemmotella itseäsi, viettää aikaa miehesi kanssa?

Pahoja kai ne kaikki koukut on.
Itseni olen koukuttanut turkkilaiseen jogurttiin, sitä joka ilta puoli purkkia ja koukussa olen.
Suklaa tuntuu vaan niin makealta etten usko verensokereiden siitä kauheasti tykkäävän.
Ja sitten se siideri noh alkoholi on aina alkoholi.
Jotain naposteltavaa/herkkua haluat niin joku vähemmän itselle haittaa tekevä olis varmaan parempi. Ota haasteeksi joku esim hedelmä esim appelsiini kuorit sen ja laitat palat valmiiksi lautaselle ja sitten nautit hitaasti.
t. jogurtti koukkussa kiemurteleva.

Suklaa ei tutkitusti aiheuta riippuvuutta, toisin kun yleisesti luullaan. Sokeri sitä vastoin voi sitä aiheuttaa ja alkoholi nyt tietenkin.

Hyvä sitä on olla jotain riippuvuuksia :) Itselläni on kans usein niin tylsää, että juon siihen punkkua pari lasia. Mitä sitten... kivaa se on.

Jos ei oma aika esim. saunomalla tai lenkillä onnistu/kiinnosta niin valitse nyt edes joku terveellisempi vaihtoehto. Hedelmäsalaatti tai lasillinen light-limua (on sekin parempi kuin toi siideri) tai vaikka vähän jätskiä jos haluat itsesi jotenkin palkita päivän päätteeksi. Suklaatakin saa pienempinä annoksina kuin levyinä. ;)

Niinpä, ihminen menee usein riippuvuudesta toiseen. Hyvä, että olet huomannut, että nuo molemmat ovat sulle pitemmän päälle epäterveellisiä valintoja, niin pohdi nyt, että mikä se terveellisempi riippuvuus voisi olla... hmmm, rupea palstariippuvaiseksi ;)

Yhteistyössä