pahat liitoskivut..auttaako näihin mikään? itku tulee.. häpyluu,takareisi/-puoli.. Tukivyöstä apua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "viides"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"viides"

Vieras
kolme raskautta ilma tämmösiä vaivoja.. neljännessä eli edellisestä odottaessa alkoivat häpyluukivut, tuntui et koko häpyluu on murtunut..kääntyminen ja nouseminen oli tuskaa,myös kävellessä tuntui välillä.. aloimpa kerran sairaalakäynnilläkin itkemään kun en päässyt ylös sängystä ja sarru s*nasti, vähänkö hävetti :(

no nyt odotan viidettä ja neljää lasta pitää hoitaa, nuorin 10kk..
on häpyluukivpuja, (ei viel niin pahoja ne), mut kaveriks tuli takapuolesta lähtevät vasemmalle takareiteen-kivut!!!! istun ja leikin lasten kaa lattialla, ja sit pitäs ylös nousta ni itkuhan siinä on tullut pari kertaa jo.. jos vähänki levitän jalkoja sivuille sattuu prkuleesti :(

viimeks synnytyksen jälkeen sairaalassa ollessa sattui vielä ja kotona alkupäivinä ehkä muutaman päivänä tosi harvakseltaan.. mites onko muilla jäänyt kivut vaivaamaan? ja onko samanlaisia kipuja olut kuin mulla? onko tukivyöstä apua tällaisiin liitoskipuihin,kun tuntuvat näin "alhaalla"?

mulla n ollu molemmissa raskauksissa tuommosta. uinti ja mu semmoinen liikunta, missä ei tuu tärähdyksiä lantioon, tuntuu hyviltä, ja pitää vatsalihakset sillee kunnossa ettei selkä kipeydy. häpyly kipeyty eniten kävelystä ja kovalla alustalla makaamisesta/istumisesta. ekassa raskaudessa oli myös häntäluukipuja istuessa ja liikkeele lähtiessä, niitä kesti puoli vuotta synnytyksen jälkeen vielä, muut kivut loppu pian synnytyksen jälkeen.
ota tyyny avuksi kun istut lasten kaa lattialla. ota reippaasti vaan panadolia.

tänään illalla kokeilin tyynyä ton vasemman reiden ja takapuolen alla, ja se vähän vaimensi kipua,mut ylösnousmisen kipua ei.. peruuttaen silleen erikoisesti vie kipua hiukan pois.. nyt myös sitä nousemista ym on alkanut jännittää mikä varmaan lisää kipua..

Mulla ei mitään muuta ongelmaa ole ollut raskauden aikana, kun n. rv 30-34 ilmesty työpäivän jälkeen (seisomatyö) kauheat alapääkivut!

Ja nyt rv 39 ne on vaikka vaan makaisin koko päivän.. Kyljen kääntäminen ja sängystä ylös nouseminen tuottaa tuskaa! Hyvästit kävelylenkeille tai muulle aktiviteetille :(

Yhteistyössä