Paha sammas?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Anni

Vieras
Onko kellään kokemusta pahaksi äityneestä sammaksesta? Tai oikeastaan sammaksen aiheuttamista syömisongelmista. Mun vauva (nyt 2kk) syö nykyään tosi rauhattomasti (sekä rinnasta että pullosta), heiluttaa päätään, huitoo käsillään, irrottaa otteensä vähän väliä ja lopuksi alkaa huutaa. Sammasta todettiin neuvolassa ja hoidin sitä puolukalla. Seuraavassa neuvolassa ei kuitenkaan tarkistettu onko se lähtenyt ja itse en oikeen osaa katsoa onko sitä vai ei. Mietinkin nyt voisiko tuo syömisongelma johtua sammaksen pahentumisesta. Syöttää olen kokeillut pullosta erilaisilla tuteilla sekä rinnasta myös rintakumin avulla... Tätä on nyt jatkunut muutaman päivän. Välillä syö kuitenkin (lähes) normaalisti.

Jos sammas on tosi paha niin se kyllä haittaa syömistä! Huomaat kyllä kun kurkkaat hänen suuhun jos siellä on sammasta. Tuota puolukkaa olisi hyvä käyttää nyt aamuin/illoin parin päivän ajan ja jos se ei sillä lähde niin apteekista saa siihen ainetta ilman reseptiä jolla lähtee tosi hyvin. En muista nimeä mutta kyllä myyjät tietää.

Muistathan, että tutit, pullojen tuttiosat ja rintakumit on joka syötön jälkeen keitettävä jos on sammasta. Muuten se kierre vaan jatkuu.

http://www.sairaslapsi.com/frame.cfm/cms/id=571/sprog=4/grp=2/menu=1/

Minäkin luulin, että syömisongelmat johtuivat sammaksesta, kunnes selvisi että vauva onkin rintaraivoaja...siitä voit lukea imetystukilistan sivuilta. Aivan samalla lailla kuin kuvailit käyttäytyi meidän 1,5 kk vauva. nyt hieman rauhoittunut, mutta raivo alkaa, jos heruminen ei heti ala, esimerkiksi.

Yhteistyössä