Paha mieli tytön päiväkotikaverin puolesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hoitaja:
Lapsi ei tarvitse sääliäsi vaan samanlaista kohtelua kuin muutkin ryhmän lapset!

Itse kyllä ajattelen niin, että en väärin tee, vaikka jatkossa huomioinkin tätä lasta vähän enemmän kuin muita tytön kavereita.

Luultavasti hän kuitenkin haluaisi olla samanlainen, kuin kaikki muutkin lapset eikä siten kaipaa mitään erityiskohtelua, joka erottaisi hänet joukosta ehkä jopa sanan varsinaisessa merkityksessä.

muoks. :o onnistuinpa tekemään jokseenkin sekavan lauseen

En mä tarkoittanutkaan, että rupeaisin häntä taputtelemaan että "tui tui, voi sinua huono-osaista rukkaa". Vaan aion pyytää jatkossakin meille leikkimään (oli nyt eka kertaa) ja yritän jatkossa enemmän rupatella hänen kanssaan päiväkodilla (juttelen kyllä joka päivä useammankin lapsen kanssa, en ainoastaan hänen kanssaan).

SEF, osaisitko sä omien kokemustesi perusteella sanoa, mitä mä voisin tuon tytön hyväksi tehdä?

Ei sun kuulu tehdä mitään. Suhtaudut lapseen kuten aikaisemminkin. Ja et ainakaan lapsesi kuullen voivottele "Jasminin" karua kohtaloa kun ei saa kotonaan asua.
En ole sef mutta kuten sanoin, äitini on ollut koko elinikäni ajan töissä lastenkodissa ja tunnen monia lastenkodissa kasvaneita. Haluavat olla ihan tavallisia.
Hienoa, jos pyydät häntä jatkossakin teille leikkimään. Vastavierailuista en sitten tiedä onnistuuko ne, riippuu lastenkodista. Mutta ei sun mun mielestä kannata alkaa edes rupattelemaan hänen kanssaan päiväkodilla enemmän kuin aikaisemmin, tai enemmän kuin muiden kanssa, sillä saahan tuo lapsi taatusti huomiota sekä siellä päiväkodissa että kotona (eli lastenkodissa).

Valitettavasti tämän päivän perheet voivat yhä enenevässä määrin huonosti ja sitä myöten lasten henkisten ja fyysisten kasvuolojen vaarantuminen todentuu. Eli mitä suuremmalla todennäköisyydellä lapsi on onnellisessa asemassa saadessaan asua siellä perhekeskuksessa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
SEF, osaisitko sä omien kokemustesi perusteella sanoa, mitä mä voisin tuon tytön hyväksi tehdä?

Ei sun kuulu tehdä mitään. Suhtaudut lapseen kuten aikaisemminkin. Ja et ainakaan lapsesi kuullen voivottele "Jasminin" karua kohtaloa kun ei saa kotonaan asua.
En ole sef mutta kuten sanoin, äitini on ollut koko elinikäni ajan töissä lastenkodissa ja tunnen monia lastenkodissa kasvaneita. Haluavat olla ihan tavallisia.

Tällaiset asiat eivät todellakaan kuulu lapselleni, vaikka kyse onkin hänen ystävästään. Tuon minäkin ymmärrän.

Alkuperäinen kirjoittaja Sivukommentti:
Alkuperäinen kirjoittaja viekku:
Olis mullekin sinuna saattanut tulla paha mieli. Mut aatteles. Moniko omassa perheessä asuvan vanhempi jätti numeron josta tavoittaa? Lapsesta pidetään hyvää huolta ja ainakin hänellä on hyviä kavereita.

No ainaki meillä (en ap) on kyllä aina lasten kaverisynttäreillä jokaisen meille jäävän lasten huoltajien numero, se tulee toki useimmiten automaattisesti päiväkodin kaverilistan kautta, mutta siitä huolimatta moni varmistaa. No koululaisilla on jo omat kännykät. Näin myös meidän lasten mennessä muille.

Mulla ei oo ollut kenenkään vieraan vanhempien numeroa, ja mikä ihmeen kaverilista? =)
No, numerot olisi kyllä olleet helposti selvitettävissä jos olisi ollut tarvetta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse lastenkotilapsena kasvaneena olen paljon onnellisempi laitoksessa kasvaneena kun että olisin ollu omassa kodissa.

Niin varmaan riippuu aina siitä mitä kahta asiaa vertaa keskenään. Parastahan se ihan omassa hyvässä kodissa olisi.

Olis mullekin sinuna saattanut tulla paha mieli. Mut aatteles. Moniko omassa perheessä asuvan vanhempi jätti numeron josta tavoittaa? Lapsesta pidetään hyvää huolta ja ainakin hänellä on hyviä kavereita.

No ainaki meillä (en ap) on kyllä aina lasten kaverisynttäreillä jokaisen meille jäävän lasten huoltajien numero, se tulee toki useimmiten automaattisesti päiväkodin kaverilistan kautta, mutta siitä huolimatta moni varmistaa. No koululaisilla on jo omat kännykät. Näin myös meidän lasten mennessä muille.

Mulla ei oo ollut kenenkään vieraan vanhempien numeroa, ja mikä ihmeen kaverilista? =)
No, numerot olisi kyllä olleet helposti selvitettävissä jos olisi ollut tarvetta.

En kyllä jättäisi ikinä omaa lastani kylään tai kaverisynttäreille varmistamatta ensin, että perheellä on meidän vanhempien numero - kaiken varalta. Enkä kyllä ota tänne lapsiakaan synttäreille, ilman, että pyydän yhteystiedot - kaiken varalta =)

Meidänkin eskarissa ja koulussa on kaverilista.

Alkuperäinen kirjoittaja Vanilja:
Itse lastenkotilapsena kasvaneena olen paljon onnellisempi laitoksessa kasvaneena kun että olisin ollu omassa kodissa.

Niin varmaan riippuu aina siitä mitä kahta asiaa vertaa keskenään. Parastahan se ihan omassa hyvässä kodissa olisi.

No mun kohdalla just oli parempi se lastenkoti...syyt kun ei johtunut itsestäni että sinne "jouduin"

Alkuperäinen kirjoittaja Vanilja:

No mun kohdalla just oli parempi se lastenkoti...syyt kun ei johtunut itsestäni että sinne "jouduin"

Aiempi kirjoittaja puhui "hyvästä kodista". Kyllä se varmasti olisi se paras vaihtoehto kenelle tahansa.

Totta! Vaikka olen hyvässä kodinomaisessa lastenkodissa kasvanut niin kun katson omia pieniä lapsiani turvaten heille hyvän kodin ja turvallisen olon niin olen täysin samaa mieltä että jokaisella lapsella on parempi olla HYVÄSSÄ OMASSA KODISSA kuin laitoksessa.

Juu, tääl on tapana, et päiväkodissa kerätään "kaverilista", eli vanhemmat saa halutessaan antaa lapsen yhteystiedot (osoite ja puhelinnumerot), jotka sitten kopioidaan kaikille niille jotka ovat siihen tietonsa laittaneet. Helpottaa huomattavasti sitä, kun viimeistään eskari-iässä, yleensä ennenkin alkaa se et haluttaisiin kyläillä hyvien kavereiden kans puolin ja toisin myös vapaa-aikana.

Miten niin numerot on helposti selvitettävissä? Mulla ainakin, kuten hyvin monilla nykyään, on salainen numero, joten selvittely ei välttämättä mitenkään helppoa olisi.

Miten niin numerot on helposti selvitettävissä? Mulla ainakin, kuten hyvin monilla nykyään, on salainen numero, joten selvittely ei välttämättä mitenkään helppoa olisi.

Mullakin on salainen numero. Mutta koska kaikkien synttärivieraiden vanhemmat oli joko lähes naapureita tai kaverin kavereita, niin olisihan niihin helposti saanut yhteyden. Kahden numero mulla tosin jo olikin, kun ollaan tuttuja ennestään. Vain kahden äidin numero puuttui mutta heidänkin osoitteet tiedän, asuvat ihan vieressä.

Yhteistyössä