Paha mieli kaverin perheen puolesta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aava

Vieras
...huoltajuuskiistaa taustalla. Kuulin nyt sitten että lapsen äiti ostanut tytölleen ponin joululahjaksi, poni majailee siis äidin luona. LApset määrätty vuoro viikoiksi vanhemmilleen. Nyt sitten tämä poni ikään kuin kiristyskeinona, että lapsi viettäisi myös isäviikot äidin luona :( Kurjaa tuollainen... Veikkaampa vain että jos isä ei päästä tyttöään ponin luo ns. hänen viikkoinaan, aiheuttaa se riitaa isän ja tyttären välille ja lopputulos on vain arvattavissa...

Oon itse puun ja kuoren välissä, niin järkyttynyt tilanteesta, etten osaa edes tämän äidin kanssa enää puhua mistään. Ja tähän asti ollaan oltu tosi hyviä ystäviä...

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen:
ihan itse sitten päättelit tuon kaiken :o ? ennustajan vikaa, kun tiedät jo lopputuloksen mitä seuraa joululahjasta :xmas:

No ei siihen ennustajan vikaa tarvittu kun äiti sen mulle kertoi itse... Surullista...

Mä en käsitä.. Tuntuu että kaikki vanhemmat jokka eroo, unohtaa sen, mikä on lapselle OIKEESTI parhaaksi! Lasta käytetään pelinappulana ja toisesta vanhemmasta puhutaan paskaa ja manipuloidaan jne. Jos on tarpeeksi aikuinen perustamaan perheen, ni pitäs olla tarpeeksi aikuinen myös pitämään siitä perheestä huolta. Jos puolisosta ei syystä tai toisesta pysty huolta pitämään, ni se ei tarkota ettei lapsistakaan tartte huolehtia. Koittas nyt tajuta että riidat kuuluu aikuisille ja lapset vaistoaa kyllä ilmapiirin.

Muoks. Ja tässä tapaukssa tuskin oli ihan vilpitön ajatus ja lapsen parasta ajatellen toi poni ostettu.

siis sunko mielestä poni automaattisesti tarkoittaa että yrittää kiristää isäviikot itselleen. en mä vaan niin ajattelisi. ja ystävälläni oli hevonen isän luona,mutta vietti äitinsä luona aina "määrätyt" ajat. isän luona hevonen hoidettiin vaikka tyttö ei siellä ollutkaan

Jospa se äiti vaikka pakkaa ponin lapselle mukaan =) tai jospa ne aikuiset vaihtaa vuoroviikoin kotia ni lapsi ja poni saa olla aina yhdessä, eikä kenelläkään ole pahamieli.

Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
siis sunko mielestä poni automaattisesti tarkoittaa että yrittää kiristää isäviikot itselleen. en mä vaan niin ajattelisi. ja ystävälläni oli hevonen isän luona,mutta vietti äitinsä luona aina "määrätyt" ajat. isän luona hevonen hoidettiin vaikka tyttö ei siellä ollutkaan

No, tämä äiti on hyvä ystäväni (tai ainakin niin olen luullut) ja hän kertoi taustoja, joita en tässä sen enempää kerro... Mutta mitä luulet, ymmärtääkö 6v tyttö että joka toinen viikko on pakko olla isän luona kerrostalossa ja vain joka toinen pääseen ns. alkuperäiseen kotiin missä kauan toivottu oma poni on...? Mutta se tästä. Paha mieli mulla silti on. Toiottavasti saavat asiat järjestykseen...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jospa se äiti vaikka pakkaa ponin lapselle mukaan =) tai jospa ne aikuiset vaihtaa vuoroviikoin kotia ni lapsi ja poni saa olla aina yhdessä, eikä kenelläkään ole pahamieli.

Kerrostaloon ei poni mahdu ja voin kertoa, että se on lapset ku reissaa kahden kodin väliä - ei aikuiset.

Voi kuinka kauheeta ostaa tytölle poni! voin kuvitella että meillä toi 7v likka kopsahtais katuun pelkästä onnesta! sehän ettei ponia saa mukaa sinne kerostaloon ei ole sen äitin vika. Pitöskö jättää ponin pito mahdollisuus pois tyttöltä koska iskän luo ei voi ottaa?

Siis ajattelin, et jos on leluponi, niin äidiltä on aika ilkeää kieltää viemästä lapsen omaa lelua? Jos taas oikea poni niin sitten en tiedä sen hoidosta, ja ymmärrän ettei sitä voi kuljettaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Voi kuinka kauheeta ostaa tytölle poni! voin kuvitella että meillä toi 7v likka kopsahtais katuun pelkästä onnesta! sehän ettei ponia saa mukaa sinne kerostaloon ei ole sen äitin vika. Pitöskö jättää ponin pito mahdollisuus pois tyttöltä koska iskän luo ei voi ottaa?

:O

Jospa se iskä muuttaa vaikka kerrostalosta sellaseen paikkaan et voi ottaa ponin lapsen mukaan :) ja mun mielestä tollasta vuoro viikko systeemiä suunnittelevien aikuisten pitäis eka itse asua vaikka puolivuotta matkalaukkuelämää viikko ja viikko systeemillä :/ koska se on epäinhimillistä.

Poistuu takavasemmalle... Täältä saa näköjään vaan paskaa niskaan... Ehkä mä ajattelen liian inhimillisesti, lasten parasta... Kiitos niille muutamalle jotka ymmärti mistä kysymys :)

Jospa se iskä muuttaa vaikka kerrostalosta sellaseen paikkaan et voi ottaa ponin lapsen mukaan :) ja mun mielestä tollasta vuoro viikko systeemiä suunnittelevien aikuisten pitäis eka itse asua vaikka puolivuotta matkalaukkuelämää viikko ja viikko systeemillä :/ koska se on epäinhimillistä.

Komppaan tätä sieluni pohjasta!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:

No, tämä äiti on hyvä ystäväni (tai ainakin niin olen luullut) ja hän kertoi taustoja, joita en tässä sen enempää kerro... Mutta mitä luulet, ymmärtääkö 6v tyttö että joka toinen viikko on pakko olla isän luona kerrostalossa ja vain joka toinen pääseen ns. alkuperäiseen kotiin missä kauan toivottu oma poni on...? Mutta se tästä. Paha mieli mulla silti on. Toiottavasti saavat asiat järjestykseen...

ja tämän asian takiako hän ei sitten enää olekkaan hyvä ystäväsi? Aika hepposissa kannattimissa teän ystävyys....

avausta pidemmälle lukematta suosittelen kaikkia kuuntelemaan kirsi virtasen jutun kyseisestä aiheesta
http://www.yle.fi/radiosoitin/mp3.php?url=http%3A%2F%2Fwww.yleradio1.fi%2Fmp3%2Faudio%2F1258470306-31985.mp3

Ko. asiaan nyt sen enempiä osaa ottamaan, mutta jos sua niin vaivaa, niin miksi ihmeessä et puhu tuon äidin kanssa. Aika nilkkimäistä puhua ja retostella täällä palstalla :/ Jos tuo äiti palstailee, niin kyllä heti arvaa, että hänestä on nyt kyse..

Alkuperäinen kirjoittaja Tuuliviiri:

Komppaan tätä sieluni pohjasta!

Niin minäkin! Olisi hirveää kuvitella itse joutua tuollseen elämään. Pikkusen olis juureton olo:(

Yhteistyössä